-
21. Data: 2020-08-19 17:33:27
Temat: Re: Regulator prędkości silnika indukcyjnego "na kabel" albo "wtyczkowy"
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:e214eb40-3776-4fd4-b9d1-2738ee7aad90n@g
ooglegroups.com...
środa, 19 sierpnia 2020 o 07:15:27 UTC+2 J.F. napisał(a):
> Dnia Tue, 18 Aug 2020 19:39:24 +0200, heby napisał(a):
> > Ah, jeszcze dopowiem, żeby uniknąc niejasności: zuzyłem 4 pompy do
> > c.o.
> > i każdą rozebrałem z ciekawości co padło (we wszystkich łożysko).
> > Trzy
> > miały regulację "zaczepami". Zgaduje że mogą zmieniać indukcyjnośc
> > uzwojenia, albo liczbę biegunów, ciezko to stwierdzić dzisiaj bo
> > już ich
> > nie mam.
> Ja rozebralem jedna, to miala przelaczana konfiguracje uzwojen i
> kondensatora. Czyli regulacja napiecia, cos ala gwiazda/trojkat ..
>Wierzyć mi się nie chce w to przełączanie gwiazda trójkąt w przypadku
>silnika jednorazowego.
Nie chodzi o dokladnie gwiazda-trojkat, tylko majac dwa uzwojenia
robocze i kondensator,
mozesz je polaczyc na kilka sposobow. W efekcie zmieniajac napiecie
np
o
|
*------
| |
L1 |
| L2
C |
| |
*------
|
o
o
|
L1
|
*-----
| |
L2 C
| |
*-----
|
o
>Nie rozkręcałem ale tam jest zrobione tak. Zrobili uzwojenie na
>napięcie nominalne. Dokręcili drutu i mają bieg trochę wolniejszy pod
>obciążeniem. Dokrecili jeszcze trochę i mają jeszcze wolniejszy.
Tak jest np w malych wentylatorach.
A w pompie widzialem jak wyzej, plus jeszcze faktycznie trzecie
dokrecone uzwojenie, wiec mozna bylo regulowac roznie.
>Uzwojenie fazy rozruchowej tej z kondensatorem może być jedno i
>policzone na napięcie nominalne. W tak sterowanych silnikach jest
>zwyczajna skokowa regulacja napięciowa. >Amperozwoje się liczą bo
>one robią moment obrotowy.
ale w pompie wirowej czy wiatraku moment jest maly na malych obrotach.
>W warunkach domowych można zrobić to samo diodami zenera jak się wie
>jak je z silnikiem podłączyć.
Diody sie grzeja.
J.
-
22. Data: 2020-08-20 00:34:50
Temat: Re: Regulator prędkości silnika indukcyjnego "na kabel" albo "wtyczkowy"
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
środa, 19 sierpnia 2020 o 17:33:31 UTC+2 J.F. napisał(a):
> Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:e...@g...com.
..
> środa, 19 sierpnia 2020 o 07:15:27 UTC+2 J.F. napisał(a):
> > Dnia Tue, 18 Aug 2020 19:39:24 +0200, heby napisał(a):
> > > Ah, jeszcze dopowiem, żeby uniknąc niejasności: zuzyłem 4 pompy do
> > > c.o.
> > > i każdą rozebrałem z ciekawości co padło (we wszystkich łożysko).
> > > Trzy
> > > miały regulację "zaczepami". Zgaduje że mogą zmieniać indukcyjnośc
> > > uzwojenia, albo liczbę biegunów, ciezko to stwierdzić dzisiaj bo
> > > już ich
> > > nie mam.
> > Ja rozebralem jedna, to miala przelaczana konfiguracje uzwojen i
> > kondensatora. Czyli regulacja napiecia, cos ala gwiazda/trojkat ..
> >Wierzyć mi się nie chce w to przełączanie gwiazda trójkąt w przypadku
> >silnika jednorazowego.
> Nie chodzi o dokladnie gwiazda-trojkat, tylko majac dwa uzwojenia
> robocze i kondensator,
> mozesz je polaczyc na kilka sposobow. W efekcie zmieniajac napiecie
>
> np
>
> o
> |
> *------
> | |
> L1 |
> | L2
> C |
> | |
> *------
> |
> o
>
> o
> |
> L1
> |
> *-----
> | |
> L2 C
> | |
> *-----
> |
> o
> >Nie rozkręcałem ale tam jest zrobione tak. Zrobili uzwojenie na
> >napięcie nominalne. Dokręcili drutu i mają bieg trochę wolniejszy pod
> >obciążeniem. Dokrecili jeszcze trochę i mają jeszcze wolniejszy.
> Tak jest np w malych wentylatorach.
> A w pompie widzialem jak wyzej, plus jeszcze faktycznie trzecie
> dokrecone uzwojenie, wiec mozna bylo regulowac roznie.
> >Uzwojenie fazy rozruchowej tej z kondensatorem może być jedno i
> >policzone na napięcie nominalne. W tak sterowanych silnikach jest
> >zwyczajna skokowa regulacja napięciowa. >Amperozwoje się liczą bo
> >one robią moment obrotowy.
> ale w pompie wirowej czy wiatraku moment jest maly na malych obrotach.
> >W warunkach domowych można zrobić to samo diodami zenera jak się wie
> >jak je z silnikiem podłączyć.
> Diody sie grzeja.
>
> J.
Jesteś mistrzem szukania w necie. Znajdź schemat albo narysuj i daj gdzieś żeby można
było zobaczyć. To chujozolstwo co dałeś nawet do podtarcia się nie nadaje, bo
tabletem się nie da. Ci z komputerami będą mieli jeszcze większe problemy.
-
23. Data: 2020-08-20 06:52:17
Temat: Re: Regulator prędkości silnika indukcyjnego "na kabel" albo "wtyczkowy"
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 19 Aug 2020 15:34:50 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
> środa, 19 sierpnia 2020 o 17:33:31 UTC+2 J.F. napisał(a):
>> Nie chodzi o dokladnie gwiazda-trojkat, tylko majac dwa uzwojenia
>> robocze i kondensator,
>> mozesz je polaczyc na kilka sposobow. W efekcie zmieniajac napiecie
>>
>> np
>>
>> o
>>|
>> *------
>>| |
>> L1 |
>>| L2
>> C |
>>| |
>> *------
>>|
>> o
>>
>> o
>>|
>> L1
>>|
>> *-----
>>| |
>> L2 C
>>| |
>> *-----
>>|
>> o
> Jesteś mistrzem szukania w necie. Znajdź schemat albo narysuj i daj gdzieś żeby
można było zobaczyć. To chujozolstwo co dałeś nawet do podtarcia się nie nadaje, bo
tabletem się nie da. Ci z komputerami będą mieli jeszcze większe problemy.
Pretensje do googla.
Przyznaje, ze powinieniem uzyc czcionki stalej szerokosci, ale wtedy
byloby jeszcze gorzej - tobie google jakas kaszanke pokazal ... albo
tylko przy cytowaniu zrobil.
Sam sobie znajdz, albo rozbierz pompe z przelacznikiem - chyba bedzie
szybciej niz szukac czegos, czego nie publikuja.
J.
-
24. Data: 2020-08-20 08:35:55
Temat: Re: Regulator prędkości silnika indukcyjnego "na kabel" albo "wtyczkowy"
Od: heby <h...@p...onet.pl>
On 20/08/2020 00:34, Zenek Kapelinder wrote:
> Ci z komputerami będą mieli jeszcze większe problemy.
Schematy czytelne.
Ale chwila, moment, jestem w szoku. Po raz pierwszy widzę cytowania w
mailu od Zenka...
-
25. Data: 2020-08-20 08:47:09
Temat: Re: Regulator prędkości silnika indukcyjnego "na kabel" albo "wtyczkowy"
Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
2020-08-20 o 08:35 +0200, heby napisał:
> On 20/08/2020 00:34, Zenek Kapelinder wrote:
> > Ci z komputerami będą mieli jeszcze większe problemy.
>
> Schematy czytelne.
>
> Ale chwila, moment, jestem w szoku. Po raz pierwszy widzę cytowania w
> mailu od Zenka...
Cały interfejs grup G2 się w ogóle mocno zmienił jakoś kilka dni temu.
Może to w związku z tym.
Mateusz
-
26. Data: 2020-08-20 14:08:29
Temat: Re: Regulator prędkości silnika indukcyjnego "na kabel" albo "wtyczkowy"
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:rhl5kd$ku7$...@d...me...
On 20/08/2020 00:34, Zenek Kapelinder wrote:
>> Ci z komputerami będą mieli jeszcze większe problemy.
>Schematy czytelne.
>Ale chwila, moment, jestem w szoku. Po raz pierwszy widzę cytowania w
>mailu od Zenka...
Faktycznie.
Drugi raz, bo pierwszy byl w poprzednim poscie watku.
O ile jeszcze tu bym mogl przypuszczac, ze specjalnie wlaczyl, aby mi
pokazac jak ch* narysowalem, to w poprzednim nie mial powodu.
Swiat zmierza ku lepszemu :-)
J.
-
27. Data: 2020-08-20 14:46:15
Temat: Re: Regulator prędkości silnika indukcyjnego "na kabel" albo "wtyczkowy"
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
czwartek, 20 sierpnia 2020 o 14:08:34 UTC+2 J.F. napisał(a):
> Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:rhl5kd$ku7$1...@d...me...
> On 20/08/2020 00:34, Zenek Kapelinder wrote:
> >> Ci z komputerami będą mieli jeszcze większe problemy.
>
> >Schematy czytelne.
> >Ale chwila, moment, jestem w szoku. Po raz pierwszy widzę cytowania w
> >mailu od Zenka...
> Faktycznie.
> Drugi raz, bo pierwszy byl w poprzednim poscie watku.
>
> O ile jeszcze tu bym mogl przypuszczac, ze specjalnie wlaczyl, aby mi
> pokazac jak ch* narysowalem, to w poprzednim nie mial powodu.
>
> Swiat zmierza ku lepszemu :-)
>
> J.
Lepiej poszukaj albo narysuj. W necie są schematy silników do pomp z regulacją
skokowa. Nie ma na nich nic takiego co chcesz wmówić że jest. Zwyczajny przełącznik z
trzema pozycjami .
-
28. Data: 2020-08-20 16:06:45
Temat: Re: Regulator prędkości silnika indukcyjnego "na kabel" albo "wtyczkowy"
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4d7ebbed-8ec5-4652-bde2-3581fdac029bn@g
ooglegroups.com...
czwartek, 20 sierpnia 2020 o 14:08:34 UTC+2 J.F. napisał(a):
> Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
>> >Schematy czytelne.
>> >Ale chwila, moment, jestem w szoku. Po raz pierwszy widzę
>> >cytowania w
>> >mailu od Zenka...
>> Faktycznie.
>> Swiat zmierza ku lepszemu :-)
>
>Lepiej poszukaj albo narysuj. W necie są schematy silników do pomp z
>regulacją skokowa. Nie ma na nich nic takiego co chcesz wmówić że
>jest. Zwyczajny przełącznik z trzema pozycjami .
Swiat zmierza ku lepszemu, brawo :-)
Od zewnatrz zwyczajny przelacznik z trzema pozycjami.
A z jego drugiej strony ?
Ja to rozebralem, rozrysowalem - schematu szukaj sobie sam :-)
J.
-
29. Data: 2020-08-20 23:28:47
Temat: Re: Regulator prędkości silnika indukcyjnego "na kabel" albo "wtyczkowy"
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
czwartek, 20 sierpnia 2020 o 16:07:09 UTC+2 J.F. napisał(a):
> Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:4...@g...com.
..
> czwartek, 20 sierpnia 2020 o 14:08:34 UTC+2 J.F. napisał(a):
> > Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
> >> >Schematy czytelne.
> >> >Ale chwila, moment, jestem w szoku. Po raz pierwszy widzę
> >> >cytowania w
> >> >mailu od Zenka...
>
> >> Faktycznie.
> >> Swiat zmierza ku lepszemu :-)
> >
> >Lepiej poszukaj albo narysuj. W necie są schematy silników do pomp z
> >regulacją skokowa. Nie ma na nich nic takiego co chcesz wmówić że
> >jest. Zwyczajny przełącznik z trzema pozycjami .
> Swiat zmierza ku lepszemu, brawo :-)
>
> Od zewnatrz zwyczajny przelacznik z trzema pozycjami.
> A z jego drugiej strony ?
> Ja to rozebralem, rozrysowalem - schematu szukaj sobie sam :-)
>
> J.
Aż tak bardzo mnie to nie interesuje żebym musiał szukać drugi raz schematów pomp
żeby znaleźć taki co napisałeś. Wiem jak działa i niekoniecznie tak jak to
sugerujesz. Poza tym to nie ja jestem od uzasadniania że nie ma tak jak napisałeś
tylko Ty że tak jest jak napisałeś.
-
30. Data: 2020-08-21 12:25:40
Temat: Re: Regulator prędkości silnika indukcyjnego "na kabel" albo "wtyczkowy"
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:b5dfb512-694d-4db4-8015-9dc61aa9830an@g
ooglegroups.com...
czwartek, 20 sierpnia 2020 o 16:07:09 UTC+2 J.F. napisał(a):
>> >Lepiej poszukaj albo narysuj. W necie są schematy silników do pomp
>> >z
>> >regulacją skokowa. Nie ma na nich nic takiego co chcesz wmówić że
>> >jest. Zwyczajny przełącznik z trzema pozycjami .
>
>> Od zewnatrz zwyczajny przelacznik z trzema pozycjami.
>> A z jego drugiej strony ?
>> Ja to rozebralem, rozrysowalem - schematu szukaj sobie sam :-)
>
>Aż tak bardzo mnie to nie interesuje żebym musiał szukać drugi raz
>schematów pomp żeby znaleźć taki co napisałeś. Wiem jak działa i
>niekoniecznie tak jak to sugerujesz. Poza tym to nie ja jestem od
>uzasadniania że nie ma tak jak napisałeś tylko Ty że tak jest jak
>napisałeś.
Ja rozebralem jedna pompe, ty druga.
Obaj mamy racje ... no, za twoja racje nie recze, za swoja tak :-)
J.