-
1. Data: 2010-04-15 09:47:28
Temat: Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
Od: amos <g...@g...com>
Z jakiego powodu benzynowe silniki samochowe konstruuje sie tak, ze
praktyczny zakres predkosci obrotowych konczy sie na powiedzmy 6-7k
rpm a motocyklowych na 15k rpm?
Czy to Waszym zdaniem kwestia:
- zywotnosci silnika
- kosztow produkcji
- inna...
--
pozdrawiam
amos
-
2. Data: 2010-04-15 09:50:51
Temat: Re: Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
Od: amos <g...@g...com>
On 15 Kwi, 09:47, amos <g...@g...com> wrote:
EKGHHHHHHHHHHHHHHHH
Pytanie w naglowku to mi nie wyszlo po polsku ;]
Wierze jednak, ze rozumiecie pytanie
--
amos
-
3. Data: 2010-04-15 10:31:38
Temat: Re: Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
Od: krz <a...@g...pl>
amos wrote:
> Z jakiego powodu benzynowe silniki samochowe konstruuje sie tak, ze
> praktyczny zakres predkosci obrotowych konczy sie na powiedzmy 6-7k
> rpm a motocyklowych na 15k rpm?
>
> Czy to Waszym zdaniem kwestia:
> - zywotnosci silnika
> - kosztow produkcji
> - inna...
>
> --
> pozdrawiam
> amos
>
Samochód z silnikiem kręcącym się do 15k rpm robił by hałas na drodze
identyczny z boldami formuły 1 :)
-
4. Data: 2010-04-15 10:32:27
Temat: Re: Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
Od: Jarecki <j...@g...com>
On 15 Kwi, 09:50, amos <g...@g...com> wrote:
> On 15 Kwi, 09:47, amos <g...@g...com> wrote:
>
> EKGHHHHHHHHHHHHHHHH
> Pytanie w naglowku to mi nie wyszlo po polsku ;]
> Wierze jednak, ze rozumiecie pytanie
Pojemność i wytrzymałość. W motocyklach masz pojemności do 1200-1300
(nie piszę tu o różnych tam cruiserach, chopperach - w nich też są
obroty zbliżone do samochodowych) i by uzyskać z nich dużą moc, trzeba
je kręcić do 15tys. rpm. Te wysokie obroty są jednocześnie przyczyną
tego, że silniki szybciej ulegają zużyciu, częściej trzeba wymieniać
olej (co 6tys. przeważnie), te wysilone z topowych modeli rzadko
wytrzymują w dobrym stanie powyżej 100tys. km. Nie mają też zbyt
wysokiego momentu obrotowego, a to przez to, że wysokoobrotowe silniki
mają strasznie krótki skok tłoka (musiał bym popatrzeć, ale chyba
nawet niektóre mają skok krótszy od średnicy, albo bardzo blisko
tego). Nadrabiane to jest zaworami/przepustnicami w układzie
wydechowym, zmienną długością kanału dolotowego, mapami zapłonu a i
takl nie ma rewelacji - dla samochodu było by stanowczo za mało.
Jarecki
-
5. Data: 2010-04-15 10:45:01
Temat: Re: Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
Od: WS <L...@c...pl>
On 15 Kwi, 09:47, amos <g...@g...com> wrote:
> Z jakiego powodu benzynowe silniki samochowe konstruuje sie tak, ze
> praktyczny zakres predkosci obrotowych konczy sie na powiedzmy 6-7k
> rpm a motocyklowych na 15k rpm?
zywotnosc, masa, ekologia ;)
taki motocyklowy (600-1000cm3 / 100-180KM) mozna wsadzic do samochodu,
ale
1.bedzie znacznie glosniejszy
2. nie wytrzyma raczej 100tys
3. olej co 6tys (albo i wczesniej, bo wieksze obciazenia niz w
motocyklu)
4. regulacja luzow zarowych co ~20tys (moze 0,1% ma hydrauliczne - i
nie trzeba)
5. wieksze spalanie
6. drogie czesci ;) np. jedna swieca irydowa do CBR 600 okolo 90PLN
...
WS
-
6. Data: 2010-04-15 10:45:39
Temat: Re: Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Uzytkownik "amos" <g...@g...com> napisal w wiadomosci
news:bf4e801e-b5de-42d2-b76b-b90fed01d8cc@z3g2000yqz
.googlegroups.com...
>Z jakiego powodu benzynowe silniki samochowe konstruuje sie tak, ze
> praktyczny zakres predkosci obrotowych konczy sie na powiedzmy 6-7k
> rpm a motocyklowych na 15k rpm?
>
> Czy to Waszym zdaniem kwestia:
> - zywotnosci silnika
> - kosztow produkcji
> - inna...
>
TO proste. Bo dazy sie do tego aby silnik motocyklowy mial duza moc bo
ludzie ciagle chca wiecej i wiecej... A nie sposób w motocyklu osiagnac
duzej mocy przy malej wadze i gabarytach silnika w sposób inny jak duze
obroty z malej pojemnosci. W samochodzie kwestia gabarytów silika i jego
masy jest nmiej istotna a co za tym idzie lepiej zrobic silnik trwalszy i
pracujacy bardziej "elegancko". Kwesia trwalosci tez jest wazna jesli wziasc
pod uwage ze motocyklem jezdzisz 1/2 do 2/3 roku a samochodem caly rok.
-
7. Data: 2010-04-15 10:50:56
Temat: Re: Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
Od: amos <g...@g...com>
On 15 Kwi, 10:31, krz <a...@g...pl> wrote:
> Samochód z silnikiem kręcącym się do 15k rpm robił by hałas na drodze
> identyczny z boldami formuły 1 :)
Z pewnoscia moglby byc glosniejszy, ale mozna dobrac odpowiedni
tlumik.
--
amos
-
8. Data: 2010-04-15 10:55:20
Temat: Re: Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
Od: amos <g...@g...com>
On 15 Kwi, 10:45, WS <L...@c...pl> wrote:
> 2. nie wytrzyma raczej 100tys
Widywalem w ogloszeniach moto, znacznie powyzej tych przebiegow. Choc
zgodze sie, ze 200 kkm juz moze byc problemem.
Zreszta samochody tez sie inaczej produkuje. Zadnemu z producentow
teraz nie zalezy, aby auto przejechalo milion kilometrow.
Nawet powiedzialbym, ze wrecz przeciwnie.
--
amos
-
9. Data: 2010-04-15 10:56:01
Temat: Re: Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
Od: DoQ <p...@g...com>
amos pisze:
> Czy to Waszym zdaniem kwestia:
> - zywotnosci silnika
> - kosztow produkcji
> - inna...
Charakterystyka silnika niezbyt pasujaca do potrzeb cywilnego samochodu
(przebieg mocy/momentu).
Chociaz takie 1,3 z GSX1300R z powodzeniem zastąpiłoby 1,4-1,6 w malych
lekkich samochodach (ale to raczej wyjątek potwierdzający regułe) :)
Pozdrawiam
Pawel
-
10. Data: 2010-04-15 11:11:16
Temat: Re: Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
Od: WS <L...@c...pl>
On 15 Kwi, 10:55, amos <g...@g...com> wrote:
> > 2. nie wytrzyma raczej 100tys
>
> Widywalem w ogloszeniach moto, znacznie powyzej tych przebiegow. Choc
> zgodze sie, ze 200 kkm juz moze byc problemem.
oczywiscie, ze moze wiecej... moj ma juz ze 160kkm w CBR 600, ale
watpie, ze by w samochodzie wytrzymal namet 100tys - moto wazy ~180kg,
+ ja daje ~260 , a samochod to ~tona... przejechanie samochodem tych
100tys to znacznie wieksza praca do wykonania...
WS