  • 1. Data: 2011-05-24 11:31:25
    Temat: Jaka pamięć
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Witam,
    Chciałbym dołożyć pamięć do mojego netbooka. Jest to model MSI U135DX z
    procesorem Atom N455. Ma on 1 GB i chyba max co da się dołożyć to 1 GB. W
    opisie na stronie MSI pisze że jest jedno gniazdo na pamięć. Myślałem że
    będę musiał zamienić ten moduł 1 GB na 2 GB. Przy okazji pomyślałem że
    sprawdze dokładnie jaką pamięć włożyć na zamianę. Jednak po odkręceniu
    obudowy okazało się że owszem jest jedno gniazdo ale puste. Czy te 1 GB
    które jest obecnie jest wlutowane w płytę? I teraz kwestia co dołożyć. W
    opisie mam napisane że N455 współpracuje z DDR3 i to by się mogło zgadzać bo
    DDR2 które miałem w szufladzie nie pasuje - ma inne wycięcie. Z kolei
    Everest pokazuje mi że mam DDR2 co podejrzewam nie jest prawdą ale licho
    wie. No i jak popatrzyłem w sklepie to DDR3 występuje z różnymi
    prędkościami. Nie wiem jaką kupić aby współgrała dobrze z tym modułem
    wlutowanym. Czy jak będzie szybsza to nic nie szkodzi bo i tak całość będzie
    chodziła tak jak najwolniejszy z modułów?
    Dzięki.

  • 2. Data: 2011-05-24 14:58:12
    Temat: Re: Jaka pamięć
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Nie wiem jak to jest z lapkami. Ale np. producenci płyt głownych (np.
    Asus) podaje z jakimi modłułami pamięci (producent i seria) płyta główna
    współpracuje. Taka uwaga: jak robi to Asus to znaczy, że jest problem z
    tymi pamięciami (kiedyś nie podawano listy kompatybilnych pamięci), więc
    sugerowałbym zajrzeć do instrukcji a jakby to nic nie dało to na stronkę
    producenta laptopa i poszperać - może jest tam twój model i stosowna
    lista kompatybilnych pamięci. Jak by nie było tam info to na twoim
    miejscu zwróciłbym się do dystrybutora na Polskę z pytaniem w tej
    sprawie. I taka uwaga - kiedyś czytałem, że z różnicy prędkości różnych
    pamięci DDR3 nic nie wynika dla szybkości programów. Ale to było kiedyś
    i teraz może być inaczej.

  • 3. Data: 2011-05-24 15:01:39
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości grup
    > Z kolei Everest pokazuje mi że mam DDR2 co podejrzewam nie jest prawdą ale
    > licho wie.

    Zobacz co pokazuje cpu-z. Procesor nie jest demonem szybkości, więc
    częstotliwość ramu nie jest aż tak istotna.

  • 4. Data: 2011-05-24 15:32:49
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm> napisał w wiadomości grup
    > Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości grup
    >
    > Zobacz co pokazuje cpu-z. Procesor nie jest demonem szybkości, więc
    > częstotliwość ramu nie jest aż tak istotna.

    Cpu-Z w zakładce Memory pokazuje DDR2. DRAM Frequency nie wyświetla wcale,
    tak samo jak FSB:DRAM. Wyświetla tylko Clocki. Na nalepce na obudowie
    netbooka odnośnie ramu jest napisane tylko że ma 1 GB DDR3