  • 11. Data: 2009-09-23 11:25:51
    Temat: Re: S-12J podwójny schemat wybierania
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "vari" <v...@p...onet.pl> writes:

    > U mnie na razie TP zgodnie z rozporządzeniem wysyła CLIP z zerem.
    > Ciekawe czy zmienią dokładnie z 30 września na 1 października.
    > A jeszcze może się okazać że "mój" CLIP (ale sam w to wątpię) może być
    > "oporny" bo idzie w DTMFie.

    CLIP z zerem ma byc do 15 lutego.

    A dzisiaj to jeszcze wybieranie bez zera jest nielegalne.

    MJ
    PS. W ogole nie rozumiem tego punktu o 15/20/45/50%:
    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead25&new
    s_cat_id=154&news_id=3779&layout=faq&page=text

  • 12. Data: 2009-09-23 11:31:55
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Ale Lucent jest znany ze starannego oprogramowania swych central.

    Po każdej zmianie oprogramowanie na 5ESS przychodziły co kwartał a nawet
    częściej poprawki do tegoż oprogramowania i tak w koło.
    Z 5ESS jest taka sprawa, a przynajmniej była, że Generic, czyli zmianę
    wersji oprogramowania, przeprowadzała ekipa z AT&T/Lucenta, a poprawki
    wgrywała już obsługa centrali.
    Nie wiem jak dziś, ale przez jakiś czas mocno w oprogramowaniu 5ESS i
    nie tylko, grzebali nasi rodacy z Bydgoszczy. Wcale to nie znaczy, że
    coś źle robili, wręcz przeciwnie, był do duży dowód uznania przez
    Amerykanów dla ich kunsztu. Pewnie duże znaczenie też miało, że ich
    praca była wtedy tańsza niż ich odpowiedników w Ameryce.

  • 13. Data: 2009-09-23 12:08:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michal Jankowski napisał:

    > CLIP z zerem ma byc do 15 lutego.
    >
    > A dzisiaj to jeszcze wybieranie bez zera jest nielegalne.

    Jaka kara grozi za wykręcenie takiego numeru?

    > PS. W ogole nie rozumiem tego punktu o 15/20/45/50%:
    > http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead25&new
    s_cat_id=154&news_id=3779&layout=faq&page=text

    Punkt to ja rozumiem -- w sensie "co ustawa przewiduje". Ale nie rozumiem
    po co to wszystko, oraz w jaki sposób (i czy w ogóle) ktoś te procenty
    chce kontrolować. Z rozporządzenia wynika, że pan minister właściwy
    życzy sobie, by dzwonienie z zerem stawało się z czasem coraz bardzij
    upierdliwe i nieprzewidywalne -- nigdy nie wiadomo czy się dodzwonisz
    gdzie chcesz, czy trafisz na katarynkę.

    Tak jakby nie można było w okresie przejściowym 100% połączeń z zerem
    poprzedzać słowną inforamcją, a następnie łączyć dalej. A po tym okresie
    już tylko informować, ale nigdzie nie łączyć.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2009-09-23 12:18:27
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Tak jakby nie można było w okresie przejściowym 100% połączeń z zerem
    > poprzedzać słowną inforamcją, a następnie łączyć dalej. A po tym okresie
    > już tylko informować, ale nigdzie nie łączyć.

    Podejrzewam, choć pewności nie mam, że w ten pokrętny sposób próbowano
    przemycić niedasia dla niektórych central, w których istnieje tylko
    jeden sposób wybierania.
    W godzinie zero wszystkie centrale umożliwiają wybieranie bez zera.
    Czyli centrale od niedasiów przestawiamy w nowy tryb pracy, czyli dla
    nich zarezerwowano te 10 czy ile tam procent niedasiowości. W
    nastepnych krokach stopniowo wyłączamy możliwość wybierania zera w
    pozostałych centralach.

    M.

  • 15. Data: 2009-09-23 12:19:08
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Sempiterna wrote:

    > Numer wiązki
    > numerację jaka jest na tę wiązkę kierowana
    > to ja dodam
    > numerację bez zera, która jest na tę wiązkję kierowana. Zero i tak jest
    > wytracane, więc na wyjściu będzie to samo.
    >
    > Dało się? Dało!

    A może skończyła sę pamięć zarezerwowana na tablicę routingu?

    M.

  • 16. Data: 2009-09-23 14:59:54
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > CLIP z zerem ma byc do 15 lutego.

    Już zdążono znowelizować ten zapis. Teraz CLIP _MOŻE_ być wcześniej bez zera
    ale po 30 września oczywiscie.
    Całkiem rozsądnie (przy okazji) znowelizowano bo po co mnożyć sztywne
    terminy.
    Wszak tam gdzie od 30 września da się wybierać bez zera to od razu mógłby
    być CLIP bez zera.
    vari

  • 17. Data: 2009-09-23 15:02:39
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > zarezerwowano te 10 czy ile tam procent niedasiowości. W nastepnych
    > krokach stopniowo wyłączamy możliwość wybierania zera w pozostałych

    To bardzo rozsądnie pokrętne czy też może pokrętnie rozsądne. Z Ministrami
    Właściwymi nigdy nic nie wiadomo. One są wszak stworzonkami o bardzo małym
    rozumku.
    A jak się coś rypnie to będzie SŁONIOCY !!!!
    vari

  • 18. Data: 2009-09-23 15:10:18
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > robili, wręcz przeciwnie, był do duży dowód uznania przez Amerykanów dla
    > ich kunsztu. Pewnie duże znaczenie też miało, że ich praca była wtedy

    W kazdym bądź razie 5ESS była mało phreak friendly exchange.
    W zasadzie wykorzystywana była na kilka sposobów:
    - defaultowo aktywna możliwość przekierowań na WSZYTSKICH liniach nowo
    instalowanej centrali (do użycia w budkach).
    - dość tolerancyjna na celowo zniekształcony DTMF (np obniżona lub
    podwyższona jedna ze składowych częstotliwosci) przez co "łapała" cyfrę "0"
    gdy PBX majacy wycinać połączenia zaczynajace się na "0" już tego jako DTMF
    nie rozpoznawał - stosowane w biurach, urzędach itp

    To skromne "kilka" sposobów. Oba "błędy" nie były błędami sensu stricte a
    jedynie pozwalały na nadużycia z powodu ludzkiego (dostarzcana centrala z
    włączonymi usługami gdy operator był przyzwyczajony że dostarcane są takie
    co prawie nic nie mają aktywnego). Drugi przypadek to już trzeba by zbadać
    na ile stosowane z powodzeniem fraudy mialy podłoże z zaniżeniem tolerowania
    DTMF przez PBXy czy też z poszerzeniem tolerowania (normy !) przez 5ESS.
    vari

  • 19. Data: 2009-09-23 15:42:03
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> writes:

> [...]
    > nich zarezerwowano te 10 czy ile tam procent niedasiowości. W
    > nastepnych krokach stopniowo wyłączamy możliwość wybierania zera w

    Nienienie. Przeczytajcie.

    "należy zapewnić - dla co najmniej 1 % takich wywołań na początku
    okresu przejściowego, w sposób narastający do 100 % po jego
    zakończeniu - bezpłatną automatyczną informację słowną o zaistniałych
    zmianach; od dnia 1 stycznia 2010 r. liczba wywołań, do których
    kierowana jest automatyczna informacja słowna, powinna być większa od
    15 %, lecz nie może przekroczyć 20 %, a od dnia 1 marca 2010 r.
    powinna być większa od 45 %, lecz nie może przekroczyć 50 %"

    Co to są wywołania, do których coś jest kierowane?

    I czy ta informacja ma się pojawiać w 1% wywołań, czy w 15%??? I dojsc
    do konca okresu przejsciowego do 100%, czy do 50%???

    Przeciez to zadnego sensu nie ma.

    MJ

  • 20. Data: 2009-09-23 17:05:47
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > - defaultowo aktywna możliwość przekierowań na WSZYTSKICH liniach nowo
    > instalowanej centrali (do użycia w budkach).

    W Czestochowie na OCB 8 lat temu taka kake walneli - na tych automatach ISDN
    (jaja, CTP-1 czy jak im tam) byly poustawiane kateogorie na natychmiastowe
    przekazywanie wywolan. Troche podzialalo nawet :) - przydal sie nieco tanszy
    miedzymiastowy (a dla znajomych i rodziny ze strefy 34 to nawet lokalny)
    alias mojej komorki :) - dzis w czasach "Ery Numeru Stacjonarnego" tp
    standard, wle wtedy to bylo cos :P

    Pozdrawiam
    SDD