  • 61. Data: 2013-05-07 17:35:33
    Temat: Re: Rowerzysta spowodował wypadek, kierowcę ścigają...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello elmer,

    Tuesday, May 7, 2013, 5:11:16 PM, you wrote:

    > Slonce nie prosto w oczy, tylko takze z prawej strony (cien rzucany
    > mniej wiecej pod katem 45 stopni),

    Już z tymi stopniami nie przesadzaj - słońce świeci z kierunku, z
    którego nadjeżdżał rowerzysta - najgorszy możliwy przypadek.

    > i nie widzi rowerzysty ktory wjezdza na wprost gdy honda jest dobre
    > 50 metrow wczesniej?

    Można nie widzieć. Mam od ulicy 80 metrów ścieżki do domu, późnym
    popołudniem słońce wali tak, że jadę prawie na ślepo. Ale 5km/h.

    > I do konca zero reakcji? Bez zartow.

    Znaczy twierdzisz, ze zrobił to umyślnie?

    > Poza tym jak sie nie widzi - to sie nie jedzie.

    Jasssne. Zostawiasz samochód na środku drogi, jak Cię słońce oślepi?

    > Moje wrazenie jest takie jakby jechal z zamknietymi oczami
    > albo patrzyl sie wszedzie, tylko nie na jezdnie. Do samego konca.

    Jakbym miał obstawiać, to jednak obstawiałbym, że nie był trzeźwy.

    Żebyśmy się dobrze zrozumieli - oczywiste jest to, że wina kierowcy
    jest bezsporna - w takich warunkach powinien zachować zdecydowanie
    większą ostrożność.
    Karygodna jest ucieczka - gdyby się zatrzymał, był trzeźwy a
    rowerzysta nie wylądowałby w szpitalu - zahaczyłby mandat za
    spowodowanie kolizji i zapłacił rowerzyście za szkody. Dlatego
    podejrzewam, że był pijany :(

    Rowerzysta też niepoprawnie ocenił sytuacje i święty nie jest. Ale
    przewidzieć, że samochód zacznie zjeżdżać w lewo nie mógł. A bez tego
    zjazdu prawdopodobnie by się zmieścił i też do kolizji by nie doszło.
    Podobnie, gdyby kierowca zwolnił i/lub ominął po prostu przeszkodę.
    Rowerzysta popełnił powszechny błąd rowerzystów i pieszych - wydaje im
    się, że jak oni widzą samochód, to kierowca samochodu też ich widzi. A
    to niekoniecznie jest prawdą. Na każdym spoczywa obowiązek zadbania o
    swoje bezpieczeństwo i elementarna ostrożność w życiu. Tak, żeby swoja
    nierozwaga nie narazić kogokolwiek na szkodę. Ale WINY rowerzyście
    przypisać nie można.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 62. Data: 2013-05-07 17:36:12
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    W dniu 2013-05-07 17:24, t? pisze:

    > Nie oceniaj innych po sobie.

    > Chciał przejechać rowerzystę w dzień, w środku miasta? W takim razie
    > wymaga leczenia, a nie karania, ale to bardzo mało prawdopodobne.

    > Widziałby auto i by przyspieszył.

    Przecież on to auto widział. Dokładnie w 0:11 spogląda w lewą stronę.
    Skoro on to auto widział w sporej przecież odległości, to liczył na to,
    że i kierowca widzi jego.

    --
    RomanS
    ___________________

  • 63. Data: 2013-05-07 17:37:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello johnkelly,

    Tuesday, May 7, 2013, 5:28:21 PM, you wrote:

    > Oślepia cię słońce = nie zap..lasz.

    Pojęcia "okoliczność łagodząca" oczywiście też nie przyjmujesz do
    wiadomości.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 64. Data: 2013-05-07 17:37:19
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 07 May 2013 10:30:03 +0000 osobnik zwany t? napisał:

    > Wjechał na jezdnię nie patrząc, wprost pod koła, w dodatku przecinał ją
    > pod sporym kątem, ale jak zwykle to kierowca jest winny.

    na razie to ty jesteś winny kiepskiego trollingu

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 65. Data: 2013-05-07 17:37:27
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    W dniu 2013-05-07 17:25, t? pisze:

    > Przecież pod koniec próbował omijać, walnął go praktycznie na lewym pasie.

    I dlatego sprawia to wrażenie, że celował w rowerzystę specjalnie. Gdyby
    nie zmieniał pasa, przejechałby obok rowerzysty w sporej odległości.

    --
    RomanS
    ___________________

  • 66. Data: 2013-05-07 17:42:41
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    W dniu 2013-05-07 17:26, t? pisze:

    > http://sjp.pl/omijanie
    >
    > Nie mądrz się.

    Art. 2. pkt 32. Ustawa prawo o ruchu drogowym:

    omijanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok nieporuszającego się
    pojazdu, uczestnika ruchu lub przeszkody;

    --
    RomanS
    ___________________

  • 67. Data: 2013-05-07 17:48:37
    Od: tá´Ź

    Roman Stachowiak wrote:

    > Art. 2. pkt 32. Ustawa prawo o ruchu drogowym:
    >
    > omijanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok nieporuszającego się
    > pojazdu, uczestnika ruchu lub przeszkody;

    Rozmawiamy tu po polsku, a nie po pordowemu.

    PS. Jak zgodnie z PoRD nazwiesz omijanie gościa jadącego na rowerze w
    poprzek jezdni?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 68. Data: 2013-05-07 17:49:04
    Od: tá´Ź

    bartekltg wrote:

    > I stałoby się dokładnie to samo, bo kierowca zamiast zatrzymać się
    > przejechałby ci po kikutach. Nie broń bezsensownie kretyna albo ślepca.

    Oczywiście, że by się nie stało, bo bym za wczasu widział, że auto nie
    hamuje.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 69. Data: 2013-05-07 17:49:35
    Od: tá´Ź

    Liwiusz wrote:

    > Mocno naciągana argumentacja

    Jak całe bredzenie pedalarzy.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 70. Data: 2013-05-07 17:50:10
    Od: tá´Ź

    MadMan wrote:

    > Podziel się informacją który samochód robi zwrot o 90 stopni w miejscu.

    Rozumiesz to co czytasz? Samochody nie przejeżdżają przez jezdnię, one po
    niej jeżdżą.

    --
    ss??q s? ??u??ou??