  • 101. Data: 2016-02-16 12:07:13
    Temat: Re: Rondo - kierunek
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > Sie nie zagolopowuj - ustapienie pierwszenstwa jest zdefinowane.
    > Wlaczanie do ruchu, jezdnia, pojazd, itp ...

    skręt? ruszanie?

    > A jest z tego egzamin ?

    nie potrafisz żyć bez egzaminu? z oddychania też zdawałeś?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 102. Data: 2016-02-16 12:10:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 16 Feb 2016 08:24:52 +0100, szerszen

    > Nie kosmiczne, tylko różne nawet wewnątrz zbioru oznaczonego C12,
    > wszystko zalezy od wymalowanych pasów. Proste.

    Oczywiście, że proste. Zasady ogóle zmiany kierunku jak i sygnalizowania
    zmiany tego kierunku są takie same dla każdego skrzyżowania, C-12 nie jest
    żadnym wyjątkiem. Sygnalizuje się zmamiar zmiany kierunku PRZED
    skrzyżowaniem, podobnie jak i należycie się do tego manewru ustawia na
    jezdni PRZED skrzyżowaniem (a nie gdzieś w trakcie).

    Dlatego jak ktoś chce zawrócić na najbliższym skrzyżowaniu, to ustawia się
    przy osi albo lewej krawędzi i sygnalizuje ten zamiar LEWYM
    KIERUNKOWSKAZEM, tak jak nakazują przepisy.

    I nie ma znaczenia czy wjedzie się na "kwadratowe" skrzyżowanie czy na
    "okrężne", czy jest po prostu jednokierunkowa przecinka w pasie zieleni.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 103. Data: 2016-02-16 12:14:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lucenty" napisał w wiadomości grup

    >Ustawodawcy chodziło o to, aby kierowca sygnalizował zamiar zmiany

    A cos na poparcie tezy o co ustawodawcy chodzilo masz, wiecej niz
    wlasne slowa ?

    No bo zebys chociaz byl asystentem posla, albo stenotypista w komisji
    :-)

    >kierunku jazdy. Ustawodawca nie napisał, ze kierowca ma sygnalizować
    >zamiar wjechania w zakręt drogi, lub to że jedzie po drodze
    >zakręcającej.

    Ale to juz twoja prywatna opinia, ze kierunek jazdy tego nie obejmuje
    :-)

    >Zamiar zmiany kierunku jazdy może wystąpić tylko przed skrzyżowaniem,
    >bo tylko wtedy kierowca może wybrać kierunek, albo jechać
    > w dotychczasowym kierunku, albo skręcić.

    No nie tylko, jak wiesz sa skrzyzowania nie bedace skrzyzowaniami, sa
    wjazdy na posesje, wreszcie moge na pole skrecic.

    >Kierowca jadąc drogą skręcającą nie ma możliwości wyboru kierunku,
    >musi jechać tak jak droga prowadzi i PoRD nie wymaga sygnalizowania
    >w takim przypadku.

    Ale juz jadac po rondzie to ma co kawalek :-)

    Poza tym mamy przypadki skrzyzowan, gdzie droga glowna skreca - droga,
    wiec kierowca drogi nie zmienia, albo jest nakaz skretu, wiec kierowca
    tez nie ma mozliwosci wyboru kierunku.

    J.

  • 104. Data: 2016-02-16 12:16:20
    Temat: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 15 Feb 2016 15:25:14 +0100, szerszen

    > Dla niektórych to niespodzianka, bo C12 przesłania im różnicę pomiędzy
    > skrzyżowaniem o ruchu do okoła wyspy, od tego o faktycznym ruchu
    > okrężnym, czyli po okręgu. Na tym drugim nie postawisz B21.

    To tylko tym, co nie rozumieją definicji znaku C-12.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 105. Data: 2016-02-16 12:19:13
    Temat: Re: Rondo
    Od: "Lucenty" <l...@o...pl>

    > rondo to nie jakaś droga
    > jednokierunkowa ze skrętami tylko w prawo.
    >
    > Myjk

    Rondo to skrzyzowanie, którego głównym elementem jest droga
    do ruchu okrężnego, czyli praktycznie jest to droga jednokierunkowa
    z skrętami tylko w prawo.

  • 106. Data: 2016-02-16 12:31:30
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 16 Feb 2016 10:07:54 +0100
    "r...@k...pl" <r...@k...pl> wrote:

    > Sprostuj jeszcze wikipedię, skoro wiesz lepiej :)

    Już pisałem, patrz na pasy, nie będziesz miał problemu ze zrozumieniem sensu.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 107. Data: 2016-02-16 12:38:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 16 Feb 2016 12:19:13 +0100, Lucenty

    > Rondo to skrzyzowanie, którego głównym elementem jest droga
    > do ruchu okrężnego, czyli praktycznie jest to droga jednokierunkowa
    > z skrętami tylko w prawo.

    Skoro, jak sam piszesz, rondo to jest SKRZYŻOWANIE, to praktycznie wg
    definicji skrzyżowania jest to OBSZAR SKRZYŻOWANIA powstały z przecięcia
    się jednej lub więcej dróg, a nie jakaś nowa "droga do ruchu okrężnego".

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 108. Data: 2016-02-16 12:40:20
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 16 Feb 2016 10:11:02 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale to bez znaczenia.

    Właśnie ma zasadnicze znaczenie, choćby co do migania.

    > Pasy sa oczywiscie wazne,

    Najważniejsze, ważniejsze niż C12

    > Tak naprawde to sa dwa rodzaje s.o.r.o - ze znakiem podporzadkowania
    > na wjazdach i bez tego znaku.

    Tak zwany 3 rodzaj prawdy, ustawienie A7 zmienia jedynie pierwszeństwo i nie ma
    wpływu na nic więcej.

    > Poza w/w przypadkiem, rozporzadzenie nie wymienia zadnych kategorii,
    > wiec zasady poruszania na wszystkich (dwoch kategoriach) sa takie same
    > :-)

    G... prawda i powinieneś to wiedzieć, a jak nie, to oddaj PJ. To włąsnie pasy
    determinują inny sposób poruszania się i zachowywania na tych skrzyżowaniach, mimo iż
    wszystkie oznaczone są C12.

    > Ale cytat z przepisow, ze jazda po okregu nie stanowi zmiany kierunku
    > jazdy :-)

    To zacytuj przepisó mówiący że jest. I nie mówimy o kierunkach geograficznych, tylko
    pasach lub kierunkach względem drogi/osi_jezdni jaką się poruszasz.

    > Niekoniecznie od razu turbinowe. Bardziej skomplikowanych rond jest
    > troche.

    I dlatego ważniejsze niż C12 są pasy, bo mówimy również o placach, niektóre mają
    kilkadziesiąt i wiecej metrów średnicy, a nadal oznaczone są C12.

    > Ale ci co czekaja na wjazd kiepsko widza twoje pasy.

    To do okulisty.

    > Wymaga wtedy ustawienia dwoch znakow - nakazu skretu w prawo i
    > informacji, ze droga jednokierunkowa.

    Teoretycznie.

    > Nie, glupieja, jak projektanci maja durne/ambitne pomysly - typu tego
    > warszawskiego "rondo do jazdy na wprost" ... czy jeszcze ciekawsze.

    Bo C12 jest mocno nadużywany i tyle.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 109. Data: 2016-02-16 12:47:25
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 16 Feb 2016 12:31:30 +0100, w
    <2...@t...pl>, szerszen <s...@t...pl>
    napisał(-a):

    > Już pisałem, patrz na pasy, nie będziesz miał problemu ze zrozumieniem sensu.

    Sądziłem, że temat jest o tym czy rondo musi być okrągłe.

  • 110. Data: 2016-02-16 12:48:06

    Tue, 16 Feb 2016 12:19:13 +0100, w
    <56c305c0$0$22838$65785112@news.neostrada.pl>, "Lucenty" <l...@o...pl>
    napisał(-a):

    > Rondo to skrzyzowanie, którego głównym elementem jest droga
    > do ruchu okrężnego, czyli praktycznie jest to droga jednokierunkowa
    > z skrętami tylko w prawo.

    Bzdura całkowita. Poczytaj sobie definicje, bo w 1 zdaniu zrobiłeś kilka
    błędów.