  • Data: 2011-11-08 12:29:24
    Temat: Re: zwierzęta leśne na drodze
    Od: Mateusz <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-11-08 10:05, M1SLQ pisze:
    > Często na drogach dochodzi do zderzenia ze zwierzętami (nawet bardzo
    > często w porównaniu np. do pożaru samochodu i konieczności użycia
    > gaśnicy). Dlaczego tak się dzieje, czy nie jest tak po prostu dlatego,
    > że światła mijania przeważnie nie pozwalają na zauważenie takiego dzika
    > czy sarny w wystarczającej odległości?

    Trzeba jechać na tyle wolno, żeby w razie zauważenia jakiegokolwiek
    ruchu na poboczu/drodze mieć szansę na to żeby wyhamować/wykonać manewr
    i nie wypaść z drogi.

    Poza tym, sierść dzików/saren jest na tyle specyficzna, że inaczej
    odbija światło, że czasami faktycznie ciężko zauważyć cokolwiek - może
    to bujda, ale takie mam odczucia z własnych obserwacji.

    Jeżeli chodzi o odbicia oczu to przy pozycyjnych i ich kącie padania nie
    zdarzyło mi się, żebym widział takie ślepia. Przy długich to już wiadomo...