    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Router syczy
    Date: Tue, 19 Mar 2013 11:46:56 +0100

    Użytkownik "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ki9398$q5j$1@mx1.internetia.pl...
    > Rozbierz i zobacz czy nie puchną kondensatory, to praktycznie jedyne
    > części, które zużywają się w sposób "naturalny - zaplanowany? ".

    Takowoż. Jeden z poprzednich "moich" kablówkowych modemów, załapał mocno
    niemiłe, acz ciche uszkodzenie.
    Nagle zaczęły kuleć wszelkie transfery. Rosnął współczynnik strat
    pakietów... wiadomo, że już przy 10% zaczyna być problem, przy 20 kłopot,
    przy 50 absolutna tragedia, a u mnie dochodziło do 80, a w zrywach zdarzyło
    się do 90% i to już do bramy domyślnej...
    Do momentu, gdy mimo kulawości jeszcze dało się korzystać, jakoś cierpiałem.
    Ale jak przestały się przeciskać nawet wiadomości GG, to rozebrałem modem,
    nie miał plomb, więc było to możliwe. Spuchięty był kondziołek przy
    zasilaniu, wymieniłbym, bo miałem nawet na co i zrobiłbym to bezśladowo, ale
    co tam, nie mój modem, więc nie ja się będę bujał. Musieli wymienić, ja im
    nie będę roboty za darmo odwalał, nawet nie prosili o to :P
    Co do syczenia - babrałem się z płytą główną w jednym kompie, posykiwało w
    rytm działania programów, pozornie wyglądało to jak praca HDD, ale
    sprawdzone, dysk milczał, albo klikał pomiędzy sykami. Zlokalizowałem
    "hałas" w miejscu, które mogło być jakąś przetwornicą - cewka, kilka
    tranzystorów i kondensatory (sprawne), sama cewk chyba jakby nieco luźna.
    Może jakiś rdzeń poluzowany hałasuje?