    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: RoHS wersja old, jest do D4...
    Date: Tue, 8 May 2012 21:15:47 +0200

    ... co poskutkowało tez zniszczeniem HDD...
    Objawiało się niestabilnością i zanikaniem napięć... Przed padem dysku
    zaniki były szczególnie wyraźne, nie dość tego, uj...ł się we wtyczce
    kabelek dający 5V (już przylutowałem porządnie), ale jaja się zaczęły, jak
    mi zaczęło fikać 3.3V, co objawiało się nieskończonym ponawianiem power on /
    power off... W układzie jest duży dławik, ale przylutowany był jak gówno do
    sufitu, widać było nawet zimność lutu - spoina po prostu uległa... zmęczeniu
    materiałowemu... Wziąłem normalną cynę i porządnie przelutowałem, jak i
    pozostałe newralgiczne połączenia, co łatwe nie było... ale wreszcie mam
    zasilacz, który trzyma napięcia...
    RoHS sprzed 10 lat nieźle namieszał... w nerwach i w sprzęcie... a mam tam
    pliki, których nie odtworzę... Pozostaje drogi lab...
    Ech... taki pech... ale włosów z głowy nie rwę :)

    (i niech pojebane spamerstwo trzyma się tego zastrzeżenia!!!)