    Date: Sat, 23 Jul 2022 11:36:11 +0200
    Subject: Re: zbieznosc
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Mirek <m...@n...dev>

    On 22.07.2022 21:20, J.F wrote:

    > No ale jak os sie skrzywi o pol stopnia, to o ile sie ten marker
    > przestawi? Pół mm? Zauwazy to kamera z kilku metrow odleglosci?

    Myślę że spokojnie. Obiektywy mogą być dość wąskie, kamera kilkadziesiąt
    Mpix to nie problem, ale nawet taka nie jest potrzebna.
    Punkt wyznacza się na przecięciu linii, linie na krawędzi pól jasnych i
    ciemnych, przy czym jeszcze są odcienie, uśrednianie, więc dokładność
    wychodzi poniżej piksela.

    Zastanawia mnie teraz czemu te tabliczki są odchylone na zewnątrz?
    Ewidentnie środek jest w osi koła... ale poco odchylenie?
    Jeśli jest tak jak myślę, to równie dobrze mogły by być w płaszczyźnie
    osi... no tak, ale wtedy trudniej byłoby wyznaczyć obrót w osi koła.
    Trzeba by jak wcześniej pisałem metodą perspektywy, ale z tymi markerami
    sześciokątnymi w trójkąty to byłoby trudne - raczej nie do tego służą.
    Gdzieś widziałem filmik z markerami w postaci nieregularnie
    rozmieszczonych punktów (kółek) i ten jak najbardziej sugeruje metodę
    perspektywy.

    --
    Mirek.