  • 21. Data: 2010-10-05 17:27:48
    Temat: Re: Rozmiar opon, a róznica cen.
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    Użytkownik "krzysiek82" <g...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:4cab2a28$0$21002$65785112@news.neostrada.pl...
    > 11,50 zł za 1 kg dla opony używanej nieregenerowanej (niebieżnikowanej).

    Ale to są stawki maksymalne, z tego wynikałoby że mogą być mniejsze i już
    zainteresowani powinni zadbać by od każdego kilograma odprowadzać 1gr
    opłaty. Tak samo masz w przypadku oddawania auta na złom, w przypadku
    wyraźnego ubytku masy pojazdu podobna opłata za kilogram, a w praktyce jeśli
    nie oddaje się pustej skorupy to opłata maksymalna nie jest stosowana :)

    Pozdr

  • 22. Data: 2010-10-05 17:35:19
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    Użytkownik "PJ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    > //Pęknięcia opony i wypadki tym spowodwane są na tyle rzadkie, że
    > zjawisko kupowania i jeżdzenia na używanych gumach mnie nie rusza.
    > inaczej myslisz jak jezdzisz sam i inaczej jak jezdzisz z dzieckiem,
    > tesciowej to bym nawet chetnie kupil taki komplet uzywanych za 20
    > pln :-)

    A jaką widzisz różnice między oponami kupionymi jako używane, a takimi
    samymi będacymi na samochodzie bo ktoś po prostu jeździ na trupach?
    W jednym aucie mam wszystkie opony używane, wszak kupione z wozem, w drugim
    już kolejny komplet nowych i jest ok w obu przypadkach.
    Nie przesadzałbym z nagonką na używane opony po prostu, niech każdy kupuje
    jakie chce, a że Twoja uwaga odnośnie rentgenu w oczach przy kupnie
    nieswieżych jest słuszna to już inna kwestia :p

    Pozdr

  • 23. Data: 2010-10-05 20:03:51
    Od: amos <g...@g...com>

    On 5 Paź, 15:53, "kurdybanek" <k...@n...plt> wrote:

    > Uzywana opona to po prostu śmieć, ale tutaj ludzie jeszcze tego nie
    > zrozumieli...

    A moglbys sprecyzowac, kiedy uzywana opona staje sie "smieciem"?
    Po miesiacu uzywania, sezonie, dwoch...

    Co ile zmieniasz swoje zimowki na nowe?
    --
    amos

  • 24. Data: 2010-10-05 20:08:02
    Od: amos <g...@g...com>

    On 5 Paź, 16:39, "kml" <A...@g...lp> wrote:
    > Czasami myślę, że stare opony powinno sie oddawać
    > do utylizacji z przeciętym zbrojeniem bo ktoś nie kumaty dostanie "w dobrej
    > cenie, dobry stanie, malo jeżdzone" letnie gumy twarde jak skała :|

    Tu sie z Toba zgodze, 10 lat to z pewnoscia za duzo dla opony. Problem
    jednak w tym, ze nowsze opony trudno ocenic przed zalozeniem, bo wiele
    zalezy od tego jak byly przechowywane.

    Czesc kierowcow zmieniajac opony 2-3 razy na dekade i tak nie zauwazy
    roznicy miedzy "prawie nowymi" z allegro a swoimi starymi bez
    bieznika.

    --
    amos

  • 25. Data: 2010-10-05 20:53:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-05 14:24, ąćęłńóśźż pisze:
    > Niesamowite są różnice cen pomiędzy niektórymi rozmiarami opon, np. 205/65 R15 jest
    o połowę (!!) droższa od 195/65 R15.

    > Dla odmiany sporo mniejsza 185/65 R14 jest w tej samej cenie lub nawet droższa (!!)
    niż 195/65 R15.

    > Dotyczy właściwie wszystkich nowych opon.
    >
    > Wygląda na to, że rozmiar 195/65R15 ma na rynku taką konkurencję, że producenci bez
    wyjątku musieli się dostosować i zejść z ceną.

    Prawa popytu i podaży.
    Zależy jakie modele samochodów były wyposażone w opony w takim
    rozmiarze, jak chodliwy jest to towar i stąd się bierze cena.

    Do tego jeszcze w internetowych sklepach z oponami uprawiany jest
    ciekawy sport który polega na konkurencji który sklep wymyśli niższą
    cenę na popularne opony. Ceny w sklepach bywają niższe niż ceny w fabrykach.
    Chodzi o to żeby klient znalazł ten najtańszy sklep, zamówił, być może
    nawet zapłacił z góry, a pan handlowiec zadzwoni do niego i smutnym
    głosem wyjaśni że ostatnie sztuki właśnie na jego oczach opuściły
    magazyn i on w związku z tym proponuje opony produkowane przez niemiecki
    koncern pod nazwą "Ching-Chang-Ciong" - zapewni że to doskonałe opony,
    wielu twierdzi że nawet lepsze niż te co chciałeś.

    Większości klientów nie będzie się chciało wycofywać pieniędzy i szukać
    gdzieś indziej, tylko wezmą to co akurat w sklepie zalega, albo na co
    sklep ma dobrą cenę w hurtowni i tyle.

    Więc na te ceny w internecie trzeba brać poprawkę.

    > Przy okazji:
    >
    > Opony nowe są w Niemczech droższe, niż w Polsce.

    Jeżeli nie są to różnice symboliczne, to upewnij się czy nie masz do
    czynienia z przypadkiem który opisałem wyżej.
    Bo sklepy internetowe w taki sposób budują pozory taniości i
    gigantycznej oferty, a jak przychodzi do zamówienia okazuje się że jest
    mało co.

    > Natomiast opony używane są w Polsce horrendalnie drogie w porównaniu z kupowaniem
    za bezcen w Niemczech.

    No bo u nas jest na to rynek, do tego intuicja podpowiada mi że
    przeciętny niemiecki kierowca znacznie szybciej uważa opony za zużyte,
    niż kierowca polski.
    Zresztą to samo dotyczy również kompletnych samochodów.
    Po prostu kwestia zamożności społeczeństwa.

    > Czy naprawdę mamy u nas tylu amatorów "niejerzdżona nuwka tylko do Kościoła jeszcze
    arz 4 mm bierznika na zime"???

    Ja tam kupuję używki do treningów, ale fakt że te "prawie nówki po
    Niemcu" to jest lipa. Na drogę bym nie kupił.
    Widać że to leży gdzieś miesiącami, zgniecione w hałdzie opon,
    napełnione wodą.
    Jak są nienapompowane to wyglądają bardzo dobrze. Ale potem jak się to
    założy na felgę widać że guma miejscami sparciała.

  • 26. Data: 2010-10-05 21:15:14
    Od: BearBag <c...@g...com>

    Klocki hamulcowe też zmieniacie co rok ? Albo tarcze bo przecież po
    kilku tysiącach km mogą się już zrobić mikro-wyżłobienia i tarcie
    hamulców zmniejszyć o kilka procent. Oczywiście amortyzatory też
    najlepiej zmienić po roku bo przecież też mają wplyw na bezpieczeństwo
    i hamowanie.
    Zastanawiam sie gdzie zaczyna sie paranoja u niektórych.

  • 27. Data: 2010-10-05 21:27:58
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 05.10.2010 BearBag <c...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > i hamowanie.
    > Zastanawiam sie gdzie zaczyna sie paranoja u niektórych.

    4 letnie zimowe Klebery ostatnią zimę przejeździły do lutego po czym
    zostały sprzedane z autem. Gdyby nie zostały to pewnie wymienione by
    zostaly przed następną.

    W nowym aucie dostalem pod koniec zimy zestaw róznych Fulda/Firestone 5
    i 6 letnich. Nie dało się na nich jeździć po śniegu mimo dośc sporego
    bieżnika. Żadna nie miała go mniej niż 5 mm.

    Tak wiec w przypadku opon zimowych nie ma co sie szczypac. No chyba, ze
    jest sie zwolennikiem opon całorocznych. Maja one tę charakterystyczną
    cechę, że są mocno przeciętne latem za to całkiem do dupy zimą... lub
    odwrotnie ;-)

    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net

  • 28. Data: 2010-10-06 03:18:54
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin BearBag

    > Klocki hamulcowe też zmieniacie co rok ? Albo tarcze bo przecież po
    > kilku tysiącach km mogą się już zrobić mikro-wyżłobienia i tarcie
    > hamulców zmniejszyć o kilka procent.

    Mój ostatni komplet roku nie wytrzymał... zajechałem je w 10 tys. km. ;)

    --
    ignorance is bliss

  • 29. Data: 2010-10-06 09:50:17
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-10-05 20:03, amos pisze:

    > Co ile zmieniasz swoje zimowki na nowe?

    Kiedy mi się na nich wyraźnie gorzej jeździ. Zwykle co 3 lata. Mają wtedy 2/3
    bieżnika, typowo.

  • 30. Data: 2010-10-06 10:18:51
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Może nie być tak źle, wypróbuj Goodyear Vector 4seasons.
    Ale dość drogie są niestety.
    Za to oszczędzisz m.in. 2×60 zł corocznie na przekładkach (ceny stołeczne).
    Gdybym mialł tylko jeden komplet felg, to bym założył te Vectory, szczerze.
    Bo i tak opony zmieniasz zawsze albo ZA WCZEŚNIE (bo jesień wróci lub zima wróci),
    albo ZA PÓŹNO (bo zima zaskoczy drogowców lub w
    marcu przygrzeje 20°C).
    Czyli zmieniając z letnich na zimowe i tak przez około 1/3 roku jeździsz na
    niewłaściwych oponach.
    Musiałbyś rano na termometr i za okno patrzeć: "Janie! Dzisiaj zimowe kondonki
    zakładamy!"

    Na Poldolocie latało się na Dębicach (chyba D-91 175R13 ?, a później D-121 185/70R13
    ?) cały rok i było dobrze :-)
    No, raz w Szklarskiej pod jedną górę do pensjonatu nie podjechałem, choć rozpędzałem
    się z 200 metrów parę razy ;-)

    -----