eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRonda do przeróbki ?Re: Ronda do przeróbki ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.onet
    .pl!.POSTED!not-for-mail
    From: masti <g...@t...hell>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ronda do przeróbki ?
    Date: Sat, 27 Nov 2010 22:25:04 +0000 (UTC)
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 44
    Message-ID: <ics0g0$ivd$34@news.onet.pl>
    References: <icq28a$ovl$1@node1.news.atman.pl> <4cf16e64$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: 62.121.89.113
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1290896704 19437 62.121.89.113 (27 Nov 2010 22:25:04 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 27 Nov 2010 22:25:04 +0000 (UTC)
    User-Agent: Pan/0.133 (House of Butterflies)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2329182
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 21:46:50 +0100 osobnik zwany PaPi wystukał:

    >> Przewrócenie cysterny, której kierowca nie zauważył ronda powinno się
    >> przyczynić do zmiany sposobu myślenia. Wszędzie buduje się ronda, ale
    >> trwa jakiś obłędny wyścig aby środek był jak najwyżej. Gdyby był równy
    >> z jezdnią i grząski to co najwyżej spowolnił by taką cysternę, Jak jest
    >> wysoki i ciasny to mamy wywrotkę i katastrofę drogową. Mam rację ?
    >
    > Nie do konca.
    > 1. To o czym mowisz - srodek jak najwyzej - nie ma nic wspolnego z
    > przyczyna wypadku. Przez rondo nie jezdzi sie przez srodek.
    >
    > 2. Rondo sklada sie z jezdni, opaski srodkowej (czyli to co jest
    > brukowane) oraz wyspy ronda (ten wlasciwy "srodek").
    >
    > 3. Opaska srodkowa jest nie po to zeby kogos spowalniac ile po to by
    > korzystaly z niej tylko i wylacznie pojazdy ciezarowe/autobusy. Dla
    > takich pojazdow ronda czesto sa waskimi gardlami - dlatego dla nich sa
    > opaski srodkowe brukowane. Po opasce srodkowej ma przejechac ciezarowka
    > ale konstrukcja powinna zniechecic do korzystania z niej przez kierowcow
    > samochodow osobowych (glowna zasada ronda - nie ma mozliwosci przejazdu
    > na wprost).
    >
    > 4. Na wielu rondach schrzanione sa projekty. Tj. projektanci nie brali
    > pod uwage pochylenia wypadkowego. Spadek jezdni na rondzie to 2% na
    > zewnatrz, pierscien powinien miec ok. 3% spadku. Gdy do tego dolozy sie
    > kraweznik, nawet lezacy (ktory ma ~ 3cm) to dostajemy pochylenie na
    > pierscieniu - okolo 4-5% na zewnatrz. Gdy rondo jest "plaskie" - tj.
    > nie jest zbudowane na wynikowej plaszczyznie pochylen wlotow - to
    > jeszcze jest wszystko ok. Problem sie robi gdy rondo mamy na
    > plaszczyznie ktora ma sama ze 2%. Wtedy w najbardziej niekorzystnych
    > warunkach dostajemy okolo 8-9% pochylenia wynikowego. Predkosc
    > wywracajaca dla zestawu ciagnik + naczepa na takich rondach to
    > kilkanascie km/h.

    i wreszcie konkretny post. Dzięki :)



    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: