  • Data: 2011-07-07 18:31:24
    Temat: Re: zdjecia, geo tag i google
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 07/07/2011 20:16, Pan Peresada wrote:
    > sobie biegasz z podrecznym GPSem
    > (jakim?) a ja mozolnie szukalem miejsc na mapie poswiecajac
    > na to dlugie godziny.

    Mam klasykę - Garmin GPSmap 60CSx, przymocowaną do kierownicy roweru.
    Ale oczywiście mogę odbiornik przyczepić do plecaka lub kurtki podczas
    wędrówek górskich. Ustawiłem sobie zapis punktów co sekunda (to z tego
    powodu, żeby potem na podstawie śladów rysować w UMP).

    > I - jak rozumiem - potem do laczenia gpx z exifami uzywasz
    > GeoSittera? A co z robieznoscia czasu, np. kilkunastu sekund?
    > GeoSetter poradzi sobie?

    Mam prawidłowo ustawiony zegar w aparacie, ale w razie czego to
    geosetterze możesz zawsze wprowadzić poprawkę, która ma się podczas
    kalkulacji doliczać.

    O ile wiem, to przeglądarka zdjęć irfanview potrafi wyświetlić dla
    danego zdjęcia punkt na mapie, jeżeli w exifie zdjęcia są wgrane
    współrzędne. Ja używam faststone image viewer z dodatkowym
    oprogramowaniem opanda iexif.

    Ludek