  • 11. Data: 2012-04-12 16:10:30
    Temat: Re: zmiana poziomu napięć sygnałów cyfrowych
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 12.04.2012 15:45, schrieb Marcin Wasilewski:
    > Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    > wiadomości news:9uo3ocF984U2@mid.uni-berlin.de...

    > Możesz to narysować choćby odręcznie i gdzieś wrzucić. Albo jakiś link
    > podsunąć do schematu z takim rozwiązaniem, bo jakoś sobie nie mogę
    > wyobrazić jak na jednym tranzystorze zrobić linię dwukierunkową.

    Prąciem bardzo:

    http://www.sparkfun.com/products/8745

    naciskasz na "schematics".

    Z tego potrzebujesz tylko ten kawałek z tranzystorem i dwoma pullupami.
    Można zrobić to też na bipolarnym (np. BC850), emiter idzie do niższego
    napięcia, ale na MOSFETcie działa lepiej. Jak masz z którejś strony
    procka z pullupami, to oszczędzisz z tej strony pullupa na tranzystorze.
    Siusiać na ten jeden opornik, ale nie potrzebujesz wtedy ciągnąć obu napięć.
    Tłumaczyłem zasadę działania rok temu mojemu studentowi i wtedy sam też
    pojąłem jak toto działa ;-).
    Nawiasem mówiąc w układach NXP też jest to samo w środku, ale tak
    bardziej do kupy ;-).

    Nawiasem mówiąc można ten układ jeszcze rozszerzyć o wyłączanie
    przejścia (albo przejść) podłączając bramki do sygnału logicznego LV (tu
    3.3V). Poziom wysoki załącza przejście. Dobre do I2C hot plug albo do
    alternatywnych bloków z tym samym adresem (na przykład wiadro
    jednakowych sensorów). Załatwiasz dwie rzeczy za jednym zamachem.

    Waldek

  • 12. Data: 2012-04-12 16:24:13
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:9uo63cF984U4@mid.uni-berlin.de...

    > Prąciem bardzo:
    > http://www.sparkfun.com/products/8745
    > naciskasz na "schematics".

    Dzięki Ci bardzo. Jednak na najprostsze rozwiązania wpada się
    najtrudniej. :)

> [...]
    > napięcia, ale na MOSFETcie działa lepiej. Jak masz z którejś strony procka
    > z pullupami, to oszczędzisz z tej strony pullupa na tranzystorze.

    Do atmegi jak znalazł. ;)

    > Siusiać na ten jeden opornik, ale nie potrzebujesz wtedy ciągnąć obu

    [...]

    > jednakowych sensorów). Załatwiasz dwie rzeczy za jednym zamachem.
    > Waldek

    Dziękuję za pomoc.