  • 1. Data: 2009-12-21 23:18:49
    Temat: zestaw do 3k (zasilacz?)
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Witam,

    Proszę o ocenę zestawu i ewentualne komentarze (ceny z komputronika, "na
    mieście" powinienem trochę urwać z ceny):

    procesor i5 750 (S1156) - 779
    płyta główna Gigabyte GA-P55-UD3R - 492
    pamięć Kingston DDR3 2x 2GB 1333MHz CL9 - 399
    wentylator Zalman CNPS 10X Quiet - 180
    dysk Seagate 1 TB Barracuda 7200.12 - 329
    nagrywarka CD/DVD - 100
    grafika GeForce 9500 GT Gainward 1GB HDMI & DVI - 239
    obudowa+zasilacz - do 400

    Komputer do debugowania, RAWów, raczej bez gier (Linux ;).

    Komentujących proszę o uwzględnienie: i5 zostaje, karta to musi być
    pasywna nVidia (ogólnie cicha całość).

    Najważniejsze pytanie: jaki zasilacz i obudowa (duża).

    Drugie pytanie: lepiej składać samemu czy zamówić w sklepie? Jeśli to
    drugie czego się wystrzegać (Warszawa).

    TIA

    m.

  • 2. Data: 2009-12-21 23:40:22
    Temat: Re: zestaw do 3k (zasilacz?)
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Mikolaj Machowski <m...@w...pl> wrote:

    > Komputer do debugowania, RAWów, raczej bez gier (Linux ;).

    Nie myślałeś aby na system (/, /bin, /lib, /usr i okolice) dać jakiś niezbyt
    duży SSD? Przyspieszy Ci to uruchamianie systemu i programów w sposób widoczny.

    Na dane (/home, /srv, /var czy jak tam masz) RAID1 z dwóch dysków - zwiększysz
    dostępność (masz ten komfort, że jeden może se paść) i szybkość odczytu.

    (...)

    > Najważniejsze pytanie: jaki zasilacz i obudowa (duża).

    Chieftec. :) Najlepiej w promocji co tam mają big towera taki jaki Ci się
    podoba, stockowy zasilacz z niej też nie będzie najgorszy.

    > Drugie pytanie: lepiej składać samemu czy zamówić w sklepie?

    Ja bym składał samemu, przy okazji wyklejając obudowę matami wyciszającymi,
    umieszczając wewnętrzne organizery kabli, dyski zamontowałbym w silencerach
    [1], które przykręcone są do obudowy przez gumę - mniej przenoszą drgania (ale
    okupują wtedy zatoki 5,25").

    [1] http://www.noiseblocker.de/en/produkt_entkoppler_nb-
    xswing.php

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 3. Data: 2009-12-22 04:49:34
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mikolaj Machowski napisał(a):

    > Komentujących proszę o uwzględnienie: i5 zostaje, karta to musi być
    > pasywna nVidia (ogólnie cicha całość).

    i5 750 nie grzeje sie bardzo wiec boxowe chlodzenia w zupelnosci mu
    wystarczy. Skoro na komp bedzie z tych gamefree to 239 zl za pasywna
    karte nvidi to zbytek bo takie mozna kupic w okolicach 150 zl. Zamiast
    Gigabyte kupilbym referencyjna plyte intela. Zaoszczedzone pieniadze
    zainwestowalbym w wiecej ram.

    > Najważniejsze pytanie: jaki zasilacz i obudowa (duża).

    Obudowa - dowolna, zasilacz dobry. Moze byc i Delta 400W za ok 100 zl.

    > Drugie pytanie: lepiej składać samemu czy zamówić w sklepie? Jeśli to
    > drugie czego się wystrzegać (Warszawa).

    Samemu jak sie umie ;)

    j.

    ps. Komputronik jest niestwety najdrozszy, praktycznie wszedzie indziej
    jest taniej.

  • 4. Data: 2009-12-22 11:40:15
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 22-12-2009 o 00:18 Mikolaj Machowski napisał na pl.comp.pecet:

    > Proszę o ocenę zestawu i ewentualne komentarze
    > Najważniejsze pytanie: jaki zasilacz i obudowa (duża).

    Może taka?: Cooler Master Elite RC-334 lub Cooler Master Centurion RC-534.
    Duża, to pojęcie względne.

    Dobrych i bardzo dobrych zasilaczy jest teraz duży wybór. Chieftec już
    jakiś czas niestety nie należy do tej grupy. Po prostu inni są lepsi.

    I tak z bardzo dobrych:
    Enermax Pro82+ 385W
    Seasonic S12II-380 Bronze 380W
    Be quiet! Straight Power E7-400W
    Z tańszych:
    Corsair CX400 CMPSU-400CXEU 400W
    OCZ StealthXStream OCZ400SXS-EU 400W
    Be quiet! Pure Power L7-430W

    Pamięci Kingston również są przereklamowane. Takie same Goodramy są
    kilkadziesiąt zł tańsze, Geile tańsze i szybsze.
    Geil 2x2GB DDR3 1333 Dual Chanel Kit 7-7-7 345,00
    Przydałoby się jednak więcej pamięci.

    Płytę główną, według mnie wybrałeś bardzo dobrą. W czym niby referencyjne
    płyty Intela miałyby być lepsze od innych? Szczególnie, że na tę podstawkę
    jest mały wybór.

    > Drugie pytanie: lepiej składać samemu czy zamówić w sklepie? Jeśli to
    > drugie czego się wystrzegać (Warszawa).

    Składając samemu przeważnie wychodzi taniej i zgodnie z założeniami.
    Jeżeli nie masz doświadczenia, lepiej złożyć w sklepie i sprawdzić
    na miejscu.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 5. Data: 2009-12-22 12:53:35
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-12-22 12:40:15 +0100, Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl> said:

    > Jeżeli nie masz doświadczenia, lepiej złożyć w sklepie i spraw dzić
    > na miejscu.

    Nie mając żadnego doświadczenia w składaniu pecetów bez żadnych
    problemów złożyłem zestaw sam. Wystarczyły odrobina kultury
    technicznej, instrukcje i ze 2 godziny czasu (tak długo, bo ze
    sprawdzaniem wszystkiego po 5 razy). Składania samemu nie polecałbym
    tylko osobom mających np. problemy z poprawną instalacją RAMu (znam
    takie) - jeśli ktoś jest w stanie to ogarnąć, to IMHO z resztą też
    powinien sobie poradzić.

    de Fresz

  • 6. Data: 2009-12-22 12:58:11
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-12-22 00:18:49 +0100, Mikolaj Machowski <m...@w...pl> said:

    > Komentujących proszę o uwzględnienie: i5 zostaje, karta to musi być
    > pasywna nVidia (ogólnie cicha całość).

    A czemu NV? Problemy ze sterownikami pod Linuxem, CUDA czy jeszcze coś innego?

    > Najważniejsze pytanie: jaki zasilacz i obudowa (duża).

    Tak z ciekawości - po co Ci duża obudowa, skoro wszystko co wymieniłeś
    wejdzie do byle midi-towera?

    > Drugie pytanie: lepiej składać samemu czy zamówić w sklepie?

    Jeśli dyspunejsz minimum kultury technicznej (znaczy najpierw myślisz,
    później robisz, jak coś nie pasuje to najpierw używasz siły mózgu, a
    nie mięśni), to jak najbardziej samemu.

    de Fresz

  • 7. Data: 2009-12-22 13:12:01
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 22 grudzień (wtorek), gdy o godzinie 5:49 *januszek* w pocie czoła
    naskrobał(a):

    > ps. Komputronik jest niestwety najdrozszy, praktycznie wszedzie indziej
    > jest taniej.

    ale masz bezproblemową obsługę gwarancyjną - czasami warto za to
    dopłacić.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2009-12-22 14:09:17

  • 8. Data: 2009-12-22 13:17:30
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Heraklit napisał(a):

    > ale masz bezproblemową obsługę gwarancyjną - czasami warto za to
    > dopłacić.

    I tak, i nie a na pewno nie az tyle ;)

    j.

  • 9. Data: 2009-12-22 13:17:34
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 22-12-2009 o 13:53 de Fresz napisał na pl.comp.pecet:

    > Nie mając żadnego doświadczenia w składaniu pecetów bez żadnych
    > problemów złożyłem zestaw sam.Składania samemu nie polecałbym tylko
    > osobom mających np. problemy z poprawną instalacją RAMu

    To że, piszesz na tej grupie już świadczy o tym że masz pojęcie
    i Ciebie to interesuje.
    Uwierz mi, wiele osób nie wie nawet co to jest RAM.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 10. Data: 2009-12-22 13:26:02
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-12-22 14:17:34 +0100, Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl> said:

    > dnych
    > bym tylko
    >
    > To że, piszesz na tej grupie już świadczy o tym że masz pojęci e
    > i Ciebie to interesuje.

    To mniej więcej jak pytający, nie? ;-)

    > Uwierz mi, wiele osób nie wie nawet co to jest RAM.

    Ależ wiem, dlatego napisałem co napisałem - kto moim zdaniem powinien
    dać radę, a kto nie.

    de Fresz