-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news2.arglkargh.de!news.mixmin.net!aioe.org!peer02.ams4!p
eer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-
exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTE
D!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <rhbcde$a1n$1@dont-email.me> <X...@1...0.0.1>
<rhbug7$9st$1@dont-email.me> <X...@1...0.0.1>
<rhddku$qdv$1@dont-email.me> <5f3c05c4$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
<rhh22v$l35$1@dont-email.me> <rhh3oj$von$1@dont-email.me>
<1gticn7r8lxsl$.n70ifjeaubdk.dlg@40tude.net>
<e...@g...com>
In-Reply-To: <e...@g...com>
Subject: Re: Regulator prędkości silnika indukcyjnego "na kabel" albo "wtyczkowy"
Date: Wed, 19 Aug 2020 17:33:27 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 71
Message-ID: <5f3d464a$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.105.1
X-Trace: 1597851210 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17360 83.30.105.1:65459
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3440
X-Received-Body-CRC: 1932629396
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:756437
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:e214eb40-3776-4fd4-b9d1-2738ee7aad90n@g
ooglegroups.com...
środa, 19 sierpnia 2020 o 07:15:27 UTC+2 J.F. napisał(a):
> Dnia Tue, 18 Aug 2020 19:39:24 +0200, heby napisał(a):
> > Ah, jeszcze dopowiem, żeby uniknąc niejasności: zuzyłem 4 pompy do
> > c.o.
> > i każdą rozebrałem z ciekawości co padło (we wszystkich łożysko).
> > Trzy
> > miały regulację "zaczepami". Zgaduje że mogą zmieniać indukcyjnośc
> > uzwojenia, albo liczbę biegunów, ciezko to stwierdzić dzisiaj bo
> > już ich
> > nie mam.
> Ja rozebralem jedna, to miala przelaczana konfiguracje uzwojen i
> kondensatora. Czyli regulacja napiecia, cos ala gwiazda/trojkat ..
>Wierzyć mi się nie chce w to przełączanie gwiazda trójkąt w przypadku
>silnika jednorazowego.
Nie chodzi o dokladnie gwiazda-trojkat, tylko majac dwa uzwojenia
robocze i kondensator,
mozesz je polaczyc na kilka sposobow. W efekcie zmieniajac napiecie
np
o
|
*------
| |
L1 |
| L2
C |
| |
*------
|
o
o
|
L1
|
*-----
| |
L2 C
| |
*-----
|
o
>Nie rozkręcałem ale tam jest zrobione tak. Zrobili uzwojenie na
>napięcie nominalne. Dokręcili drutu i mają bieg trochę wolniejszy pod
>obciążeniem. Dokrecili jeszcze trochę i mają jeszcze wolniejszy.
Tak jest np w malych wentylatorach.
A w pompie widzialem jak wyzej, plus jeszcze faktycznie trzecie
dokrecone uzwojenie, wiec mozna bylo regulowac roznie.
>Uzwojenie fazy rozruchowej tej z kondensatorem może być jedno i
>policzone na napięcie nominalne. W tak sterowanych silnikach jest
>zwyczajna skokowa regulacja napięciowa. >Amperozwoje się liczą bo
>one robią moment obrotowy.
ale w pompie wirowej czy wiatraku moment jest maly na malych obrotach.
>W warunkach domowych można zrobić to samo diodami zenera jak się wie
>jak je z silnikiem podłączyć.
Diody sie grzeja.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.08.20 00:34 Zenek Kapelinder
- 20.08.20 06:52 J.F.
- 20.08.20 08:35 heby
- 20.08.20 08:47 Mateusz Viste
- 20.08.20 14:08 J.F.
- 20.08.20 14:46 Zenek Kapelinder
- 20.08.20 16:06 J.F.
- 20.08.20 23:28 Zenek Kapelinder
- 21.08.20 12:25 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz