    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Rozdzielczość - pytanko odpryskowe.
    Date: Tue, 17 May 2011 21:31:38 +0200

    "Pawel Gancarz" <y...@t...pl> wrote:

    [...]
    > Ciekawe jest co innego - bardzo niska tzw. świadomość techniczna
    > społeczeństwa. Dziw bierze, jak często jedyna kopia bywa na padniętym
    > właśnie dysku czy płytce.

    Pozostaje tylko przytaknąć. Zresztą poruszyłem wątek multiplikacji
    kopii, bo niedawno nam się tu przypomniał grupowicz (nota bene
    specjalista od mierzenia rozdzielczości oka w metrach), który swoją
    obecność na grupie rozpoczął właśnie od płakusiania nad utratą
    wszystkich zdjęć cyfrowych. I mimo, że wszystkim dookoła udowadniał jak
    bezkonkurencyjnie trwalszy jest zapis analogowy, że nigdy zdjęcia
    cyfrowe nie będą trwałe (w dodatku cyfrowe Canony nie potrafią ostrzyć),
    to jakoś nam tu na grupie któryś rok umila życie... ;-)

    A jeszcze przeglądając przeznaczony do kasacji Zawsze Kwadrat
    http://zawsze-kwadrat.pl/2007/05/jak-przejsc-z-fotog
    rafii-cyfrowej-na-analogowa-poradnik/
    zabawił mnie takiż wpis w komentarzach:

    Artur: Kilka dni temu sprzedałem cyfrówkę, kiedy w końcu
    uświadomiłem sobie że od dwóch lat nie włożyłem do albumu nowych zdjęć.
    Po drodze dwukrotnie formatował mi się komputer i tysiące zdjęć.( to
    prawda że cyfrówką trzaska się bez opamięyania ) poszło w eter, zresztą
    i tak nigdy chyba bym ich nie wywołał. Kupiłem lustrzankę analogową z
    wielką lampą i dżwigam ten sprzęt, ale nie żałuję, [...]
    Mam pytanie: mnie więcej od 23 lat kupuję płyty cd. Dlaczego najstarsza
    jaka się zachowała ma jakieś 10 lat??. Mam natomiast jeszcze od cholery
    analog.ów które zniszczyć się nie chcą. Ha. Cyfra to wirtualny świat,
    matrix. Przydaje się ale na krótko. Pozdrawiam wszystkich.

    Co do płyt: pewnie żyła wodna, albo inne atomy... :)) Mnie jakoś
    ani oryginalnie tłoczone, ani chałupniczo wypalane CD psuć się nie
    chcą - niedawno sprawdzałem nagrywaną płytkę sprzed 15 lat - i działa.
    A jakby była ważna, to już dawno miałaby swojego cyfrowego dubla.

    Chyba kluczem jest wprowadzenie rutynowego workflow: np. u mnie po
    zgraniu karty od razu następuje wypalenie dwóch płytek różnych markowych
    producentów (kiedyś to byli: Philips, Verbatim, TDK i Sony, dziś
    obniżyłbym zaufanie do TDK), oczywiście z weryfikacją, a jak porcja za
    mała - to na pendrive. Dopiero wtedy formatuję kartę i cykl zaczyna się
    od nowa.
    W życiu nie straciłem nawet jednego cyfrowego zdjęcia.

    [mr.]