    From: "stephanos" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Refleksje
    Date: Sun, 10 Jun 2012 14:58:49 +0200

    Stephanos

    Gdy tak sobie czytam te wszelkie opinie, testy, recenzje - pomieszczone tu i
    ówdzie - na temat odbiorników TV LCD [z LED i bez LED: 'krawędziowe' i
    'pełne'], to dostaję 'oczopląsu' i 'pomieszania z poplątaniem'. Dzieje się
    tak nie tylko wskutek rozbieżności w ocenie tego samego odbiornika TV/LCD,
    ale często skrajnej nawet ocenie.
    Niekiedy zastanawia się człowiek, na ile obiektywne i bezstronne czyta
    'krytycycyzmy' o jakimś tam modelu jakiejś tam Firmy, a o ile jest to tzw.
    'podpłacony' test, opinia niby to klienta [ale praktycznie osoby
    interesownej], o ile...? O ile nie ma ukierunkowywania na model/e/ takiej
    /to a takiej/ Firmy, natomiast 'dołowania' - Innej?

    Ktoś napisze, że 'przecież można samemu ocenić w sklepie, kiedy obok siebie
    będą postawione odbiorniki TV kilku Firm': zakładając, że na tych samych
    warunkach podłączenia. Ale: w ilu 'salonach' jest faktycznie taka szansa dla
    kupującego, żeby -- mając przed sobą odbiorniki Firm: Sony, Samsung,
    Philips, Toshiba, Sharp [żeby wymienić chociaż te Firmy] -- swoimi oczyma,
    swoim słuchem etc. subiektywnie wybrać to, co nam do gustu przypadnie i to
    tak, żeby po podłączeniu u siebie w domu był ten sam efekt, co w sklepie?

    Bowiem w sklepach /salonach sprzedaży/ często mają miejsce tzw. 'tricki' co
    do danych modelów: tzw. 'wyśrubowywanie parametrów', odpowiednie usytowanie
    odbiornika itp. Przynosisz zaś do domu i... potem się czyta o rozmaitych
    'żalach i pretensjach' przypominających sytuację z żartu o 'nocy poslubnej':
    "zdejmuje perukę, wyjmuje sztuczną szczękę, odłącza protezę nogi" itp. A to
    'efekt teatralizacji', a to 'słabiutki dźwięk', a to 'nie taki obraz przy
    oświetlonym pomieszczeniu', a to 'brak funkcji, które - wg instrukcji - być
    powinny' [a jeśli nawet są, to 'poniżej krytyki'...], a to, a tamto...

    Czy jest sposób, żeby tego uniknąć? A może - w ciągłym dążeniu Producentów
    do doskonałości - raczej trzeba zadowolić się, póki co: "chlebem bez
    omasty", a jeśli "z omastą, to bez wędliny"?
    Gdy tak patrzę na swój pocziwy odbiornik tzw. CRT 100Hz Panasonic'a, to, w
    istocie, przy odbiorze z satelity nie mam co narzekać? Z DVD - też mam ładny
    obraz. Że BluRay nie odbieram? Niekoniecznie nad tym ubolewam, gdyż i nagrań
    jest mało i kosztują; wypożyczalnie zaś "padają jak muchy". A i zachwyt nad
    filmami już nie ten, co kiedyś.
    Jednak, gdyby tak, idąc za trendem, upatrzyłby sobie człowiek [konkretnie:
    ja] jakiś odbiornik LED [np.] i tenże dawałby satysfakcję głównie przy
    odbiorze z Cyfra+, to wtedy z pewnością poczciwego 'Panasa' na bok i...
    Gdy jednak czytam co do LCD entuzjamy o "żyletecie - obrazie" z BluRay,
    natomiast jakoś tak 'niemrawo' o obrazie z kanałów TV, to mój entuzjazm
    niknie. Bowiem: jaka "łaska", że z BluRay obraz mamy czy z DVD? Z kanałów TV
    ma być obraz stosowny!

    Mój znajmy powiedział mnie ostatnio, że poza odpowiednim odbiornikiem TV
    [np. LCD/LED], niebagatelną rolę odgrywa też odbiornik satelitarny oraz
    osprzęt pomiędzy tymi. Kto wie, może w tym jest sedno?
    A może tak poczekać na 'laserowe Mitsubishi'?
    Por.: http://nowetrendy.pl/index.php/news/id/8847

    Realia przekątnej dla mnie - to 37", na upartego - do 40".

    Pozdrawiam Piszących tutaj --
    Stephanos