eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyznów lemingiRe: znów lemingi
  • Data: 2019-11-12 08:53:12
    Temat: Re: znów lemingi
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tuesday, November 12, 2019 at 5:51:31 AM UTC+1, Shrek wrote:

    > Zależy który - ten o porównaiu hamowania tira i osobówwki na podstawie
    > masy - z pewnością był bez sensu, bo mają zupełnie inne hamulce.

    Co do tego ma konstrukcja hamulcow? Jesli tylko sa w stanie jakao tako panowac nad
    sila hamowania/blokowaniem kol + maja mozliwosc hamowania z maks. mozliwa sila (czyli
    az do zablokowania kola), a takie hamulce to generalnie sa od roweru po TIRa to
    wzorki pasuja (zwiekszenie masy np. razy 2 powoduje 2x wieksza sile tarcia, co
    pozwala zatrzymac sie na takim samym dystansie)

    Hamowanie sprowadza sie do zatrzymania pojazdu wykorzystujac sile tarcia
    opony/jezdnia (+troche opor aerodynamiczny, ale tym nie sterujemy/nie mamy wplywu).
    Podczas hamowania energia kinetyczna jest zamieniana w cieplo, wiec istotne jest jego
    odprowadzenie (mocne nagrzanie tarcz, klockow, OPON) moze zmieniac katalogowe
    parametry.
    Natomiast przy hamowaniu awaryjnym w rowerze, motocyklu, samochodzie praktycznie
    hamuje tylko przod, tyl jest mocno odciazony (ma maly nacisk, wiec nie jest w stanie
    wygenerowac istotnie duzej sily tarcia)
    W takim TIRze to juz sie komplikuje, za duzo osi ;) + mocno zalezy od rozkladu
    ladunku...


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: