  • Data: 2009-04-30 13:40:31
    Temat: Re: zasilanie elektronicznych urządzeń jednym zasilaczem
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Marek Lewandowski napisał:

    > "Modem kablowy Thomson."
    > "bramka voip (fritz)"

    Podejrzenie padło na wzajemne oddziaływanie modemu i routera (router
    miał podany konkretny typ).

    > ani Thomson nie robi jednego tylko modemu, ani Fritz - jednego voipa.
    > o tego ten Linksys to platforma open-source/hardware i ma cos 10
    > roznych wersji, a co to 'tomato' to nawet nie chce guglac. Jak soft,
    > to ok, jak jakis hardware plugin - gorzej.
    > Nadal kontruje zakladanie w ciemno, ze jedyne zlacza na zewnatrz to
    > izolowane ethernety.

    Router linksysa (też mam ten sam typ) ma tylko ethernety, więc ani jemu
    nic nie grozi, ani on nie zagraża. Rzeczone 'tomato' to alternatywny
    software, więc nie ma problemu. Modemy Thomson powszechnie używane
    przez operatorów kablówek w Polsce chyba też tak mają (te co widziałem).
    Fritza zdarzało mi się zasilać z komputera i nie było problemów.
    Nie miał USB, to fakt, ale ponieważ tam jest normalne zasilanie
    z minusem na masie, więc wyprowadzony port też w niczym nie przeszkodzi.

    Owszem, teoretycznie jest tak, że "trzeba uważać". Ale moralzowanie
    w rodzaju "pomyśl trzy razy zanim coś zrobisz" ma ograniczoną użyteczność.
    W opisywanym zestawie dymu i ognia spodziewać się nie należy (ale ja nie
    biorę za nic odpowiedzialności, sprawdzić i tak trzeba). Z punktu widzenia
    usenetologii stosowanej, to chyba użyteczna wiadomość.

    --
    Jarek