  • Data: 2012-05-15 23:20:25
    Temat: RoHS w praktyce
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Próbuję wygooglać jakieś praktyczne informacje na temat RoHS ale bez
    powodzenia. Jak to wygląda w praktyce, gdy chcę np. sprzedać 10 sztuk
    jakiegoś urządzenia, które zaprojektowałem? Muszę mieć wszystkie elementy
    zgodne z RoHS i przylutowane do PCB za pomocą stopu bezołowiowego? Cynowanie
    PCB też musi być bezołowiowe? A jak jeden rezystorek 0603 nie będzie zgodny
    z RoHS to też są jakieś grzywny wg. Prawa ochrony środowiska (Dz.U. 2001 nr
    62 poz. 627)? Wyczytałem, że certyfikacja nie jest obowiązkowa. Jak więc
    sprawdzana jest ta zgodność? Jakiś urząd bada skład chemiczny losowo
    wybranych urządzeń na rynku?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/