  • 321. Data: 2016-02-24 14:54:26
    Temat: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 24 Feb 2016 14:41:50 +0100, w <nakbuq$mif$1@mx1.internetia.pl>, minstal
    <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Rondo to taka osobliwość "czarna dziura".

    Dziwne... zawsze sądziłem, że to skrzyżowanie o ruchu dookólnym.

    A ja na skrzyżowaniach potrafię zawrócić :P.

  • 322. Data: 2016-02-24 16:23:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości grup
    @tlen.pl...
    On Wed, 24 Feb 2016 13:39:45 +0100 "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    >Zastanawia mnie jedno, czemu na siłę staracie się ustalić fakty dla
    >wszystkich C12?

    My/ja to chce jasnych przepisow. Niech sobie beda dowolne, byleby
    byly.

    A nie tak - jeden mowi ze migac w lewo przed wjazdem, drugi ze to
    wykroczenie ...

    >W ten sposób nigdy się nie dogadacie i każdy będzie miał rację w
    >zależności od tego jaki przykład C12 przedstawi.
    >Prawda jest jedna, nie ma wspólnych wszystkich regół obowiązujących
    >na wszystkich C12, bo te reguły własnie ustalają wymalowane pasy na
    >obwiedni.

    I mowisz, ze te pasy wplywaja na uzywanie migaczy ?

    J.

  • 323. Data: 2016-02-24 16:43:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 24.02.2016 16:23, J.F. wrote:

    > My/ja to chce jasnych przepisow. Niech sobie beda dowolne, byleby byly.
    >
    > A nie tak - jeden mowi ze migac w lewo przed wjazdem, drugi ze to
    > wykroczenie ...

    Ale masz jasne - masz zawczasu sygnalizować manewr. Najbliższy. Koniec.
    Chcesz też mieć oddzielny paragraf w PoRD jak nalezy sygnalizować
    wyprzedzanie, bo na początku migasz w lewo, a jak wracasz to w prawo i
    co mniej domyślni mogą się pogubić, bo jak to jeden manewr, to powinien
    być jeden kierunek? Właśnie przez takiech, co próbuja wykminić jak
    jednym kierunkiem oblecieć _każde_ skrzyżowanie są problemy. Nie da się
    i nie ma takiej potrzeby.

    Oczywiście. A nie?

    Shrek.

  • 324. Data: 2016-02-24 16:55:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 24.02.2016 16:23, J.F. wrote:

    >Ale masz jasne - masz zawczasu sygnalizować manewr. Najbliższy.
    >Koniec.

    Czyli mam sygnalizowac zamiar skretu na skrzyzowaniu rondzie w lewo,
    czy zamiar skretu w prawo na jezdnie po obwodzie ? :-)

> [...]
    >wyprzedzanie, bo na początku migasz w lewo, a jak wracasz to w prawo
    >i co mniej domyślni mogą się pogubić, bo jak to jeden manewr, to

    Wypadaloby. Bo wielopasowych drog przybywa i jak tam sygnalizowac ?
    Klaksonem czy dlugimi ? :-)

    >Oczywiście. A nie?

    Hm, to od jakiego kata skretu pasa nalezy sygnalizowac ?

    J.

  • 325. Data: 2016-02-24 17:13:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 24.02.2016 16:55, J.F. wrote:

    > Czyli mam sygnalizowac zamiar skretu na skrzyzowaniu rondzie w lewo, czy
    > zamiar skretu w prawo na jezdnie po obwodzie ? :-)

    A po cholerę sygnalizować zamiar wjazdu na jezdnię po obwodzie? Jak nie
    zamierzasz wjeżdzać, to sygnalizuj ten fakt włączając awaryjne i
    rozstawiając trójkąt:P

    A w prawo migaj jak twoim najblizszym manewrem będzie zjazd z ronda (a i
    to nie zawsze, bo to zależy, bo jak to "udawane" rondo, to i nie ma
    czego sygnalizować).

    > Hm, to od jakiego kata skretu pasa nalezy sygnalizowac ?

    Myślę, że najlepiej od odpowiedniego. Pewną wskazówką może być to, że
    migasz dla innych a nie dla siebie, więc jak inni migają, to znaczy że
    prawdopodobnie oczekują tego od innych.

    Shrek.

  • 326. Data: 2016-02-24 20:42:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    r...@k...pl wrote:

> [...]
    com...

    > Cóż to za zawracająca droga? Jeżeli jedzie ze mną, to sygnalizuję :P
    > Jeżeli sama jedzie, to niech ona martwi się o kierunkowskazy :)

    mrugasz na kazdym zakręcie?
    <http://trail.pl/uploads/photo/image/2013/08/12/10/2
    2915/normal_855f6ea6753f32818da9064e5414568c.jpg>

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 327. Data: 2016-02-24 20:46:31
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup

    > Czyli mam sygnalizowac zamiar skretu na skrzyzowaniu rondzie w lewo,

    masz zamiar jechać jak ten?
    <https://youtu.be/h8LkuSWTd-o>

    > czy zamiar skretu w prawo na jezdnie po obwodzie ? :-)
    a po co skoro nie ożna inaczej?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 328. Data: 2016-02-24 21:02:51
    Temat: Re: Rondo - kierunek
    Od: "Lucenty" <n...@g...pl>

    > Użytkownik "Lucenty" napisał

    > Nie klocilem sie z ZAMIAREM, tylko o
    >
    > ">>Jazda po łuku drogi nie oznacza zmiany kierunku."
    >
    > Cytat z przepisow poprosze :-)
    >
    > J.

    Na łuku drogi nie możesz zmienić kierunku jazdy,
    bo nie masz innego kierunku w którym mógłbys jechać,
    nie masz wyboru.
    Oczywiscie, gdy na łuku tej drogi będzie skrzyżowanie
    to powyższe może być prawdziwe, ale nie musi być prawdziwe.

  • 329. Data: 2016-02-24 21:12:58
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "szerszen"

    > Nie, glupieja, jak projektanci maja durne/ambitne pomysly - typu tego
    > warszawskiego "rondo do jazdy na wprost" ... czy jeszcze ciekawsze.

    Bo C12 jest mocno nadużywany i tyle.
    ---
    A co to jest to C12 ?

  • 330. Data: 2016-02-24 21:27:11
    Od: <3...@7...212711.invalid> (Tom N)

    Lucenty w

    > Na łuku drogi nie możesz zmienić kierunku jazdy,
    > bo nie masz innego kierunku w którym mógłbys jechać,
    > nie masz wyboru.

    Panie teoretyk, niejeden na łuku pojechał prosto -- ergo nie miał wyboru,
    ale mimo wszystko zmienił kierunek, czasem niezbyt długa droga do drzewa
    jest...

    --
    'Tom N'