  • 31. Data: 2010-08-31 19:35:00
    Temat: Re: złom elektroniczny
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof napisał:

    > Czepiasz sie szczegółów , ile telewizorów spadnie i bedzie rozbitych?
    > Aż tak dużo ,że trzeba definiować w ustawie ?

    Dokładnie tak (jeśli przynajmniej jeden, to ustawa powinna to uwzględnić).

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2010-08-31 19:35:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof zeznaje:

    > Jakich prywatnych ? Wszystko firmowe.

    A to przepraszam. W takim razie 100 000 się należy (art. 5 i 72 ustawy).

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2010-08-31 19:44:27
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    > Dokładnie tak (jeśli przynajmniej jeden, to ustawa powinna to uwzględnić).
    >
    > --
    > Jarek

    Proszę - http://galeria.elektroeko.pl/index.php/0,957,elem.pd
    To ustawa z 2005 roku o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym -
    tylko 56 stron, zapewne znajdziesz tam wszystkie odpowiedzi na
    pytania.Jeżeli nie znajdziesz zawsze mozesz zapytać w ministerstwie
    środowiska - bedziesz miał odpowiedzi z pierwszej reki.
    K.
    PS w całosci niekoniecznie dla mnie oznacza, że nieuszkodzony - lepszym
    słowem jest KOMPLETNY.

  • 34. Data: 2010-08-31 19:48:31
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    > Pan Krzysztof zeznaje:

    > A to przepraszam. W takim razie 100 000 się należy (art. 5 i 72 ustawy).
    >
    > --
    > Jarek
    O ustawę przeczytał ? Demontuję z tego co nie zostało oddane w obrót gdyż
    nie wyprodukowano z tego urządzeń - więc nie należy się.
    K.

  • 35. Data: 2010-08-31 20:11:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof napisał:

> [...]
    > pytania.Jeżeli nie znajdziesz zawsze mozesz zapytać w ministerstwie
    > środowiska - bedziesz miał odpowiedzi z pierwszej reki.

    Odpowiedzi z ministerstwa *NIE* są odpowiedziami "z pierwszej ręki".

    > PS w całosci niekoniecznie dla mnie oznacza, że nieuszkodzony - lepszym
    > słowem jest KOMPLETNY.

    Lepszym dla kogo? Co ustawa na to? Kto określa kompletność? Trzeba pokazać
    fakturę, żeby rzeczoznawca sprawdził czy w złomowanym laptopie jest cały
    RAM?

    Ta ustawa jest dość marnie napisana. Choćby dlatego, że nie definiuje
    co to jest "zużyty" sprzęt. Jedyne co z niej można wywniskować (w tej
    materii), to to, że "zużyty to jest taki, który trafił do punktu
    gromadzenia zużytego sprzętu". Wcześniej zużyty nie jest, można z nim
    robić różnie rzeczy, w szczególności naprawiać. Tego na szczęście jeszcze
    ustawą nie zabroniono. A naprawa może polegać na wyjmowaniu części
    z urządzenia (w celu zastąpienia ich innymi). Nie jest też ustawowo
    nakazane, by naprawa zakończyła się sukcesam. Ani by nie mogła zostać
    przerwana przed czasem. Na szczęście marność ustawy jest powszechnie
    znana i nikt przesadnie się nie czepia.

    --
    Jarek

  • 36. Data: 2010-08-31 20:12:23
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > sam jesteś dezinformator - nawt poszukać sie nie chciało.
    > Niech stracę - poswieciłem 15 sekund:
    > http://galeria.elektroeko.pl/index.php/0,957,elem.pd
    > strona 38 art. 70,73,74 - tu są kary.

    No to muszę Cię zmartwić - art. 3, ust. 1 poz. 17, definicja "zużytego
    sprzętu" informuje, że zużyty sprzęt jest odpadem, w rozumieniu ustawy o
    odpadach, a w tejże ustawie czytamy, że odpadem jest tylko to, czego
    posiadacz się pozbywa, zamierza pozbyć lub musi pozbyć (ten przypadek nas
    nie interesuje). Innych sytuacji (które łatwo sobie wyobrazić) ustawa po
    prostu nie obejmuje. Demontaż sprzętu nie przeznaczonego do wyrzucenia nie
    jest więc demontażem w rozumieniu ustawy. Oczywiście za jakiś czas
    użytkownik może zechcieć pozbyć się części urządzenia, które zostało
    zdemontowane i nie widzę żadnych przeszkód, by mógł to zrobić legalnie.

    Jedynym obowiązkiem użytkownika jest oddanie zużytego sprzętu we właściwe
    miejsce. Nigdzie nie ma słowa o tym (i wcale się nie dziwię), że sprzęt
    ten musi być kompletny.

    e.

  • 37. Data: 2010-08-31 20:12:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof napisał:

    > O ustawę przeczytał ? Demontuję z tego co nie zostało oddane w obrót gdyż
    > nie wyprodukowano z tego urządzeń - więc nie należy się.

    ...a słowo "też" zostało użyte jedynie w chwili słabości, przez nieuwagę?

    --
    Jarek

  • 38. Data: 2010-08-31 20:22:37
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Krzysztof wrote:

    > PS w całosci niekoniecznie dla mnie oznacza, że nieuszkodzony - lepszym
    > słowem jest KOMPLETNY.

    Gdzie to słowo tam jest?
    IMHO chodzi o to, żeby nie demontować samemu czegoś, co zawiera
    materiały niebezpieczne czyli np. ze zużytego monitora mogę wymontować
    tranzystor, ale świetlówkę już nie.

    Mirek.

  • 39. Data: 2010-08-31 20:32:25
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On wto, 31 sie 2010 20:06:52 in article
    Jarosław Sokołowski wrote:

    > A tego, że telewizor może spaść ze stolika i rozsypać się w drebiezgi,
    > to ustawa nie przewiduje?

    Nie wiem jak jest z elektroniką, ale w przypadku samochodów musisz dopłacić
    za każdy brakujący kilogram.

  • 40. Data: 2010-08-31 20:43:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Gdzie to słowo tam jest?
    > IMHO chodzi o to, żeby nie demontować samemu czegoś, co zawiera
    > materiały niebezpieczne czyli np. ze zużytego monitora mogę wymontować
    > tranzystor, ale świetlówkę już nie.

    Ze zużytego? Broń Boże! Z zepsutego -- proszę bardzo.

    A co jest niebezpieczne, określa załącznik 2. Kable elektrycznie --
    niebezpieczne. Kondensatory elektrolitycznie, jeśli nie większe niż
    cal -- już nie.

    --
    Jarek