  • 41. Data: 2015-04-17 20:39:05
    Temat: Re: złodziejskie ceny zdjęć do dowodów
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2015-04-17 00:16, Slon wrote:
    > Najgorsze w tym wszystkim, moze byc to, ze te jego zarzuty
    > - jak sam zauwazyles - moga byc sluszne.

    Czemu najgorsze?
    Nie ma nic złego w tym, że Unia jest ukierunkowana na tzw.
    welfare state. W tak określanych krajach średnio rzecz biorąc
    żyje się znacznie lepiej i łatwiej. Są też bardzo bogate - mimo, że
    mają wysokie podatki, co trochę podkopuje proste teorie gospodarki.

    Żyjemy w kraju dotkniętym tzw. "realnym socjalizmem" i nie bez powodu
    bardzo źle nam się kojarzą tego typu ustroje. Nie ma się czego bać, bo
    w praktyce "welfare state" naprawdę działa. Po prostu warunkiem
    koniecznym jest bardzo wydajna gospodarka, czyli skupiająca się na
    drogich produktach (np. usługach).
    Wtedy wysokie podatki nie przeszkadzają w rozwoju i bogactwie, a pewien
    stopień kontroli obywatela nie utrudnia, a wręcz ułatwia życie.

    Zresztą jeśli się tematem interesujesz, to powinieneś wiedzieć, że
    akurat w temacie kontroli obywatela, norm i wymogów, Polska w wielu
    dziedzinach mocno "wyprzedza" wymogi EU. Inne kraje cierpią bardziej.

    Oczywiście o welfare state w Polsce nie ma co marzyć. Jesteśmy
    i pewnie zawsze będziemy "Chinami Europy", co też nie jest takim złym
    wariantem. Na pewno w długim horyzoncie skończymy lepiej niż Rumunia,
    Bułgaria, Grecja i tak dalej. :)

    pozdrawiam,
    PK

  • 42. Data: 2015-04-18 00:37:47
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    d...@v...pl pisze tak:

    > Prosta sprawa- zakład musi zarobić na własne utrzymanie

    Wiesz co dla mnie zakład musi? Oddychać musi. Dla mnie mógłby czym
    prędzej zbankrutować żeby nie zasmradzał pasażu handlowego. Może
    weszłaby w to miejsce np pożyteczna piekarnia-cukiernia.

    > i jakąś kanapkę dla fotografa.

    narożną?

    > Jak ci się nie podoba, zrób sobie selfie telefonem. Tylko wątpię
    > czy to wystarczy do otrzymania jakiegoś dokumentu.

    Mnie się niepodoba, że biuro dowodów jest w erze kamienia lizanego i
    nie robi samo zdjęć tylko wytwarza przymus i nagania klientów.

    --
    Piter

    masz prawo wyłączyć JavaScript

  • 43. Data: 2015-04-19 00:42:05
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2015-04-18 00:37, PiteR wrote:
    > Wiesz co dla mnie zakład musi? Oddychać musi. Dla mnie mógłby czym
    > prędzej zbankrutować żeby nie zasmradzał pasażu handlowego. Może
    > weszłaby w to miejsce np pożyteczna piekarnia-cukiernia.

    Dla Ciebie nic nie musi, bo nie dla Ciebie jest.
    Zakład jest dla właściciela i jego punktu widzenia musi zarabiać.
    O tym jest mowa.

    > Mnie się niepodoba, że biuro dowodów jest w erze kamienia lizanego i
    > nie robi samo zdjęć tylko wytwarza przymus i nagania klientów.

    Może jeszcze mają krawca zatrudniać i szyć koszule, żebyś Ty mógł
    przyjść w ulubionym dresie? :)

    Zlituj się człowieku. Ludzie domagają się minimalizacji zatrudnienia
    w administracji i załatwiania spraw przez Internet, a Ty chcesz, żeby
    Ci w USC fotki robili? Może jeszcze grupę krwi mają tam sprawdzić, jak
    zacznie być wpisywana do dokumentów, żebyś nie musiał do przychodni
    specjalnie iść i raz w życiu 50 zł wydać? :o

    pozdrawiam,
    PK

  • 44. Data: 2015-04-19 02:38:57
    Od: d...@v...pl

    W dniu sobota, 18 kwietnia 2015 00:37:50 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:

    > Wiesz co dla mnie zakład musi? Oddychać musi. Dla mnie mógłby czym
    > prędzej zbankrutować żeby nie zasmradzał pasażu handlowego. Może
    > weszłaby w to miejsce np pożyteczna piekarnia-cukiernia.

    Jak nie potrzebujesz zdjęć tylko drożdżówkę z parówą to wolny wybór

    > narożną?

    E ?

    > Mnie się niepodoba, że biuro dowodów jest w erze kamienia lizanego i
    > nie robi samo zdjęć tylko wytwarza przymus i nagania klientów.

    Biuro dowodów nie jest od robienia zdjęć.
    Ty jako petent masz zdjęcia dostarczyć. Taka , rozumiesz albo i nie za bardzo logika
    systemu. Z resztą w wielu urzędach są budki gdzie możesz wykonać sobie taką
    samojebkę. Ze będzie mizerna... no cóż, jaki koszt taka usługa.

    > --
    > Piter
    >
    > masz prawo wyłączyć JavaScript

    Pozdrawiam Marcin

  • 45. Data: 2015-04-19 02:40:58
    Od: d...@v...pl

    W dniu sobota, 18 kwietnia 2015 23:41:09 UTC+2 użytkownik Piotr Kosewski napisał:

> [...]
    > zacznie być wpisywana do dokumentów, żebyś nie musiał do przychodni
    > specjalnie iść i raz w życiu 50 zł wydać? :o

    aj sobie spokój z tłumaczeniem. Klientowi się wydaje że ma dostać wszystko i to za
    darmo bo "Un wymaga". Takie pokolenie.
    Pozdrawiam Marcin
    PS zapewne zagłosuje na Korwina.

  • 46. Data: 2015-04-19 18:38:36
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2015-04-19 02:40, d...@v...pl wrote:
    > aj sobie spokój z tłumaczeniem. Klientowi się wydaje że ma dostać wszystko i to za
    darmo bo "Un wymaga". Takie pokolenie.
    > Pozdrawiam Marcin
    > PS zapewne zagłosuje na Korwina.

    No ale to nawet nie chodzi o tłumaczenie. 25 lat temu upadł PRL,
    a ludziom (młodym, ogarniętym technologicznie) się wydaje, że
    firmy są dla ludu, że ceny powinny być dostosowane do zarobków
    i tak dalej. Po prostu smutne to jest. Cały ten wątek...
    Przyznaję: mnie też w szkole nie uczono wiele o gospodarce, ale
    nie uczą tam też obsługi usenetu i wielu innych rzeczy, a jednak
    praktyka pokazuje, że jak komuś naprawdę zależy, to wiedzę zdobędzie.

    Ten argument "wszystko i za darmo" wydaje mi się wyjątkowo
    ponadpokoleniowy. Taka natura ludzka niestety. ;)

    pozdrawiam,
    PK

    PS.: dość prawdopodobne :)

  • 47. Data: 2015-04-20 01:12:18
    Od: d...@v...pl

    W dniu niedziela, 19 kwietnia 2015 17:37:32 UTC+2 użytkownik Piotr Kosewski napisał:

> [...]
    >
    > Ten argument "wszystko i za darmo" wydaje mi się wyjątkowo
    > ponadpokoleniowy. Taka natura ludzka niestety. ;)

    No niestety.
    Plus "smutek spełnionych baśni" się odzywa.
    Pozdrawiam Marcin

  • 48. Data: 2015-04-23 17:22:45
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Slon" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    On Thursday, April 16, 2015 at 6:45:41 PM UTC-4, d...@v...pl wrote:

    >haha, nie dotyczy hamerykanek.

    Ale tylko muricanek, czy kaszalotów w ogóle?

  • 49. Data: 2015-04-23 22:53:05
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2015-04-15 o 21:10, Piotr Kosewski pisze:

    > W zeszłym roku e-PIT złożyło 3.5 mln osób. To oznacza, że papierową
    > wersję składają także osoby, dla których komputer jest podstawowym
    > narzędziem pracy.

    Po prostu ludzie nie wierzą w to, że taki system w Polsce jest w stanie
    działać bezawaryjnie. Natomiast awaria ma zawsze złe konsekwencje
    wyłącznie dla podatnika, bo tak jest nasz kraj skonstruowany.

    L.

  • 50. Data: 2015-04-24 06:06:13
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Thursday, April 23, 2015 at 11:23:11 AM UTC-4, Ghost wrote:
    > Użytkownik "Slon" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Ale tylko muricanek, czy kaszalotów w ogóle?

    Jesli prawidlowo odczytuje okrslenia, to kaszaloty wystepuja mniej wiecej w podobnym
    procencie w roznych krajach, nie wylaczajac bolandii.
    Jesli chodzi o hameryke, to nazywane przez ciebie "murikanki" bardiej dbaja o swoj
    wyglad, niz przecietne "bialaski".
    Natomiast fotgrafujac na roznego rodzaju imprezach, bardziej przyjemnie fotografuje
    mi sie wlasnie "murikanki" i "spaniolki".
    Najbardziej nie swojo zachuwuja sie przed kamerami Polacy.
    Nie potrafie odgadnac dlaczego tak sie dzieje.
    Fotografuje na hamerykanskich imprezach juz od 30 lat.

    Slon