    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 19 Oct 2013 15:12:23 -0700 (PDT)
    Subject: Re: "zrób mi takie coś" a kwestie prawne
    From: k...@g...com

    W dniu sobota, 19 października 2013 23:27:42 UTC+2 użytkownik Jarek P. napisał:
    > Panowie, głupie pytanie mam:
    >
    > Każdy chyba elektronik spotkał się z takim zleceniem, jak w tytule. Oczywiście, tu
    nie ma problemu, się robi, się kasuje ile się tam uzgodniło i wszyscy rozchodzą się
    zadowoleni. Co jednak, kiedy zlecenie zaczyna dotyczyć większej ilości sztuk? Albo
    jest więcej chętnych na takie samo zlecenie, bo szeptaną reklamą się rozeszło, jakie
    to "coś" dobre wyszło?

    > Krótko mówiąc, czy jest jakaś kwota dochodu, którą jako osoba prywatna, nie mająca
    DG mogę w ten sposób zyskać legalnie bez konieczności martwienia się o US?

    > Ewentualnie, gdybym chciał byc megauczciwy i płacić państwu haracz jak należy, jak
    to powinno być przeprowadzone? Normalnie DG, i płacenie co miesiąc ZUSu i VATu i
    sratu, czy są zlecenia, czy nie?

    > J.
    Oprócz DG są jeszcze umowy o dzieło ( nie podchodzi pod ZUS na razie) i umowy
    zlecenie ( podchodzą pod ZUS). W obydwu przypadkach są jakieś ograniczenia w
    przypadku zawierania takich umów z aktualnym pracodawcą, jeśli się go ma. Chodzi o
    pracodawcę z którym ma się normalną umowę o pracę na czas nieokreślony.