eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRegulator prędkości silnika indukcyjnego "na kabel" albo "wtyczkowy"
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 30

  • 21. Data: 2020-08-19 17:33:27
    Temat: Re: Regulator prędkości silnika indukcyjnego "na kabel" albo "wtyczkowy"
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:e214eb40-3776-4fd4-b9d1-2738ee7aad90n@g
    ooglegroups.com...
    środa, 19 sierpnia 2020 o 07:15:27 UTC+2 J.F. napisał(a):
    > Dnia Tue, 18 Aug 2020 19:39:24 +0200, heby napisał(a):
    > > Ah, jeszcze dopowiem, żeby uniknąc niejasności: zuzyłem 4 pompy do
    > > c.o.
    > > i każdą rozebrałem z ciekawości co padło (we wszystkich łożysko).
    > > Trzy
    > > miały regulację "zaczepami". Zgaduje że mogą zmieniać indukcyjnośc
    > > uzwojenia, albo liczbę biegunów, ciezko to stwierdzić dzisiaj bo
    > > już ich
    > > nie mam.
    > Ja rozebralem jedna, to miala przelaczana konfiguracje uzwojen i
    > kondensatora. Czyli regulacja napiecia, cos ala gwiazda/trojkat ..

    >Wierzyć mi się nie chce w to przełączanie gwiazda trójkąt w przypadku
    >silnika jednorazowego.

    Nie chodzi o dokladnie gwiazda-trojkat, tylko majac dwa uzwojenia
    robocze i kondensator,
    mozesz je polaczyc na kilka sposobow. W efekcie zmieniajac napiecie

    np

    o
    |
    *------
    | |
    L1 |
    | L2
    C |
    | |
    *------
    |
    o

    o
    |
    L1
    |
    *-----
    | |
    L2 C
    | |
    *-----
    |
    o


    >Nie rozkręcałem ale tam jest zrobione tak. Zrobili uzwojenie na
    >napięcie nominalne. Dokręcili drutu i mają bieg trochę wolniejszy pod
    >obciążeniem. Dokrecili jeszcze trochę i mają jeszcze wolniejszy.

    Tak jest np w malych wentylatorach.
    A w pompie widzialem jak wyzej, plus jeszcze faktycznie trzecie
    dokrecone uzwojenie, wiec mozna bylo regulowac roznie.

    >Uzwojenie fazy rozruchowej tej z kondensatorem może być jedno i
    >policzone na napięcie nominalne. W tak sterowanych silnikach jest
    >zwyczajna skokowa regulacja napięciowa. >Amperozwoje się liczą bo
    >one robią moment obrotowy.

    ale w pompie wirowej czy wiatraku moment jest maly na malych obrotach.

    >W warunkach domowych można zrobić to samo diodami zenera jak się wie
    >jak je z silnikiem podłączyć.

    Diody sie grzeja.

    J.


  • 22. Data: 2020-08-20 00:34:50
    Temat: Re: Regulator prędkości silnika indukcyjnego "na kabel" albo "wtyczkowy"
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 19 sierpnia 2020 o 17:33:31 UTC+2 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:e...@g...com.
    ..
    > środa, 19 sierpnia 2020 o 07:15:27 UTC+2 J.F. napisał(a):
    > > Dnia Tue, 18 Aug 2020 19:39:24 +0200, heby napisał(a):
    > > > Ah, jeszcze dopowiem, żeby uniknąc niejasności: zuzyłem 4 pompy do
    > > > c.o.
    > > > i każdą rozebrałem z ciekawości co padło (we wszystkich łożysko).
    > > > Trzy
    > > > miały regulację "zaczepami". Zgaduje że mogą zmieniać indukcyjnośc
    > > > uzwojenia, albo liczbę biegunów, ciezko to stwierdzić dzisiaj bo
    > > > już ich
    > > > nie mam.
    > > Ja rozebralem jedna, to miala przelaczana konfiguracje uzwojen i
    > > kondensatora. Czyli regulacja napiecia, cos ala gwiazda/trojkat ..
    > >Wierzyć mi się nie chce w to przełączanie gwiazda trójkąt w przypadku
    > >silnika jednorazowego.
    > Nie chodzi o dokladnie gwiazda-trojkat, tylko majac dwa uzwojenia
    > robocze i kondensator,
    > mozesz je polaczyc na kilka sposobow. W efekcie zmieniajac napiecie
    >
    > np
    >
    > o
    > |
    > *------
    > | |
    > L1 |
    > | L2
    > C |
    > | |
    > *------
    > |
    > o
    >
    > o
    > |
    > L1
    > |
    > *-----
    > | |
    > L2 C
    > | |
    > *-----
    > |
    > o
    > >Nie rozkręcałem ale tam jest zrobione tak. Zrobili uzwojenie na
    > >napięcie nominalne. Dokręcili drutu i mają bieg trochę wolniejszy pod
    > >obciążeniem. Dokrecili jeszcze trochę i mają jeszcze wolniejszy.
    > Tak jest np w malych wentylatorach.
    > A w pompie widzialem jak wyzej, plus jeszcze faktycznie trzecie
    > dokrecone uzwojenie, wiec mozna bylo regulowac roznie.
    > >Uzwojenie fazy rozruchowej tej z kondensatorem może być jedno i
    > >policzone na napięcie nominalne. W tak sterowanych silnikach jest
    > >zwyczajna skokowa regulacja napięciowa. >Amperozwoje się liczą bo
    > >one robią moment obrotowy.
    > ale w pompie wirowej czy wiatraku moment jest maly na malych obrotach.
    > >W warunkach domowych można zrobić to samo diodami zenera jak się wie
    > >jak je z silnikiem podłączyć.
    > Diody sie grzeja.
    >
    > J.
    Jesteś mistrzem szukania w necie. Znajdź schemat albo narysuj i daj gdzieś żeby można
    było zobaczyć. To chujozolstwo co dałeś nawet do podtarcia się nie nadaje, bo
    tabletem się nie da. Ci z komputerami będą mieli jeszcze większe problemy.


  • 23. Data: 2020-08-20 06:52:17
    Temat: Re: Regulator prędkości silnika indukcyjnego "na kabel" albo "wtyczkowy"
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Aug 2020 15:34:50 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > środa, 19 sierpnia 2020 o 17:33:31 UTC+2 J.F. napisał(a):
    >> Nie chodzi o dokladnie gwiazda-trojkat, tylko majac dwa uzwojenia
    >> robocze i kondensator,
    >> mozesz je polaczyc na kilka sposobow. W efekcie zmieniajac napiecie
    >>
    >> np
    >>
    >> o
    >>|
    >> *------
    >>| |
    >> L1 |
    >>| L2
    >> C |
    >>| |
    >> *------
    >>|
    >> o
    >>
    >> o
    >>|
    >> L1
    >>|
    >> *-----
    >>| |
    >> L2 C
    >>| |
    >> *-----
    >>|
    >> o
    > Jesteś mistrzem szukania w necie. Znajdź schemat albo narysuj i daj gdzieś żeby
    można było zobaczyć. To chujozolstwo co dałeś nawet do podtarcia się nie nadaje, bo
    tabletem się nie da. Ci z komputerami będą mieli jeszcze większe problemy.

    Pretensje do googla.
    Przyznaje, ze powinieniem uzyc czcionki stalej szerokosci, ale wtedy
    byloby jeszcze gorzej - tobie google jakas kaszanke pokazal ... albo
    tylko przy cytowaniu zrobil.

    Sam sobie znajdz, albo rozbierz pompe z przelacznikiem - chyba bedzie
    szybciej niz szukac czegos, czego nie publikuja.

    J.


  • 24. Data: 2020-08-20 08:35:55
    Temat: Re: Regulator prędkości silnika indukcyjnego "na kabel" albo "wtyczkowy"
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/08/2020 00:34, Zenek Kapelinder wrote:
    > Ci z komputerami będą mieli jeszcze większe problemy.

    Schematy czytelne.

    Ale chwila, moment, jestem w szoku. Po raz pierwszy widzę cytowania w
    mailu od Zenka...


  • 25. Data: 2020-08-20 08:47:09
    Temat: Re: Regulator prędkości silnika indukcyjnego "na kabel" albo "wtyczkowy"
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-20 o 08:35 +0200, heby napisał:
    > On 20/08/2020 00:34, Zenek Kapelinder wrote:
    > > Ci z komputerami będą mieli jeszcze większe problemy.
    >
    > Schematy czytelne.
    >
    > Ale chwila, moment, jestem w szoku. Po raz pierwszy widzę cytowania w
    > mailu od Zenka...

    Cały interfejs grup G2 się w ogóle mocno zmienił jakoś kilka dni temu.
    Może to w związku z tym.

    Mateusz


  • 26. Data: 2020-08-20 14:08:29
    Temat: Re: Regulator prędkości silnika indukcyjnego "na kabel" albo "wtyczkowy"
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:rhl5kd$ku7$...@d...me...
    On 20/08/2020 00:34, Zenek Kapelinder wrote:
    >> Ci z komputerami będą mieli jeszcze większe problemy.

    >Schematy czytelne.
    >Ale chwila, moment, jestem w szoku. Po raz pierwszy widzę cytowania w
    >mailu od Zenka...

    Faktycznie.
    Drugi raz, bo pierwszy byl w poprzednim poscie watku.

    O ile jeszcze tu bym mogl przypuszczac, ze specjalnie wlaczyl, aby mi
    pokazac jak ch* narysowalem, to w poprzednim nie mial powodu.

    Swiat zmierza ku lepszemu :-)

    J.



  • 27. Data: 2020-08-20 14:46:15
    Temat: Re: Regulator prędkości silnika indukcyjnego "na kabel" albo "wtyczkowy"
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 20 sierpnia 2020 o 14:08:34 UTC+2 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:rhl5kd$ku7$1...@d...me...
    > On 20/08/2020 00:34, Zenek Kapelinder wrote:
    > >> Ci z komputerami będą mieli jeszcze większe problemy.
    >
    > >Schematy czytelne.
    > >Ale chwila, moment, jestem w szoku. Po raz pierwszy widzę cytowania w
    > >mailu od Zenka...
    > Faktycznie.
    > Drugi raz, bo pierwszy byl w poprzednim poscie watku.
    >
    > O ile jeszcze tu bym mogl przypuszczac, ze specjalnie wlaczyl, aby mi
    > pokazac jak ch* narysowalem, to w poprzednim nie mial powodu.
    >
    > Swiat zmierza ku lepszemu :-)
    >
    > J.
    Lepiej poszukaj albo narysuj. W necie są schematy silników do pomp z regulacją
    skokowa. Nie ma na nich nic takiego co chcesz wmówić że jest. Zwyczajny przełącznik z
    trzema pozycjami .


  • 28. Data: 2020-08-20 16:06:45
    Temat: Re: Regulator prędkości silnika indukcyjnego "na kabel" albo "wtyczkowy"
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4d7ebbed-8ec5-4652-bde2-3581fdac029bn@g
    ooglegroups.com...
    czwartek, 20 sierpnia 2020 o 14:08:34 UTC+2 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    >> >Schematy czytelne.
    >> >Ale chwila, moment, jestem w szoku. Po raz pierwszy widzę
    >> >cytowania w
    >> >mailu od Zenka...

    >> Faktycznie.
    >> Swiat zmierza ku lepszemu :-)
    >
    >Lepiej poszukaj albo narysuj. W necie są schematy silników do pomp z
    >regulacją skokowa. Nie ma na nich nic takiego co chcesz wmówić że
    >jest. Zwyczajny przełącznik z trzema pozycjami .

    Swiat zmierza ku lepszemu, brawo :-)

    Od zewnatrz zwyczajny przelacznik z trzema pozycjami.
    A z jego drugiej strony ?
    Ja to rozebralem, rozrysowalem - schematu szukaj sobie sam :-)

    J.


  • 29. Data: 2020-08-20 23:28:47
    Temat: Re: Regulator prędkości silnika indukcyjnego "na kabel" albo "wtyczkowy"
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 20 sierpnia 2020 o 16:07:09 UTC+2 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:4...@g...com.
    ..
    > czwartek, 20 sierpnia 2020 o 14:08:34 UTC+2 J.F. napisał(a):
    > > Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    > >> >Schematy czytelne.
    > >> >Ale chwila, moment, jestem w szoku. Po raz pierwszy widzę
    > >> >cytowania w
    > >> >mailu od Zenka...
    >
    > >> Faktycznie.
    > >> Swiat zmierza ku lepszemu :-)
    > >
    > >Lepiej poszukaj albo narysuj. W necie są schematy silników do pomp z
    > >regulacją skokowa. Nie ma na nich nic takiego co chcesz wmówić że
    > >jest. Zwyczajny przełącznik z trzema pozycjami .
    > Swiat zmierza ku lepszemu, brawo :-)
    >
    > Od zewnatrz zwyczajny przelacznik z trzema pozycjami.
    > A z jego drugiej strony ?
    > Ja to rozebralem, rozrysowalem - schematu szukaj sobie sam :-)
    >
    > J.
    Aż tak bardzo mnie to nie interesuje żebym musiał szukać drugi raz schematów pomp
    żeby znaleźć taki co napisałeś. Wiem jak działa i niekoniecznie tak jak to
    sugerujesz. Poza tym to nie ja jestem od uzasadniania że nie ma tak jak napisałeś
    tylko Ty że tak jest jak napisałeś.


  • 30. Data: 2020-08-21 12:25:40
    Temat: Re: Regulator prędkości silnika indukcyjnego "na kabel" albo "wtyczkowy"
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:b5dfb512-694d-4db4-8015-9dc61aa9830an@g
    ooglegroups.com...
    czwartek, 20 sierpnia 2020 o 16:07:09 UTC+2 J.F. napisał(a):

    >> >Lepiej poszukaj albo narysuj. W necie są schematy silników do pomp
    >> >z
    >> >regulacją skokowa. Nie ma na nich nic takiego co chcesz wmówić że
    >> >jest. Zwyczajny przełącznik z trzema pozycjami .
    >
    >> Od zewnatrz zwyczajny przelacznik z trzema pozycjami.
    >> A z jego drugiej strony ?
    >> Ja to rozebralem, rozrysowalem - schematu szukaj sobie sam :-)
    >
    >Aż tak bardzo mnie to nie interesuje żebym musiał szukać drugi raz
    >schematów pomp żeby znaleźć taki co napisałeś. Wiem jak działa i
    >niekoniecznie tak jak to sugerujesz. Poza tym to nie ja jestem od
    >uzasadniania że nie ma tak jak napisałeś tylko Ty że tak jest jak
    >napisałeś.

    Ja rozebralem jedna pompe, ty druga.
    Obaj mamy racje ... no, za twoja racje nie recze, za swoja tak :-)

    J.

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: