  • 1. Data: 2010-03-11 20:45:23
    Temat: zdjecia JPG+RAW
    Od: "Lukas" <q...@o...pl>

    Czy jest sens robic zdjecia RAW+ JPG ? (co to jest cRAW ?) Pozyczylem
    aparat na wyjazd i zastanawiam sie czy warto robic rawy i jpg jednoczesnie?
    Wychodze z zalozenia, ze rawy moga sie przydac pozniej do ew. obrobki, a jpg
    bede mial tak na szybkiego

    I jeszcze jedno jak lepiej robic? w 4:3 czy w 16:9 ? Co jest bardziej
    praktyczne, zakladajac, ze zdjecia bede chcial ogladac na TV LCD , ale i np.
    na zwyklym monitorze 4:3 lub dac kiedys do wywołania

  • 2. Data: 2010-03-11 21:26:25
    Temat: Re: zdjecia JPG+RAW
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

> [...]
    > Wychodze z zalozenia, ze rawy moga sie przydac pozniej do ew. obrobki, a jpg

    JPGi (jesli bedziesz potrzebowal) mozesz sobie wyciagnac z RAWow,
    RAWExtractorem.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 3. Data: 2010-03-11 21:39:37
    Od: "Lukas" <q...@o...pl>

    No ok, ale jak fizycznie zapisuje aparat ( Alfa A700) te rawy + jpg ? Jak
    przegladam fotki w aparacie to mam tylko jedno zdjecie, a wydaje mi sie, ze
    powinno byc jedno w rawie i w jpg, ale moze sie bardzo myle...
    Co to jest cRAW ?

  • 4. Data: 2010-03-11 21:59:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Lukas pisze:
> [...]
    > przegladam fotki w aparacie to mam tylko jedno zdjecie, a wydaje mi sie, ze
    > powinno byc jedno w rawie i w jpg, ale moze sie bardzo myle...

    A czytałeś instrukcję obsługi?

  • 5. Data: 2010-03-11 22:03:37
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-03-11 22:39:37 +0100, "Lukas" <q...@o...pl> said:

    > No ok, ale jak fizycznie zapisuje aparat ( Alfa A700) te rawy + jpg ? Jak
    Zapisuje RAW i JPG w RAWie. Tak przynajmniej robią Canony.
    Najprościej to sobie zobacz na ile zdjęć starczy karta gdy jest
    ustawiony sam RAW, a na ile jeżeli jest RAW i JPG.
    W drugim przypadku powinno być mniej.

    > przegladam fotki w aparacie to mam tylko jedno zdjecie, a wydaje mi sie, ze
    > powinno byc jedno w rawie i w jpg, ale moze sie bardzo myle...
    Raczej się mylisz. patrz wyżej.
    > Co to jest cRAW ?
    RAW. Surowe dane z matrycy w formacie wymyślonym przez inżynierów SONY.

    Wracając do tytułowego pytania.
    Za nigdy praktycznie nie robię w RAW+JPG. 99,9% to są RAW-y. Jak na
    szybko potrzebuję i nie do przechowywania, to po prostu robię jpg.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-03-11 22:05:22
    Od: "Lukas" <q...@o...pl>

    Jest po niemiecku, a dokladniej po DE i NL , a nei znam na tyle, jezyka
    niemieckiego czy holenderskiego.

    Po prostu pytam...

  • 7. Data: 2010-03-11 22:47:28
    Od: "Henry Ga" <h...@N...gazeta.pl>

    Lukas <q...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Wychodze z zalozenia, ze rawy moga sie przydac pozniej do ew. obrobki, a

    Ja używam RAW+JPG żeby móc szybko ocenić zdjęcie po JPG bez odpalania
    programu do dekompresji RAW'a (jeśli JPG jest skopany to RAW też może
    iść do kosza).
    cRAW to pewnie skompresowany RAW - jeśli Alfa robi to kompresją bezstratną to
    można spokojnie używać (o ile masz soft do obróbki tego).

> [...]
    np.
    > na zwyklym monitorze 4:3 lub dac kiedys do wywołania

    Praktyczne jest to co Ci się bardziej podoba.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 8. Data: 2010-03-11 23:13:30
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Lukas" napisał
    > No ok, ale jak fizycznie zapisuje aparat ( Alfa A700) te rawy + jpg ? Jak
    > przegladam fotki w aparacie to mam tylko jedno zdjecie, a wydaje mi sie,
    > ze powinno byc jedno w rawie i w jpg, ale moze sie bardzo myle...

    Aparat wyświetla tylko jpg.
    Faktycznie na karcie jest wszystko razy dwa.

    adam

  • 9. Data: 2010-03-12 06:23:24
    Od: "elm" <spamno_elmstreet02malpayahoo.pl>

    Użytkownik "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> napisał w wiadomości grup

    > JPGi (jesli bedziesz potrzebowal) mozesz sobie wyciagnac z RAWow,
    > RAWExtractorem.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > marcin.STIG.saldat
    > www.saldat.pl | GG: 680500

    Ja zawsze tak trzaskam, jpg+raw, np. większość, nie potrzebuje dodatkowej
    obróbki, ale niektóre i owszem, a jak spiepszysz coś, to łatwiej wyciągnąć
    co się da z rawa, niżeli ożywiać trupa jpg-a.

    pzdr.
    elm

  • 10. Data: 2010-03-12 06:27:47
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

    > I jeszcze jedno jak lepiej robic? w 4:3 czy w 16:9 ? Co jest bardziej
    > praktyczne, zakladajac, ze zdjecia bede chcial ogladac na TV LCD , ale i
    > np. na zwyklym monitorze 4:3 lub dac kiedys do wywołania

    3:2 - to proporcje papieru foto.