  • 11. Data: 2004-06-08 15:58:20
    Temat: Re: RevDNS w GTS'ie
    Od: Slawek Kotynski <k...@b...z.adso.z.com.pl>

    r...@g...pl wrote:
    > Numer IP który dostałem od mojej kablówki nie ma przydzielonego
    > rev'a - co utrudnia korzystanie z niektórych serwisów.
    > Administrator z kablówki twierdzi że oni zrobili co mogli,
    > tylko GTS już od kilku miesięcy nie może sobie z tym poradzić
    > (i raczej mu wierze). W związku z tym mam pytanie - czy w GTS
    > to standard, czy po prostu tą kablówke traktują wyjątkowo?

    Miałem kiedyś taki problem w innym cable-tv.
    Pisałem maile, rozmawiałem telefonicznie z adminem
    (który nie miał pojęcia o co mi chodzi)
    potem z adminem, (który wiedział, o co mi chodzi,
    ale najwyraźniej mniał to gdzieś - i mi tłumaczył,
    "że nie będą dla mojego jednego IP rejestrowali odsyłaczy" :)
    Przy kolejnej interwencji wpisali revers na swoich
    serwerach, ale klasa nie miała odysłaczy, i tak parę tygodni.
    W końcu, kiedy przyszła od nich faktura,
    wysmarowałem do ich finansowego pismo w takim stylu:

    "Bardzo mi przykro, ale faktury takiej a takiej,
    nie mogę zapłacić, bo w ramach umowy miał być
    rev-dns, a go nie ma."

    Załatwili w ciągu 48-iu godzin.
    i dostałem pismo z przeprosinami.

    Myślę, że magia tkwi w fakcie, że admini nie
    mieli żadnego interesu w załatwianiu sprawy,
    której nie zlecił ktoś "z góry", a księgowość
    strasznie boli każdy ekstra papierek do załatwienia
    w trybie niestandardowym :)

    mjk

  • 12. Data: 2004-06-08 16:29:30
    Od: "Tomasz Wroblewski" <a...@-...pl>

    Jako Tomasz Śląski <s...@d...kosza.com.pl> rzekł ostatnio:
    > Coś chyba ten admin kablówki ściemnia. Ja zażyczyłem sobie
    > oddelegowania obsługi odwrotnego dns swoich PA IP na moje serwery i
    > nie ma problemu - sam sobie tym zarządzam.

    Ja tylko dodam, że klasy mniejsze niż /24 też bez problemu
    "oddelegowują" a do załatwienia sprawy wystarczy mail i nr klienta.

    --
    Avis

  • 13. Data: 2004-06-08 16:54:00
    Od: Tomasz Śląski <s...@d...kosza.com.pl>

    Adam Paluch wrote:

    > SAF i UDP gubi ??? hmmm, mam male stadko serweerow gier i bardzo ladnie
    > chodzi ...

    Gubi, przy zblizaniu się do nasycenia. Podejrzewam, że cześciową winę za ten
    stan rzeczy ponosi shaper na routerze po drugiej stronie. W każdym razie
    straciłem przez to klienta na kolokację serwerów gier, natomiast mnie w
    ogóle to nie przeszkadza w tej chwili - mam 22 serwery produkcyjne plus
    jakieś 200 kompów w sieci firmowej i jest OK.

    Pozdrawiam !

    --
    TOM TS635-RIPE
    Mój adres e-mail w nagłówku, wbrew pozorom, nie jest fałszywy.

  • 14. Data: 2004-06-08 17:48:42
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    Tomasz Śląski wrote:

> [...]
    > natomiast mnie w ogóle to nie przeszkadza w tej chwili - mam 22
    > serwery produkcyjne plus jakieś 200 kompów w sieci firmowej i jest OK.

    a jaka wersje SAFa masz ?

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 15. Data: 2004-06-08 22:35:44
    Od: "Michal Gawrylczyk" <m...@g...pl>

    Przemyslaw Frasunek wrote:

    > O! A mnie sie zawsze zdawalo, ze jak sie ma PI, to sie samemu
    > odpowiada za revDNS...

    Tylko jezeli LIR wystapi do RIPE o oddelegowanie domeny in-addr.arpa
    na Twoje serwery....

  • 16. Data: 2004-06-09 06:34:47
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...net>

    Michal Gawrylczyk <m...@g...pl> wrote:

    > Tylko jezeli LIR wystapi do RIPE o oddelegowanie domeny in-addr.arpa
    > na Twoje serwery....

    Nie tylko, wlasciwie mozesz zrobic to sam. Oczywiscie LIR powinien zapewnic
    pomoc w tym zakresie.

    --
    *[ ŁT ]*

  • 17. Data: 2004-06-09 15:05:33
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@p...na.niusy>

    "Michal Gawrylczyk" <m...@g...pl> napisał(a):

    > Tylko jezeli LIR wystapi do RIPE o oddelegowanie domeny in-addr.arpa
    > na Twoje serwery....

    Zalezy od wpisanego mnt-by lub mnt-domains dla obiektu inetnum.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 18. Data: 2004-06-09 16:27:21
    Od: "Scan" <s...@a...pl>

> [...]
    > użytkowaniu szczegóły) należy zwrócić uwagę biorąc łącze z GTS,
    > aby później się nie ciągać z nimi miesiącami?

    ale w sumie to o co Ci chodzi ?

    C:\>nslookup 81.15.203.13

    Nazwa: gsl.bsk.vectranet.pl
    Address: 81.15.203.13

    kostek:~# host 81.15.203.13
    13.203.15.81.in-addr.arpa domain name pointer gsl.bsk.vectranet.pl.

    pozdrawiam
    Scan

  • 19. Data: 2004-06-12 22:01:59
    Od: Lukasz Jokiel <L...@c...trzeba.wyciac.klonex.com.pl>

    On Tue, 08 Jun 2004 17:30:00 +0200, Przemyslaw Frasunek wrote:

    > O! A mnie sie zawsze zdawalo, ze jak sie ma PI, to sie samemu
    > odpowiada za revDNS...

    No ale tu zakłądasz że Marcin jest tam adminem :)

    --
    -=[ Lukasz C. Jokiel ]=- | Klonex VCS, Zbozowa 27, 45-837 Opole.
    CCNA/CCDA/CCCS; DOCSIS,CMTS,cable modems,ISD; Linux Cable Services