  • 1. Data: 2011-05-23 20:36:20
    Temat: zewnętrzny dysk do tunera ADB 2850 ST (TNK HD, N)
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Mam tuner ADN 2850 ST i chciałbym do niego podłączyć dysk.
    Na forach SAT polecany jest dysk:
    Adata ASH93-640GU-CRD 640GB
    http://www.oleole.pl/dyski-twarde/adata-ash93-640gu-
    crd-640gb.bhtml?from=skapiec
    Podobno działa i to dobrze, ale z kolei infolinia N zastrzega, że dysk ma
    mieć zewnętrzne zasilanie.
    Oglądnąłem zasilacz tunera i widzę, że jego wydajność prądowa jest 1.5 A, a
    mająć na uwadze, że sam tuner pobiera jakiś-tam prąd (nie mierzyłem) to
    rzeczywiście na dysk za wiele nie zostaje, a nawet, jak będzie działał, to
    trudno przewidzieć długoflaowe skutki dla przeciążenia linii 5V w tunerze.

    Ponieważ dyski 2.5" sa cichsze, przydałby się dysk zewnętrzny 2.5" z
    zasilaczem. No i ważne, żeby się chciał wyłączyć przy braku aktywnośi
    dekodera=standby dekodera.

  • 2. Data: 2011-05-24 06:02:33
    Temat: Re: zewnętrzny dysk do tunera ADB 2850 ST (TNK HD, N)
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-05-23 22:36, Marek pisze:

    > Ponieważ dyski 2.5" sa cichsze, przydałby się dysk zewnętrzny 2.5" z
    > zasilaczem. No i ważne, żeby się chciał wyłączyć przy braku aktywnośi
    > dekodera=standby dekodera.

    A ja korzystam z samsunga 3,5' w oryginalnej samsungowej obudowie i
    jakoś na głośność nie narzekam (dyski wolnoobrotowe, faktycznie ciche),
    dodatkowo relatywnie tańszy i sam się usypia. (co może być plusem jak i
    minusem)

  • 3. Data: 2011-05-24 09:49:25
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > jakoś na głośność nie narzekam (dyski wolnoobrotowe, faktycznie ciche),
    > dodatkowo relatywnie tańszy i sam się usypia. (co może być plusem jak i

    A jaki to model ?

  • 4. Data: 2011-05-25 14:16:41
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-05-24 11:49, Marek pisze:

    > A jaki to model ?

    A jakiś storystation

  • 5. Data: 2011-05-26 16:52:00
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 May 2011 16:16:41 +0200, boxfish napisał(a):

    > A jakiś storystation
    coś taiego ?
    http://www.ceneo.pl/2531440

    Pracuje non stop ?

  • 6. Data: 2011-05-29 19:09:30
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-05-26 18:52, Marek pisze:

    > coś taiego ?
    > http://www.ceneo.pl/2531440
    >
    > Pracuje non stop ?
    tak

  • 7. Data: 2011-05-30 19:27:44
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    > tak
    Dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie. Łóżko mam 2 metry od dekodera, a zatem i
    dysku. Będzie go słychać ? Jak pracuje podczas zapisu (np timeshift) ?
    Szumi jednostajne/jest zagłuszany przez telewizor/ rzęzi i może denerwować
    ? Jak jest w nocy, gdy w sypialni jest cicho. Testowałeś inne dyski ?
    Byłbym Ci wdzieczny za odpowiedź, mieszkam na końcu świata i jak już coś
    zamówie, to oddac sie nie da. :)

  • 8. Data: 2011-05-30 19:33:28
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-05-30 21:27, Marek wrote:
> [...]
    > ? Jak jest w nocy, gdy w sypialni jest cicho. Testowałeś inne dyski ?
    > Byłbym Ci wdzieczny za odpowiedź, mieszkam na końcu świata i jak już coś

    IMHO praktycznie każdy HDD 3.5 cala będzie słyszalny w osłonie ciszy.
    Czy to przeszkadza? na pewno mniej niż cykający zegarek (gdy ktoś nie
    jest przyzwyczajony). Na pewno można się przyzwyczaić.

    Wyraźnie cichsze są dyski 2.5" w tzw. wstrząsoodpornych obudowach
    (przynajmniej w jakimś stopniu zapobiega rezonansowi). Wirują z podobną
    prędkościa (5400), ale prędkośc liniowa jest zdecydowanie niższa, co
    przekłada się na głośność.

  • 9. Data: 2011-05-30 19:46:47
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > (przynajmniej w jakimś stopniu zapobiega rezonansowi). Wirują z podobną
    > prędkościa (5400), ale prędkośc liniowa jest zdecydowanie niższa, co

    Główkowałem jeszcze nad:
    a) WD serii AV, 3.5"+ obudowa USB.
    b) 2.5" z zewnętrznym zasilaniem
    c) 2.5" np adata ash93 /to te wstrzasoodporne/, dorobic przejsciowke usb,
    ktora oddziela linię 5V i od strony dysku podpiąć zasilacz.

  • 10. Data: 2011-06-13 17:15:55
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    > tak
    Pewnie go kupię, ma ostatnie 2 pytania.
    1. Czy w odległości metry od łóżka będzie go słychać ?
    2. Wyłącza się po kilku minutach- to zaleta ale jak piszesz też wada. Jak
    działa przy programowanym nagrywaniu= ma się nagrać coś od np 3 w nocy,
    dekoder próbuje sie z dyskiem dogadać, a dysk się dopiero rozpędza. Jak to
    działa ?

    Byłbym wdzięczny za odpowiedź, brak dysku mi coraz bardziej doskwiera :))