  • 1. Data: 2010-07-02 15:02:42
    Temat: zestaw DVD do samochodu
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    Witam,

    Zaczynam się rozglądać za zestawem DVD do samochodu do oglądania filmów
    przez pasażerów tylnej kanapy.

    Zanim zacznę przebierać proszę o wskazówki, na co zwracać uwagę, jakich
    rozwiązań unikać, co się przydaje, itp. Wszelkie uwagi będą bezcenne.

    Poziom cenowy - raczej niski. Na tą chwilę nie potrafię określić, bo
    ważne, żeby technicznie było akceptowalne. Pasażerów jest dwójka. Zestaw
    ma być "przenoszalny". Źródło danych - najlepiej płyty DVD.

    Zastanawiam się, co lepsze: jeden odtwarzacz z pojedynczym monitorem
    montowany po środku na podsufitce (to jest na rzepy?), czy może
    odtwarzacz z monitorem + dodatkowy monitor montowane na zagłówki.

    Pomożecie?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2010-07-02 15:14:33
    Temat: Re: zestaw DVD do samochodu
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]
    > montowany po środku na podsufitce (to jest na rzepy?), czy może odtwarzacz
    > z monitorem + dodatkowy monitor montowane na zagłówki.

    1. DVD + TV 9cali
    2. sam TV 7 lub 9 cali

    zalety:
    masz TV oglądasz TV na obu niezależnie kto co chce
    masz DVD oglądasz na obu ten sam film po połączeniu kabelkiem
    masz ochotę na TV a dzieci na DVD każdy sobie ogląda co chce
    polecem www.mistral-rtv.pl
    a sam TV gdziekolwiek bo nawet poniżej 300 PLN widziałem
    oczywiscie osobiście testowałem takie rozwiązanie
    pzdr
    GL

  • 3. Data: 2010-07-02 20:06:27
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    glang wrote:

> [...]
    > masz DVD oglądasz na obu ten sam film po połączeniu kabelkiem
    > masz ochotę na TV a dzieci na DVD każdy sobie ogląda co chce

    Szkoda tylko, że te odbiorniki nie obsługują cyfrowej telewizji DVB-T w
    MPEG-4 (umieją tylko MPEG-2). Akurat w aucie za 2-3 lata takie coś to będzie
    bardzo przydatne.

    Sam szukam czegoś co ma:
    - dvd/divx + jak najwięcej formatów
    - wyjście na 2 komplety słuchawek
    - tv analogowa i cyfrowa mpeg-4
    - możliwość spięcia 2 takich urządzeń i oglądania na obu tego samego
    - pilot
    - wejście audio/video (by się dało podpiąć konsole np. PSP)
    - montaż na zagłówkach
    - wejście usb (ew. od biedy SD) do podpięcia dysku zewnętrznego

    Nie znalazłem jeszcze.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 4. Data: 2010-07-02 20:55:38
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]
    > - montaż na zagłówkach
    > - wejście usb (ew. od biedy SD) do podpięcia dysku zewnętrznego

    no to na 2-3 lata rezygnować z takiej przyjemnośći z powodu braku mpeg-4
    któro i tak prawie nie działa??
    pzdr
    GL

  • 5. Data: 2010-07-02 20:59:26
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    glang wrote:

    > no to na 2-3 lata rezygnować z takiej przyjemnośći z powodu braku mpeg-4
    > któro i tak prawie nie działa??

    Absolutnie nie - po prostu opisałem "ideał", którego poszukuję.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 6. Data: 2010-07-03 15:11:51
    Od: "h1n1" <h...@w...pl>

    http://www.allegro.pl/item1003313239_1003313239.html

    Czyta divxy, płyty DVD nie skaczą na polskich dziurach - laser Sony.
    W słoneczny dzień obraz bez zastrzeżeń (myślałem, że mogą być trudności) -
    matryca LCD Sharp.
    Duża przekątna - 9 cali.
    Z przodu wejście USB (pendrive!) lub na karty. A więc łatwość użycia...
    Niby można bezprzewodowo podłączyć do głośników samochodowych, ale ja mam
    podpięte do radia fabrycznego kablem cinch. Ale uwaga! Niestety Opel Vectra
    C posiada wyjście aux (mono), niemniej dźwięk jest i tak duuuużo lepszy niż
    z samego DVD. Zresztą, aby rzeczywiście coś było słychać uważam, że w chodzi
    rachubę tylko podłączenie do głośników samochodu.
    Mimo, że no name, to uważam, że jest to jeden z najlepszych modeli na rynku.
    Konsoli z grami jeszcze nie testowaliśmy. Na pudełku jest adnotacja o
    wbudowanym tunerze TV, ale tego też jeszcze nie testowałem.

  • 7. Data: 2010-07-03 17:02:38
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Konsoli z grami jeszcze nie testowaliśmy. Na pudełku jest adnotacja o
    > wbudowanym tunerze TV, ale tego też jeszcze nie testowałem.

    Tam jest napisane że zrobione jest to cudo ze skóry. Możesz napisać tak
    trochę dokładniej, jak w ogóle jest z jakością wykonania tego czegoś?
    Bo na pierwszy rzut oka wygląda zupełnie interesująco.

  • 8. Data: 2010-07-04 21:41:23
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "CeSaR" <a...@m...com> napisał w wiadomości

    > Tam jest napisane że zrobione jest to cudo ze skóry.

    "Wykonanie - skóra ekologiczna". W maluchu z 84 roku też miałem z takiej
    tapicerkę.

  • 9. Data: 2010-07-04 21:45:38
    Od: "h1n1" <h...@w...pl>

    Całość użytkuję od 2 miesięcy, więc opinia może nie być do końca wiarygodna.
    Druga sprawa, co oczywiste przy takim sprzęcie - nie mam bezpośrednich
    porównań.
    Niemniej jakość wykonania jest naprawdę dobra. Duże, solidne klawisze z
    przodu panelu.
    Jakość obrazu nawet w słoneczny dzień bez zastrzeżeń. Ani razu przy
    odtwarzaniu DVD "nie skakało".
    Płyty czyta szybko. Z divxami to na razie trudno powiedzieć. Musiałbym na
    pendrivie skompilować sobie mieszankę z różnymi kodekami, ale wciąż brakuje
    czasu. Dopiero niedawno zastanawiałem się, jak jest z napisami. W sumie dla
    dziecka i tak musi być lektor lub dubbing, nie mniej - kolejna sprawa do
    testów.
    Dźwięk mimo, że puszczony mono naprawdę fajnie brzmi na samochodowych
    głośnikach.
    Czy pokrycie jest ze skóry? Trudno stwierdzić, ja bym raczej był skłony
    powiedzieć, że to tylko imitacja.
    Cały zagłówek jest ciut większy od standardowego w Oplu Vectra C, ale tak
    musi być, jeżeli priorytetem jest 9 cali.
    Ten zakup na allegro naprawdę uważam za bardzo udany.

  • 10. Data: 2010-07-04 22:09:39
    Od: r...@o...pl

> [...]
    > - montaż na zagłówkach
    > - wejście usb (ew. od biedy SD) do podpięcia dysku zewnętrznego

    IMHO spoko da sie znależć, alezestaw będzie kosztował dobrze ponad 1000zł
    Moje (4letnie) doświadczenia z takimi ustrojstwami:
    Z racji że oglądaczy jest dwójka i za cholere się nie pogodzą co oglądać, ale
    czasem uprą się by w jednym czasie oglądać to samo, z góry było wiadomo że
    konieczne są dwa niezależne i pełnofunkcyjne urządzenia, które można połaczyć
    na zasadzie "master-slave"(wtedy jeden odtwarza, a drugi robi za dodatkowy
    monitor). Na początku były dwa easy touch ET PS700, przez 3 lata działało to
    super ale.. zepsuły się oba prawie w jednym czasie - i to tak że naprawa
    wymagała wymiany napędlow DVD - a wtedy okazało się że są tam niestandardowe
    (przestarzałe) rozwiązania, a easy touch nie ma w Polsce swojego serwisu :/
    (tzn miało ale..padł). Dodatkowo okazało się że mimo że ustrojstwo może czytać
    z pendrive czy karty SD (DivX), to w praktyce wyszło na jaw że tylko niektóre
    (prawdopodobnie kodowane starymi kodekami).
    Nowy zakup to dwa odtwarzacze Muse M-852DP. Zalety - ogromny jak na takie
    ustrojstwa ekran (8,5"), sterowanie z pilota, ale też i z panelu (w EasyTouch
    wiele podstawowych funkcji jest w ten sposób niedostępnych - a pilota zdaża
    się zapomnieć ), porządna bateria (przy pracy DVD wystarczy na ok 4 godz, przy
    pracy z pendrive - starczyła na ok 5 godzin i jeszcze sie nie wyłaczył).
    Oczywiście dwa urządzenia dają się połaczyć w układzie master-slave, a do - i
    to mnie pozytywnie zaskoczyło - przy odtwarzaniu DivX automatycznie może
    odczytać napisy dostarczone w pliku tekstowym (tylko nazwa musi być taka sama
    jak nazwa pliku z filmem).
    Ale nic idealnego: wady, które wyszły "w praniu": podczas ogadania nie laduje
    baterii (musi byc do tego wyłączony), napisy czytane z pliku mają krzaczki
    zamiast polskich znaczków, a by wymienić płytę w napędzie gdy ustrojstwo jest
    zapięte w dostarczonych pokrowcach na zagłówkach, trzeba urządzenie wyciągnąć
    z tych pokrowców, pilot mocno "sieje" na boki, i jesli obok są oba urządzenia,
    to przełacza oba (w easy touch musiał byc skierowany do urządzenia, więc
    oglądacze nic sobie nie przełączali wzajemnie).
    Oczywiście oba urządzenia mają we/wy dla audio/video, dwie pary słuchawek nie
    ma żadne, ale to się uzyskuje rozdzielaczem jacka.

    Podsumowując: MUSE jet duzo lepszy, jeszcze sie nie zepsuł :), ale dość drogi
    (ja za oba dałem 1200zł). Jesli oglądaczami mają być dzieci - nie zakładaj
    zgody między nimi ;) (no chyba że masz jakieś dziwne dzieci :-P) i kup dwa
    niezależne urządzenia które mozesz połaczyć w razie potrzeby (kazde które ma
    we/wy video), przydaje sie pendrive i zgranie filmów na DivX (płyty w drodze
    są trochę nieporęczne, a 8GB pendrive spoko miesci 11 filmów, nie mówiąc o
    dysku USB). No i jeszcze jedna uwaga z doświadczenia..u dzieci oglądanie
    filmów w trakcie jazdy nasila objawy choroby lokomocyjnej (przetestowane
    niestety u mnie :-/) - więc.. do odtwarzaczy dokup zapas solidnych worków
    foliowych ;)