  • Data: 2023-03-10 20:41:49
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 10 Mar 2023 15:51:14 +0100, nadir

    > Wczoraj byłem na chwilę u naszego zachodniego sąsiada, przejechałem przy
    > okazji kilka ichnych rond, a tam na rondach sygnalizacji brak, rzadko
    > kiedy jest więcej niż jeden pas ruchu, no przynajmniej na tych kilku,
    > rondach, które zaliczyłem.

    O czym ja od paru lat tu (i nie tylko) piszę, a w tym wątku od paru dni że
    z każdego rondla potrafią nasi zrobić rondo? Ale nie, jest dobrze, przecież
    polskie SORO to z założenia droga jednokierunkowa (z własnym kierunkiem
    ruchu!) zawsze ze skrętami w prawo przy zjeździe -- zatem w Polsce na
    rondach może istnieć fefnaście pasów, może być też fefnaście zjazdów i
    wszyscy wiedzą jak jechać... ztymżenie.

    Polska rondoprostowaczami stoi i się tego nawet nie wstydzi, a do nich
    zaliczasz się ty oraz większa część spółki z tego wątku. Łącznie z koniowym
    NSA wciągnietym w tę jego zabawę równie przypadkowo co innych niczemu
    winnych Poznaniaków.

    > Ale wszyscy zjeżdżając z rond używają prawego kierunkowskazu.

    Ustalmy, to niby jest znowu twój argument że tam jest skręt w prawo?

    > Szukając informacji dlaczego oni tak się "dziwnie"
    > zachowują trafiłem na ciekawy artykuł.

    Szukałeś, mimo że dałem ci, nie raz, gotową odpowiedź? Brawo ty!

    > Niestety w "DDR" google street view nie działa i nie mogłem wyszukać
    > sobie większej ilości niemieckich rond, ale znalazłem za to filmik ze
    > słynnego ronda w Paryżu.
    > https://youtu.be/X6x7PE9rriU?t=98
    > Nie ma pasów na jezdni,

    Bo nie musi być, co nie znaczy że ich nie ma -- wymalowane pasy na obszarze
    skrzyżowania mają tylko ułatwiać poruszanie się po tej przestrzeni,
    porzadkować jazdę, zresztą tak samo jak na każdej innej drodze.

    > nie ma sygnalizacji, nie ma nawet znaków
    > pionowych, że to w ogóle rondo.

    No bo to nie jest rondo w świetle prawa, o czym nawet autor tego filmu
    wspomina w kwestii rozsrzygania odszkodowań za ew. kolizje. Każdy tam płaci
    za siebie i tyle -- pewnie dlatego stłuczek nie ma. Tymczasem to jest kilka
    niezależnych skrzyżowań, do tego równorzędnych, z wyjątkami -- o czym autor
    też wspomina.

    > A jednak ludzie objeżdżają Łuk Triumfalny prawidłowo,

    Tego że zjeżdżają z wewnętrznego pasa przecinając inne pasy ruchu
    oczywiście nie zauważyłeś.

    > duża część nawet używa prawego kierunku przy jeździe.

    Jak zwykle widzisz co ci się podoba. Większość nie używa,
    mimo że akurat tutaj formalnie się jednak skręca w prawo.

    > I kto teraz prawidłowo porusza się po rondach, my czy oni?

    O których rondach piszesz, o tych z początku,
    czy o skrzyżowaniach na Placu CdGE?

    --
    Pozdor
    Myjk