    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zasilanie diód LED COB
    Date: Tue, 15 Oct 2013 09:33:25 +0200

    W dniu 2013-10-15 08:27, ToMasz pisze:

> [...]
    > Tam nominalnie jest żarówka 21W! Tak więc myślałem o sumarycznej mocy
    > 10W mam takie lampy "halogenowe" z diodą 10W. Znaczy ona 10W to napewno
    > niema, ale takie dwie dały by radę.
    > Pisałem o driverku za 2 usd, bo to wchodzi w grę, ale różnica pomiędzy
    > napięciem wejściowym i wyjściowym jest około 1V - czy to nie zamało?
    > Wiem że można zrobić DC/DC step up, potem driver, potem diody, ale to
    > może być za drogie. Dlaczego? Bo najchętniej kupiłbym kamere z monitorem
    > za ok 100zł, ale niema tego monitora jak ładnie ukryć...
    Za bardzo kombinujesz. Do cofania używa się lusterek, a nie tylnej
    (przyciemnianej) szyby. A jak potrzebujesz dojeżdzać (np w garażu) tyłem
    co do centymetra do ściany itp - to wstaw sobie tą kamerkę, ale obawiam
    się że jak celujesz w 100zł za komplet - to uzyskasz taką samą porażkę,
    jak obecnie jest z świateł cofania (które faktycznie służą bardziej
    sygnalizowaniu cofania, niż oświetlaniu czegokolwiek za samochodem).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173