  • Data: 2023-03-10 15:51:14
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    Wczoraj byłem na chwilę u naszego zachodniego sąsiada, przejechałem przy
    okazji kilka ichnych rond, a tam na rondach sygnalizacji brak, rzadko
    kiedy jest więcej niż jeden pas ruchu, no przynajmniej na tych kilku,
    rondach, które zaliczyłem. Ale wszyscy zjeżdżając z rond używają prawego
    kierunkowskazu.

    Szukając informacji dlaczego oni tak się "dziwnie" zachowują trafiłem na
    ciekawy artykuł.
    https://www.brd24.pl/infrastruktura/46-zderzen-dzien
    nie-na-rondach-jak-inzynierowie-w-polsce-popsuli-ide
    e-ruchu-okreznego/
    Wychodzi na to, że nasi zarządcy i właściciele dróg spierdolili tą
    "zaszczytną" idee.
    Niestety w "DDR" google street view nie działa i nie mogłem wyszukać
    sobie większej ilości niemieckich rond, ale znalazłem za to filmik ze
    słynnego ronda w Paryżu.
    https://youtu.be/X6x7PE9rriU?t=98
    Nie ma pasów na jezdni, nie ma sygnalizacji, nie ma nawet znaków
    pionowych, że to w ogóle rondo. A jednak ludzie objeżdżają Łuk
    Triumfalny prawidłowo, duża część nawet używa prawego kierunku przy
    zjeździe.
    I kto teraz prawidłowo porusza się po rondach, my czy oni?