  • 1. Data: 2009-09-22 10:13:10
    Temat: S-12J podwójny schemat wybierania
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    Co jakiś czas proszę moją Matkę aby sprawdziła w swojej pracy (w domu ma
    stacjonarny z UPC) czy na PSTN z warszawskiej S-12J da się już wybierać wg.
    podwójnego schematu wybierania (z zerem i bez zera).
    Otóż ciągle nie można (można tylko z zerem).
    Podobnie rzecz ma się z radiodostępem G4F mojego znajomego, gdzei jak
    wiadomo za komutację odpowiada DSC firmy DGT.
    Na centralach 5ESS i EWSD można wybierać wg. podwójnego schematu już od
    jakiegoś czasu.
    I teraz pytanie: co będzie 1 października.
    Czy DO TEGO CZASU operator wymieni oprogramowanie w centralach robiacych
    problemy (zdąży przez tydzień ? we wszystkich ?), czy może po 1 paźziernika
    na centralach robiących problemy PRZESTAWI schemat wybierania na "bez zera"
    a gdy ktoś wybierze zero to usłyszy komunikat.

    Czy ktoś orientuje się jak ta sprawa wygląda w TP na tych centralach ?
    Zagadką pozostaje OCB ale może ktoś z Poznania (bo tam jest ich dużo)
    sprawdzi czy działają oba schemty wybierania.

    TP tam gdzie było można dużo wcześniej niż terminy nakazują, powłączala
    podwójne schematy.
    Tam gdzie są problemy - ciekawi mnie jak je rozwiążą.
    Czy uda się a wszystkich centralach po 1 października wprowadzić podwójny
    schemat wybierania (tak jak mam to ja nan swojej linii PSTN z 5ESS) plus
    ewentualnie komunikat co któreś połączenie z zerem ?
    Czy może będą musieli przełączyć na "bez zera" bo centrali nie zmuszą do
    podwójnego schematu i będą musieli "albo tak, albo siak" ?
    W takim wypadku każde połączenie z zerem skończy się komunikatem.

    vari

  • 2. Data: 2009-09-22 14:07:24
    Temat: Re: S-12J podwójny schemat wybierania
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy może będą musieli przełączyć na "bez zera" bo centrali nie zmuszą
    > do podwójnego schematu i będą musieli "albo tak, albo siak" ?

    Hmm... to system Pentaconta dało się zmusić do podwójnego schematu, po
    prostu, podwójnie aranżując to na przeliczniku, a takiej
    super-hiper-cyfrówki-komputera-Cray to się nie da? :P

    > W takim wypadku każde połączenie z zerem skończy się komunikatem.

    Ciekawa sprawa, nie móc na cyfrowej centrali zaaranżować 2 schematów na
    jedną wiązkę... Ale nie ja to-to kupowałem, nie ja wybierałem...
    U mnie na EWSD działają oba schematy, a ja już nawet dzwonię tylko z
    nowego, bez zera.

    --
    "E, tam, oszukaństwo, oszukaństwo... Zwyczajna polityka!"
    (C) Kazimierz Pawlak, do Kargula, o pomalowanej czarną pastą świni;

  • 3. Data: 2009-09-22 17:26:37
    Od: "Artur W" <w...@v...pl>

    > Czy ktoś orientuje się jak ta sprawa wygląda w TP na tych centralach ?
    > Zagadką pozostaje OCB ale może ktoś z Poznania (bo tam jest ich dużo)
    > sprawdzi czy działają oba schemty wybierania.

    ja mam na OCB - działa podwójne wybieranie

  • 4. Data: 2009-09-22 20:25:23
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    041 3610 xxx chyba S-12 nie działa bez zera

  • 5. Data: 2009-09-22 21:06:23
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@T...MUCH.SPAM.com> napisał w
    wiadomości news:h9bc00$pvf$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > 041 3610 xxx chyba S-12 nie działa bez zera

    Rozmawiałem dziś z ciotką z Sopotu (585 51x xxx) i powiedziała, że u
    niej jeszcze nie działa. Centrala tam, to Lucynka, z hamerykańskim
    sygnałem wołania...

  • 6. Data: 2009-09-23 05:50:50
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > 041 3610 xxx chyba S-12 nie działa bez zera

    Coś mi się wydaje, że po 1 października S-12kowcy będą mieli tylko bez zera
    a z zerem komunikat.
    vari

  • 7. Data: 2009-09-23 07:11:55
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    > Coś mi się wydaje, że po 1 października S-12kowcy będą mieli tylko bez
    > zera a z zerem komunikat.

    Nie uwierzę, że nie da się tego wykreować...

  • 8. Data: 2009-09-23 07:23:20
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Sempiterna wrote:

    > Nie uwierzę, że nie da się tego wykreować...

    Z doświadczenia wiem, że na S-12 wielu rzeczy nie można wykreować :-)

    M.

  • 9. Data: 2009-09-23 07:55:09
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
    napisał w wiadomości news:h9cidb$aah$1@news.onet.pl...

    > Z doświadczenia wiem, że na S-12 wielu rzeczy nie można wykreować :-)

    To możem należało by zatrudnić ludzi, którzy o tym nie wiedzą?
    :)

    No paczpan, kiedyś się tyle truło, że na dysku może być tylko jedna
    partycja podstawowa. A ja o tym "nie wiedziałem" i zrobiłęm sobie
    cztery, przełączałem znacznik aktywności i wybierałem sobie diskeditorem
    :) tę, która ma odpalić :) MS-DOS 6.0 :)
    Tenże MS-DOS 6.0, podobno nie obsłuży partycji o blokach 64-kilobajty.
    Rzyć, rzyć, rzyć, obsłuży, hulać będzie, ino prawdą jest, że nie
    wystartuje z niej. Ale jak już odpali, nie ma przeszkód.
    To ja nie wiem, że nie można tego na S(yf)-12 wykreować i proszę o:
    Numer wiązki
    numerację jaka jest na tę wiązkę kierowana
    to ja dodam
    numerację bez zera, która jest na tę wiązkję kierowana. Zero i tak jest
    wytracane, więc na wyjściu będzie to samo.

    Dało się? Dało!

  • 10. Data: 2009-09-23 11:02:33
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > Z doświadczenia wiem, że na S-12 wielu rzeczy nie można wykreować :-)

    No to za tydzień może być ciekawie.
    U mnie na razie TP zgodnie z rozporządzeniem wysyła CLIP z zerem.
    Ciekawe czy zmienią dokładnie z 30 września na 1 października.
    A jeszcze może się okazać że "mój" CLIP (ale sam w to wątpię) może być
    "oporny" bo idzie w DTMFie.
    Ale Lucent jest znany ze starannego oprogramowania swych central.
    Na drugim biegunie właśnie jest Alcatel ze swym wyrobem centralopodobnym
    S-12J (bo OCB jakoś im się udał).

    Czyli mamy sytuację taką na dziś, że 5ESS, EWSD i OCB mają wdrożone oba
    schemty i to działa.
    S-12J i DGT nie mają.
    Przynajmniej DSC G4F nie ma.
    vari