eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowazdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200 › Re: zdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200
  • Data: 2009-12-13 18:21:49
    Temat: Re: zdrada nikona d70 dla pentaksa k20d ewentualnie nikon d80/d200
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    KILu wrote:
    > Wspomnialem ze to entry-level ze wszystkimi tego konsekwencjami. Co nie
    > zmienia faktu, ze z wypowiedzi na roznych forach wynika, iz o ile
    > ergonomia jest typowa dla tej klasy sprzetu, to w kwestii kultury pracy (a
    > wiec jakosci zdjec, szybkosci i celnosci AF...) k-x wyprzedza k20d.

    K20d to upgradowany o matrycę k10d. Co innego K-7. Temu ergonomia
    zwiększyła się o wiele bardziej. W ogóle K-7 to jeden z fajniejszych
    cropów jeśli chodzi o jego fizyczność. Bo matrycą niestety sporo traci.

    > Ba -
    > matryce ma lepsza, niz K7.

    To raczej K-7 ma słabą matrycę. Widać pentaksowi za dobrze nie poszło z
    samsungiem. Szkoda, liczyłem, że po pierwszym razie będzie tylko lepiej, a
    tu romans spowodował tylko bycie trochę w tyle.

    > Poza tym ma przyjemne algorytmy odszumiania -
    > JPEG-i z puszki nawet na ISO6400 wolne sa od kolorowego szumu, a 1600
    > mozna swobodnie uzywac na codzien bez nieprzyjemnych konsekwencji.

    Odszumianie, forsowanie i filterki to są sprawy które i tak każdy
    zaawansowany user zrobi sobie na komputerze sam. Kwestia tylko tych
    rezultatów.

    > Do tej pory na codzien uzywalem aparatu z dodatkowym LCD funkcyjnym i jego
    > brak jest dla mnie bardzo odczuwalny - wszystkie parametry musisz
    > sprawdzac na glownym LCD (ktory o zmierzchu "daje po oczach") albo w
    > wizjerze.

    Dla mnie to miało sens w analogu, ale w cyfrowych to niepotrzebnie
    zmarnowana powierzchnia. Statywu nie używam.

    > Chyba Sony, mozliwe, ze ta sama, co w A550.

    A550 ma 14Mpix.

    > Szczegolnie w Polsce - w ojczyznie Pentaksa 7% sprzedawanych luster to
    > K-x. Mnie to nie rusza, wazne, ze cos tak fajnego mozna kupic za rozsadne
    > pieniadze. :)

    W Polsce i nie w Polsce.
    Ogólnie popularność pentaksa jest niska. Tak samo jak olka, chociaż temu
    ostatnio coś dobrze się wiedzie za sprawą pionierskiego m4/3.
    Przez niższą sprzedaż jest mniej dodatkowych akcesoriów i mniej ciekawych
    obiektywów, tak samo wybór tych z drugiej ręki. Niestety to jest cena
    popularności, którą się płaci. Nie obchodzi Cię, że żeby kupić dany
    obiektyw musisz albo polować na niego albo szukać go w stu sklepach?

    d.