  • 11. Data: 2014-05-08 00:12:06
    Temat: Re: zatrzymanie PJ za przekroczenie >50 było?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 May 2014, Franc wrote:

    > Faktycznie, zapomniałem o tych patologiach. W sumie to u nas też coś
    > podobnego można spotkać - nówka sztuka droga wyremontowana, dwa pasy
    > w każdą stronę i ograniczenie 50.

    *PODOBNO* jest to ten rzadki przypadek, kiedy ograniczenie jest
    zasadne. Kiedyś słyszałem w mediach, a i w opisach się AFAIR przewinęło:
    "nówka sztuka" musi być przepłukana deszczami, aby nie groziło pojawienie
    się plam czegoś tłustego wyciskanego z asfaltu.
    W końcu to jest pozostałość po destylacji mazutu.

    > Oczywiście chłopcy stoją i oczywiście łapią.

    No :>

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2014-05-10 08:32:18
    Temat: Re: zatrzymanie PJ za przekroczenie >50 było? [DŁUGIE]
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    W dniu 2014-05-07 17:11, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "megrimsES" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:lkci5e$equ$...@u...news.interia.pl...

    > Oczywiście.
    > A co widzisz przegiętego przy 130 na pustej Niestachowskiej w środku
    > weekendu, w słoneczny dzień?

    Gładkość nawierzchni nie jest autostradowa. Czasy, gdy o 4 rano
    latałem tam 160 minęły bezpowrotnie. Dzisiaj nawet w środku nocy
    nie przekraczam tam licznikowego 100. Najczęściej jednak coś około
    80-90. Starość nie radość - w tym roku stuknie 46 latek.

    Ale znam gości, którzy dzisiaj potrafią tam pójść 250-300.

    BTW Niestachowskiej. Około 15 lat temu był tam wypadek. Na wysokości
    obecnego Uniwersytetu Przyrodniczego (kiedyś AR) jadąc od ronda
    Obornickiego z prawej strony jest skarpa. I o godzinie 3 w nocy z tej
    skarpy zjeżdżał rowerzysta z workiem ziemniaków na bagażniku. Wjechał
    prosto pod osobówkę i skutek śmiertelny. Prokurator oczywiście domagał
    się strasznej kary dla kierowcy, że to jego wina, że nie zachował
    należytej bla bla bla. Sędzia przychylił się do opinii obrońcy, że
    kto mógł przewidzieć, że o 4 rano ze skarpy będzie zjeżdżał
    rowerzysta z workiem ziemniaków i nie wyhamuje przed jezdnią.

    Ponieważ w protokole powypadkowym policja zapisała, żę kierujący jechał
    z prędkością dozwoloną to pomimo skutku śmiertelnego kierowce
    uniewinniono.

    Myślę, że jakby szedł 130, a zespół wypadkowy by to wykazał i zapisał
    w protokole, to mogło by się to dla kierującego skończyć wyrokiem
    może nawet bez zawiasów.

    Ale na 3 jezdniowych drogach 90 powinno być, zamiast 70. Ale 130 to IMO
    trochę za szybko.

    Ale żeby nie było - lubię zapierdalać :D

  • 13. Data: 2014-05-10 18:25:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "megrimsES" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup

    > Gładkość nawierzchni nie jest autostradowa.

    Dlatego tylko 130 i napisałem: quasi-autostrada.
    Na autostradzie nawet 180 nie jest niczym zdrożnym, zwłaszcza że całkowicie
    legalnie można 150.