  • Data: 2023-03-10 17:41:11
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 10 Mar 2023 15:51:14 +0100, nadir wrote:
    > Wczoraj byłem na chwilę u naszego zachodniego sąsiada, przejechałem przy
    > okazji kilka ichnych rond, a tam na rondach sygnalizacji brak, rzadko
    > kiedy jest więcej niż jeden pas ruchu, no przynajmniej na tych kilku,
    > rondach, które zaliczyłem. Ale wszyscy zjeżdżając z rond używają prawego
    > kierunkowskazu.

    U Niemcow moze byc to zapisane.
    Oni lubią precyzyjne przepisy.

    https://www.kfzteile24.de/magazin/ratgeber/kreisverk
    ehr-verhalten-regeln
    kto chce, niech tlumaczy ... ale podstawy prawnej chyba nie podali.

    > Szukając informacji dlaczego oni tak się "dziwnie" zachowują trafiłem na
    > ciekawy artykuł.
    > https://www.brd24.pl/infrastruktura/46-zderzen-dzien
    nie-na-rondach-jak-inzynierowie-w-polsce-popsuli-ide
    e-ruchu-okreznego/
    > Wychodzi na to, że nasi zarządcy i właściciele dróg spierdolili tą
    > "zaszczytną" idee.
    > Niestety w "DDR" google street view nie działa i nie mogłem wyszukać
    > sobie większej ilości niemieckich rond,

    GSV dziala w kilku miastach RFN. Tzn ma stare filmy, sprzed lat,
    ale ma.

    > ale znalazłem za to filmik ze
    > słynnego ronda w Paryżu.
    > https://youtu.be/X6x7PE9rriU?t=98
    > Nie ma pasów na jezdni, nie ma sygnalizacji, nie ma nawet znaków
    > pionowych, że to w ogóle rondo.

    Tak jak u nas - rondo to jedno, s.o.r.o to drugie.

    Gdzies w Szczecinie wjechalem kiedys na SORO, zrobione z 5 uliczek
    dookola jakiego wiekszego trawnika.
    Niestety - nie potrafie odszukac.

    > A jednak ludzie objeżdżają Łuk
    > Triumfalny prawidłowo, duża część nawet używa prawego kierunku przy
    > zjeździe.
    > I kto teraz prawidłowo porusza się po rondach, my czy oni?

    Francja krajem rond - są przyzwyczajeni.
    Ale ta likwidacja oznakowania ... ciekawe co poeta mial na mysli.
    Sabotaż jakiś ?

    Ale zobacz to
    https://www.youtube.com/watch?v=BgsEg2CfRZU

    Co prawda - co oni mogą wiedziec o jezdzeniu, jak z Sajgonu uciekli
    dawno temu :-)

    A Swindon Magic Round-about znasz ?

    J.