  • 91. Data: 2009-02-09 17:40:22
    Temat: Re: nauka i wiara :)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello JR,

    > ja pytam serio, naprawdę zależy mi na tej odpowiedzi

    *PLONK!*

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 93. Data: 2009-02-09 17:55:01
    Temat: Re: zgubny wpływ elektronik na młode pokolenie :)
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik JanuszR napisał:

    > Wg mnie wyklucza całkowicie. Już widzę E=(MC2 -+ "niech sie dzieje wola
    > boga"). To przecież zupełnie wypacza jakikolwiek sens.

    No można to jeszcze zapisać w ten sposób:
    E = m * (niech się dzieje wola Boga)^2;
    gdzie: niech się dzieje wola Boga = 299792458[m/s]
    bo jakby się dobrze zastanowić, to czemu akurat tyle ? ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 92. Data: 2009-02-09 17:55:01
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    JRakoczy pisze:
    > "JanuszR" <r...@o...pl> wrote in message

    > A mnie w tym wszystkim przeraża prowadzanie dzieci do kościoła, wciskanie im
    > na siłę jedynie słusznej religii zamiast pozwolić dziecku samemu zadecydować
    > w wieku "świadomego obywatela" czy chce w coś wierzyć. Przeraża mnie widok
    > klęczących niemowlaków przed kościołami, brrrrrr.
    > No ale przynajmniej wiadomo już kto jest kto po takich wątkach :-)

    Ja uczę swoje dziecko wszystkiego czeg mnie nauczono. Jeśli pyta
    dlaczego płynie prąd choć go nie widze, biorę miernik i pokazuje ze
    płynie. JAk czegoś niewiem, nie jestem pewien, to mówie mu ze JA w to
    WIERZE, ale nieda sie tego udowodnić.
    Keidyś zapytał mnie ile na swiecie żyły dinozaury. walnąłęm z pamieci ze
    60 milionów lat. A ludzie? 150 tysiecy. Czyli dinozaury o wiele wielel
    wiele dłużej? zdecydowanie tak. To czemu nie rozwinęły swojej
    cywilizacji? Bo im Bóg nie pomógł. JEśli rachunek prawdopodobieństwa
    jest nauką (dla Ciebie) to 5 latek wykazał olbrzymie prawdopodobieństwo
    istnienie Boga.

    ToMasz

  • 94. Data: 2009-02-09 18:09:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 09 Feb 2009 17:57:05 +0100, JanuszR wrote:

    >Wg mnie wyklucza całkowicie. Już widzę E=(MC2 -+ "niech sie dzieje wola
    >boga"). To przecież zupełnie wypacza jakikolwiek sens.

    Ale na etapie kwantowym obowiazuje przypadkowosc, czyli wola Boga :-)

    Podobnie jak elektrodynamika kwantowa - to dopiero sa cuda - para
    czastek sobie powstaje w dowolnym momencie i znika ..

    >Każda poprawka na
    >boga zakładałaby, że w zasadzie z jednakowym prawdopodobieństwem może
    >zdarzyć się wszystko. Nie miałoby sensu zarówno opisywanie praw przyrody
    >jak i obliczanie zależności. Ten domniemany bóg musiałby być totalnym
    >chaosem.

    Za to w druga strone .. podchodzac do biologii czysto fizycznie .. nie
    mamy wolnej woli, oj nie mamy. Jestesmy zaprogramowani.

    J.

  • 95. Data: 2009-02-09 18:16:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello ToMasz,

    [...]

    > istnienie Boga.

    Ty też chcesz PLONKa?

  • 96. Data: 2009-02-09 18:39:25
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    sundayman wrote:

    > A to jest znowu kolegi zdanie. Po pierwsze, zależy czym się ta nauka
    > posługuje. Tak bardzo upraszczając. Czy - przykładowo kolega posiada jakiś
    > naukowy instrument do badania czegoś takiego jak np. miłość ? Nie chodzi
    > mi o hormony, bo nie zawsze one biorą udział (jesli np. ktoś mówi, że
    > kocha bliźniego przykładowo, i załóżmy, że nie kłamie:).
    > Naukowy opis duchowości jest tak samo ułomny, jak ułomne są narzędzia

    ech, wylazi wylazi...
    'mowicie ze boga nie ma , wiec rozwiazcie zagadki i zdradzcie wasze
    tajemnice ' ;)

    a moze laskawie samemu rusz glowa?
    tak sie sklada ze nauka nie tak dawno wyjasnila mechanizmy rzadzace
    emocjami , wystarczy poszperac i troche wysilku wlozyc. ale latwiej
    przeciez wyreczac sie 'niewiernymi' ... zenada.

  • 97. Data: 2009-02-09 18:45:11
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Konop wrote:
    > czy wykonują znak krzyża w lewo, czy w prawo, czy go nie wykonują - mają
    > wyprane mózgi ;P... a w Kościele czy w każdej religii Katolickiej chodzi
    > o coś innego - o MIŁOŚĆ!! Tylko o to, żeby być dobrym człowiekiem...

    pomoze mu i ateista i pracownik pomocy spolecznej, a nawet psychiatra. i to
    ateista.
    religia nie ma monopolu na ludzkie odruchy. laczenie klamstwa i wciskania
    kitu z ideami humanitaryzmu to taki sam trik psychologiczny jak promocja w
    biedronce, i kiedys zobaczysz jak bardzo sie na tym przejedziesz.

  • 98. Data: 2009-02-09 18:46:06
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> napisał w
    wiadomości news:gmpkep$2er$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > W sprawach "nadprzyrodzonych", których nie
    > ogarnia nasza wiedza pozostaje nam... wiara. Nasz umysł nie lubi pustki.

    Pytanie, jak wygląda ta wiara czy też "wiara", którą nasz umysł wypełnia
    sobie puste miejsca, bo łączenie tego z Bogiem takim czy innym, z taką czy
    inną religią, a już w szczególności z praktyczną implementacją jakiejś
    religii jest bardzo grubym nadużyciem (które z ochotą popełniało tu paru
    przedmówców).
    Cytowani fizycy raczej nie mieli na myśli mściwego i małostkowego dziadka
    tłukącego różnych niepokornych jak muchy i psującego prawa fizyki.
    Z drugiej strony przeciętny człowiek ma puste miejsca tam, gdzie obecna
    wiedza (albo nawet odrobina zdrowego rozsądku) miałaby sporo do powiedzenia,
    a i tak je sobie wypełnia, a czym, to już inna historia...

    e.

  • 99. Data: 2009-02-09 20:18:55
    Od: "JRakoczy" <J...@a...df>

    "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> wrote in message
    > Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> napisał
    > wiadomości news:gmpkep$2er$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    Spoko, ale nie o to się toczy dyskusja :-)
    Ja zapytałem NIE o to czy wierzy w boga, bo w coś każdy wierzy ale zapytałem
    o chodzenie do kościoła z małym dzieckiem. Przed wieloma

    Pytanie mam zgoła inne:

    1. Czy wierzysz, że ojciec Pio miał te rany samoistne czy polewał sobie
    kwasem fenolowym, oszukując ludzi w perfidny sposób?
    2. Czy wierzysz w partenogenezę występującą 2k lat temu u ludzi?
    3. Czy wierzysz w to, że zmarły biologicznie mógł ożyć?
    3. Czy zwłoki Karola Wojtyły leczą bezpłodność?
    20
    http://www.tvn24.pl/0,1544434,wiadomosc.html

    Chodzenie do kościoła to jak zaakceptowanie licencji oprogramowania w czasie
    instalacji :-) ZGADZAM SIĘ NA POSTANOWIENIA NINIEJSZEJ UMOWY bah blah blah
    :-)

  • 100. Data: 2009-02-09 20:23:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello JRakoczy,