    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Roboty
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sun, 15 Dec 2013 17:44:34 +0100

    Dnia Sun, 15 Dec 2013 10:30:03 -0600, A.L. napisał(a):
    > http://spectrum.ieee.org/automaton/robotics/military
    -robots/boston-dynamics-now-belongs-to-google
    > Stalo sie to samo co z bezludnymi samochodami - poczaktowo inicjatywa
    > Armii USA, potem pzrejeta pzrez Google, a na stan dzisiejszy - w kilku
    > stanach USA bezludne samochody dopuszczono do ruchu po drogach
    > publicznych.

    No i co - sie sprzedaja i jezdzi ich coraz wiecej ?
    Czy Google przygotowuje sie do zwolnienia policjantow ? ;-)

    > Czym sie skonczy inicjatywa robotyczna? Nie wiadomo, a raczej wiadomo.
    > W prasie polskiej byly ostatnio doniesienia o ,,strasznych warunkach"
    > panujacycn w centrach logistycznych Amazona. ,,Tam panie, tzreba
    > zasuwac, to nieludzkie!" No i skonczy sie wyzyskiwanie. Ludzi zastapia
    > roboty z Boston Dynamics, a pracownicy pojda na zielona trawke.

    Nie wiem jak w Amazonie, ale ostanio gadalem o naszych polskich
    warunkach ... roboty trafiaja do hal.
    Wlasnie tam gdzie warunki sa nieludzkie - malarnie, suszarnie, a nawet
    do tak prostej czynnosci jak ukladanie na paletach. Wystarcza worki po
    25kg, i juz praca staje sie ciezka. A robot niby kosztuje tyle co 6
    roboczolat taniego pracownika, ale pracuje na okraglo, nie meczy sie,
    nie narzeka na kregoslup, nie idzie na chorobowe.

    J.