    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: "zrób mi takie coś" a kwestie prawne
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sun, 20 Oct 2013 17:58:26 +0200

    Dnia Sun, 20 Oct 2013 09:46:58 -0500, A.L. napisał(a):
    > On Sun, 20 Oct 2013 10:56:02 +0200, "J.F."
    > A dlaczego mialoby byc nie wolno? Wolno zarabiac jak ktos ma ochote

    No to i w Polsce wolno.

    Ze taksowkarzem nie wolno sobie w NY zostac, bo sie ma ochote, to juz
    wiem.

    > Mamy "sales tax" czyli podatek od sprzedazy ktory pobiera stan. Placi
    > sie w sklepie, kupujac towary. Stan pobiera tez podatek od dochodow.
    > Placi sie zglaszajac dochod na odpowiednim formularzu.

    I jak sie komus odsnieza chodnik za pieniadze, to tez sie placi ?

    > Jak ja sobie zlamie to moja sprawa.

    Nie jestes prawdziwym Amerykaninem.
    Oczywiscie ze to sprawa dla adwokata.
    I cos mi sie widzi ze moze sie okazac jak w Polsce - sasiad cie
    zatrudnil, a nie zapewnil szkolenia BHP, butow antyposlizgowych, nie
    zaplacil SS, nie ubezpieczyl, wiec teraz to jego sprawa z czego ci
    zaplaci odszkodowanie.

    >Jak listonosz, to sprawa wlasciciela chodnika

    Ale on wynajal odsniezacza. To chyba wina tego odsniezacza ?

    Jak po wyjezdzie z warsztatu zawioda ci hamulce i przejedziesz
    dziecko, to tez powiesz "to sprawa wlasciciela samochodu" ?

    J.