  • 11. Data: 2012-02-14 20:02:49
    Temat: Re: zbyt niskie napięcie
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello M1SLQ,

    Tuesday, February 14, 2012, 7:24:43 PM, you wrote:

    > Jest sobie samochód, w którym przez kilka minut po uruchomieniu światła
    > słabo świecą, dmuchawa słabiej kręci, wycieraczki wolniej wycierają. W
    > pewnej chwili następuje natychmiastowy powrót do normy, reflektory,
    > podświetlenie deski, nawiew zaczynają funkcjonować normalnie. Problem ów
    > nie zależy od prędkości obrotowej silnika. Co Szanowna Grupa proponuje
    > sprawdzić?

    Kontrolkę alternatora.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2012-02-14 20:08:21
    Od: Filip <q...@q...pl>

    W dniu 2012-02-14 19:42, Krzysztof 45 pisze:

    > Dla tego Michał pyta się tu co ma zrobić.

    Wierzysz w to, że ma:
    1. Miejsce na naprawę auta.
    2. Umiejętności.
    3. Wiedzę? (skoro pyta na grupie)

  • 13. Data: 2012-02-14 20:08:38
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "M1SLQ" <m...@m...o2.pl> napisał w wiadomości
    > Jest sobie samochód, w którym przez kilka minut po uruchomieniu światła
    > słabo świecą, dmuchawa słabiej kręci, wycieraczki wolniej wycierają.

    A jaki to samochód, bo mi się gdzieś szklana kula zapodziała. :-)

    Przyczyn może być 100, od uszkodzonego regulatora napięcia po alternator,
    albo to normalne zachowanie tego samochodu. Jak tylko kilka minut słabiej
    świecą to co się przejmujesz. ;-)

  • 14. Data: 2012-02-14 20:11:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marcin,

    Tuesday, February 14, 2012, 7:57:21 PM, you wrote:

    > Dlaczego usunąłeś "KK" z nicka?

    Żeby wyleźć z KF?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2012-02-14 20:13:15
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > Chodzi i o to czy po silnej przygazówce nie wskakuje normalność.

    Sprawdzę, bo nie wiem. Jednak dynamiczna jazda i zmiana biegów przy
    sensownej ilości obrotów nie ma wpływu na rozjaśnianie.

    > Próbuje wyczaić też od czego zależy czas po którym wskakuje prawidłowe
    > napiecie ładowania.

    pojęcia nie mam, może wtedy jak akumulator jest pełny i odcina się jego
    ładowanie?

  • 16. Data: 2012-02-14 20:19:06
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    Jeszcze jedna informacja, która może pomóc: przez te pierwsze parę
    kilometrów ta obniżona "efektywność" (jasność świecenia i szybkość pracy
    silniczków elektrycznych) jest porównywalna z "efektywnością" przy
    wyłączonym silniku i zasilaniu wyłącznie z akumulatora.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2012-02-14 20:22:28
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > A jaki to samochód, bo mi się gdzieś szklana kula zapodziała. :-)

    Clio '98 benzyna

  • 18. Data: 2012-02-14 20:50:01
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 14-02-2012 o 20:19:06 M1SLQ <m...@m...o2.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > silniczków elektrycznych) jest porównywalna z "efektywnością" przy
    > wyłączonym silniku i zasilaniu wyłącznie z akumulatora.
    Czyli przez kilka minut pracuje ci na aku, teraz pytanie dlaczego
    1. Może być ukłąd przeciążony np przez jakiś automat włączający na parę
    minut
    ogrzewanieszyby a to dużo prądu ciągnie, ale to łatwo sprawdzić, odpiąć
    delikatnie konektor
    od zasilania szybu i sprawdzić.
    2. jak już roman pisał nie startuje ci regulator alternatora bo nie ma
    zasilania, a zasilany
    jest lampką kontroli ładowania, sprawdzić to można łatwo, przekręcasz
    kluczy aby
    włączyć stacyjkę ale bez rozruchu i patrzysz co świeci, powinny między
    innymi świecić
    lampka ciśnienia oleju i ładowania akumulatora, jak świeci to masz
    popsuty regulator alternatora, albo dodatkowe diody w alternatorze które
    dają
    prąd do regulatora.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 19. Data: 2012-02-14 20:55:00
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Wierzysz w to, że ma:
    > 1. Miejsce na naprawę auta.
    > 2. Umiejętności.
    > 3. Wiedzę? (skoro pyta na grupie)

    a ty masz, że odpowiadasz?

  • 20. Data: 2012-02-14 20:58:58
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Clio '98 benzyna

    A to wiekowy samochód. :-)
    Sprawdź połączenia od regulatora napięcia do alternatora. Masz miernik
    uniwersalny, albo woltomierz?
    Masz schemat tego samochodu?