    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Reaktywacja Unitry?
    Date: Sun, 6 Jul 2014 14:02:52 +0200

    Pan A.L napisał:

    > Na Marsie jezedza polskie detektoty podczerwieni. A polski "gallium
    > nitride" (jak to bedzie, choroba, po polsku?...) podbija swiat

    Azotek galu. Też dobry na detektory, ale ultrafioletu -- wielką zaletą
    GaN jest całkowita ślepota na światło widzialne.

    > http://en.polska.pl/Polish,technology,on,Mars,Events
    ,7072x3279.html

    > http://spectrum.ieee.org/semiconductors/materials/th
    e-worlds-best-gallium-nitride

    Wszystko fajne, tylko ja akurat detektory GaN kupowałem w instytucie
    z Jeny. U nas nikt chyba nie wyszedł poza ekscytacje, że są tu tacy, co
    potrafią zrobić dwucalowy kryształ warty tyle, co sportowe bmw (sedan).
    Za fotodiodę (około milimetra kwadratowego cienkiego plaserka azotku galu
    w obudowie TO-5) płaciłem po około 150 euro za sztukę.

    > No, ale to nei elektronika konsumencka...

    Czy to w ogóle jet elektronika, czy przemysł surowcowy? Gdzie mogę się
    zapoznać z katalogiem przyrządów półprzewodnikowych GaN wyprodukowanych
    w polskich fabrykach? W jakich polskich wyrobach przyrządy te są sosowane?

    Kiedyś chwaliliśmy się naszym węglem. Tu nas też chwalą za produkcję
    surowców. Napisali (w 2010 roku), że w 2015 będą robili czterocalowe.
    Sprawdziłem na stronie ammono.com -- już robią. To miło, że coś uczcili
    podejmując zobowiązanie produkcyjne i oddając linię do eksploatacji na
    rok przed terminem, ale...

    --
    Jarek