eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyże akurat w zimie? › Re: że akurat w zimie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: że akurat w zimie?
    Date: Sun, 5 Feb 2012 23:00:42 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 34
    Sender: t...@m...oldfield.org.pl
    Message-ID: <c1.01.3Th5Tl$0tX@mike.oldfield.org.pl>
    References: <jgjt3v$rda$1@node2.news.atman.pl>
    <1q4246hd34e88.1l662ek1pw2a1$.dlg@40tude.net>
    <jgk0v0$vfc$1@node2.news.atman.pl> <jgk33o$irh$1@inews.gazeta.pl>
    <jglpdt$nqv$1@node2.news.atman.pl> <jgm5pc$sl3$1@inews.gazeta.pl>
    <srrdghpmjkqw$.b9jaqpymhc39.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 78-131-197-145.tktelekom.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1328479349 18123 78.131.197.145 (5 Feb 2012 22:02:29 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 5 Feb 2012 22:02:29 +0000 (UTC)
    X-User: trzypion
    X-Face: "$/+nTK,0%`.lc4B~D91pIue%5RICC8#$_Ew'cP{uuDnja,Cs.yc8MiB+/k+~Plew/u|WDT
    7|0:(Sq?X-j&_?{]w+M/n'_(O3(Aj(4t[$Ep(|x]2v)R:E,Q|vM:z7Wipt2VeLQQ9iId1r\}"yBAEl
    Ie@=ELl0`X:yH3~Y-P~6
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2432162
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 5 Feb 2012 22:17:50 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    >> Alternatora? Nie wiem czy pamiętasz czasy motocykli marek
    >> CZ, ETZ itp, ale powiem Ci że wiele kilometrów przejechałem
    >> rzeczoną ETZ-ą w ogóle bez akumulatora :-).
    >
    > A tam był alternator, czy prądnica prądu stałego?

    Alternator.

    > Bo kiedyś próbowałem uruchomić alternator bez wzbudzenia i mi się nie
    > udawało - fakt że kręciłem wkrętarką czyli obroty były raczej niskie (ale
    > myślę że spokojnie odpowiadające jałowemu biegowi silnika).

    No to za małe. W ETZ-ce trzeba było rozpędzić motor z wrzuconą dwójką,
    puścić sprzęgło, rozpędzić dalej i szybko wskoczyć na podnóżek i zredukowac
    na jedynkę i pchać dalej, żeby się wzbudził.
    Przy czym ETZki miałymechaniczny regulator systemu Thirilla, czyli
    uzwojenie wzbudzenia było podłączone w stanie spoczynku bezpośrednio do
    wyjścia prostownika pomocniczego. Wystarczyło, że się wyindukowało na
    uzwojeniach ponad 0,7V i się alternator wzbudzał.

    > Znajomy opowiadał że jak wymontował deskę rozdzielczą (i tym samym pozbawił
    > układ żaróweczki od ładowania i nie miał wzbudzenia), to alternator
    > zaczynał działać dopiero po maksymalnej przegazówce.

    Regulator elektroniczny i nie zadziała jak w ETZ-ce.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: