    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: złom elektroniczny
    Date: Tue, 31 Aug 2010 20:11:25 +0000 (UTC)

    Pan Krzysztof napisał:

    > Proszę - http://galeria.elektroeko.pl/index.php/0,957,elem.pd
    > To ustawa z 2005 roku o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym -
    > tylko 56 stron, zapewne znajdziesz tam wszystkie odpowiedzi na
    > pytania.Jeżeli nie znajdziesz zawsze mozesz zapytać w ministerstwie
    > środowiska - bedziesz miał odpowiedzi z pierwszej reki.

    Odpowiedzi z ministerstwa *NIE* są odpowiedziami "z pierwszej ręki".

    > PS w całosci niekoniecznie dla mnie oznacza, że nieuszkodzony - lepszym
    > słowem jest KOMPLETNY.

    Lepszym dla kogo? Co ustawa na to? Kto określa kompletność? Trzeba pokazać
    fakturę, żeby rzeczoznawca sprawdził czy w złomowanym laptopie jest cały
    RAM?

    Ta ustawa jest dość marnie napisana. Choćby dlatego, że nie definiuje
    co to jest "zużyty" sprzęt. Jedyne co z niej można wywniskować (w tej
    materii), to to, że "zużyty to jest taki, który trafił do punktu
    gromadzenia zużytego sprzętu". Wcześniej zużyty nie jest, można z nim
    robić różnie rzeczy, w szczególności naprawiać. Tego na szczęście jeszcze
    ustawą nie zabroniono. A naprawa może polegać na wyjmowaniu części
    z urządzenia (w celu zastąpienia ich innymi). Nie jest też ustawowo
    nakazane, by naprawa zakończyła się sukcesam. Ani by nie mogła zostać
    przerwana przed czasem. Na szczęście marność ustawy jest powszechnie
    znana i nikt przesadnie się nie czepia.

    --
    Jarek