    From: "Tomek" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zestaw naprawczy do koła osobówki
    Date: Mon, 2 Jul 2012 15:30:07 +0200

    Użytkownik "Agent" <w...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:jsrvtp$h2u$1@inews.gazeta.pl...

    > To ja mam inną statystykę. Na 2 awarie opony w ciągu 7 lat po prostu
    > podpomowałem po czym pojechałem do naprawy. Nie odkręcałem koła ani tez
    > niczym nie łatałem. Jak kolega rozpatruje ten środek do uszczelnień nie
    > jako alternatywę do koła zapasowego tyko jako uzupełnienie żeby sie nie
    > męczyć z kołem to czemu nie.

    Właśnie to rozpatrywałem.
    Jeżdżę niedużo to ciągłe wożenie koła zapasowego.
    Przejechałem się do wulkanizatora. On doradzał kupienie
    elektrycznej pompki do opon. Na 12V. Na małe dziury
    pomoże dojechać, na duże i środek uszczelniający nie
    pomoże.
    Koszt naprawy koła po uszczelniaczu K2 Tire Doctor
    są większe z powodu czyuszczenia opony z uszczelniacza.
    Ponieważ pompka zawsze się przydaje więc może w tym
    kierunku pomyśleć?
    Ostatnimi laty pojawiają się w ogóle koncepcje
    niewyposażania wozu w koło zapasowe, tylko używanie tych
    uszczelniaczy- na zasadzie chyba statystyki, że prawdopodobieństwo
    awarii jest niższe niż hipotetyczny koszt czyszczenia
    koła z uszczelniacza.
    Jadąc w tą noc z 30/1 lipca widziałem na Śląsku snujące
    się mgły (po 22) przy temp. zewnątrzej 28 oC!!
    I 2 kierowców przy wymianie koła w takich warunkach.
    Nawet w pełni sprawnemu człowiekowi wymiana koła w takich
    warunkach odbiera przyjemność z całego wakacyjnego wyjazdu.
    Tomek.