  • 61. Data: 2012-04-08 13:10:08
    Temat: Re: zasilacz do pc
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-04-05 17:18, sundayman pisze:

    > Drogi kolego, skoro nie widzisz związku ceny z jakością, to ja nie mam
    > zamiaru prowadzić tutaj twojej edukacji. Zbyt daleka droga przed tobą,
    > żeby mi się chciało. Rzadko mi się to zdarza, ale twoje pytanie jest z
    > tego rzadkiego gatunku, że ręce opadają.
    >
    > Dla mnie, to możesz sobie kupować najtanszy chinski badziew. Wolna wola.
    > Mnie to nie boli wcale. Najmniejszej ochoty nie mam żeby cię przekonywać.
    >
    > Może komuś innemu się będzie chciało.

    A ciekawe kiedy ludzie zrozumieją, że związek ceny z jakością nie jest
    liniowy, a raczej logarytmiczny :)
    Sprzęt za 2x więcej nie jest w żadnym razie 2x lepszy.
    Zresztą ostatnio, w śród producentów soków tych jednodniowych etc jest
    fajna moda.
    Wstawia się badziew, z konserwantami utrzymymującymi sok do spożycia na
    2 lata, a wstawia się go do lodówek jak te jednodniowe i cena jest jak
    tych jednodniowych :)
    Bo ludzie myślą jak drogie to lepsze :) Marketing.

  • 62. Data: 2012-04-08 13:15:10
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-04-05 19:19, Irokez pisze:
    > O patrz ajphony za ponad 2 koła żółkną wyświetlacze od sony
    Bo Sony ogólnie na rynku masowym to chińszczyzna ładnie wyglądająca. Nic
    więcej.
    środek często znacznie gorszy niż w mancie.
    Sony co dobrze robi to standardy wtyczek, kabelków różnych, żeby ich
    kabel usb do urządzenia kupić, a nie inny :)
    Np mp4 E463 etc. Chcesz zwykły kabel podłączyć, kup droższy model.

  • 63. Data: 2012-04-08 13:16:36
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    > Trudno orzec czy to prawda, bo polonezów już nie produkują, nie ma
    > więc nowych i trudno porównać. Ale przeglądałem badania statystyczne
    > robionych kilka lat temu na rynku niemieckim. Porównano liczbę awarii
    > u wszystkich sprzedawanych marek i modeli w ciągu pierwszego roku
    > użytkowania. Najmniej awaryjna okazała się Dacia Logan. To nie jest
    > drogi samochód. W każdym razie bywają droższe, na przykład mercedesy.
    > I to nie jest przypadkowe.

    Bo Dacia Logan produkowana jest w Europie, a nie w chnach po jak
    najmniejszych kosztach, jak instalacje elektryczne do mercedesów :)

  • 64. Data: 2012-04-08 13:18:32
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-04-06 00:33, Mario pisze:
    > ielokrotnie się przekonałem, że jak kupię tanie narzędzie to mi się
    > błyskawicznie zniszczy.
    Bo kupujesz bardzo tanie i liche. Ale średnia półka jest ok. Ja bardziej
    patrzę na funkcjonalności i solidność budowy, bo inaczej to nie jak
    porównać produktu.

  • 65. Data: 2012-04-08 13:21:03
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-04-05 18:58, sundayman pisze:
    > Doceniam rolę soldermaski, ale - na litość Boską - ona jest jednakowoż
    > na koncu listy a nie na początku.
    Moim zdaniem zdecydowanie nie.
    Z uwagi na ilość kurzu i wilgoci jaka może się pojawić.
    Wentylator robi swoje.

  • 66. Data: 2012-04-08 14:22:03
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-08 13:18, Jawi pisze:
    > Bo kupujesz bardzo tanie i liche. Ale średnia półka jest ok. Ja bardziej
    > patrzę na funkcjonalności i solidność budowy, bo inaczej to nie jak
    > porównać produktu.

    Zgadza się. Też staram się wybierać średnią półkę. Dlatego nie kupuję
    zasilaczy po 80 zł, ani po 1200 zł a takie po 250-350 zł. Oczywiście
    jeszcze zależy jak dużo pracuje komputer i jaki ma apetyt na moc (czy
    energię).

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 67. Data: 2012-04-08 14:43:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Jawi napisał:

    > Bo Dacia Logan produkowana jest w Europie, a nie w chnach po jak
    > najmniejszych kosztach, jak instalacje elektryczne do mercedesów :)

    Kilka lat temu robiliśmy coś dla Mercedesa. Znajomy akurat przymierzał
    się do kupna samochodu, więc się dopytywał o statystyki, które montownie
    wypuszczają auta o najniższej awaryjności. Tureckie. Dacia Logan nie
    jest montowana poza Rumunią, a tam też mają raczej dobre wykonawstwo.

    Ale miejsce produkcji, to tylko jeden z czynników wpływających na
    niezawodność, i to wcale nie dominujący. Najważniejsze jest to, że
    Dacia Logan nie ma podgrzewanych lusterek, elektrycznie ustawianych
    foteli itp. No to awarie tych układów nie mogą napędzać statystyk.
    Jak komuś *przede wszystkim* zależy na wysokiej niezawodności
    urządzenia, to w pierwszej kolejności powienien kierować się tym, by
    wybrane ustrojstwo miało jak najprostszą konstrukcję. Często z tego
    powodu jest ono przy okazji tańsze.

    --
    Jarek

  • 68. Data: 2012-04-08 14:48:15
    Od: Jawi <t...@p...pl>

> [...]
    > urządzenia, to w pierwszej kolejności powienien kierować się tym, by
    > wybrane ustrojstwo miało jak najprostszą konstrukcję. Często z tego

    Ok. Ale ja mam 10 letnie Volvo.
    Pełna elektryka, nic się nie popsuło, żadnej awarii.
    znajomy, "od mercedesa" tego ostatniego ma 2 lata i tego nie może
    powiedzieć.
    Idąc takim tokiem rrozumowania, to musiałbym kupić Ursus C-330 to wtedy
    bym bezawaryjnie pojeździł z 30 lat ;)

  • 69. Data: 2012-04-08 15:15:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Jawi napisał:

    > Ok. Ale ja mam 10 letnie Volvo.
    > Pełna elektryka, nic się nie popsuło, żadnej awarii.
    > znajomy, "od mercedesa" tego ostatniego ma 2 lata i tego nie może
    > powiedzieć.

    Ale to nie tyle efekt tego, że jedno w Eropie, drugie w Chinach -- to
    zależy od projektanta. Rozumiem, że "pełna elektryka" oznacza tak zwany
    "full wypas", czyli wszystko na prąd. Można to zaprojektować tak, że
    będzie drogie i awaryjne. Albo wręcz przeciwnie.

    > Idąc takim tokiem rrozumowania, to musiałbym kupić Ursus C-330 to wtedy
    > bym bezawaryjnie pojeździł z 30 lat ;)

    Kuzyn kupił Ursusa C-330 w roku 1980. Dwa lata temu widziałem go w pełnej
    sprawności. To akurat dokładnie 30 lat. Podejrzewam, że dzisiaj też się
    jeszcze nadaje do roboty.

    Jarek

    --
    Chciałbym, żeby moje piosenki przetrwały tyle czasu, ile przeciętne volvo.
    Czyli około 30 lat.

  • 70. Data: 2012-04-08 19:16:24
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Bo ja wiem ... jesli sklep ktory wyrosl na tanim sprzecie ma na glownej
    > stronie zasilacz za 1200zl - to cos chyba jest na rzeczy
    > http://www.arest.pl/
    >
    > A w ofercie zasilaczy kilkadziesiat, w tym sporo drogich. Powatpiewam czy
    > chcialo by im sie utrzymywac niechodliwy sprzet

    Jak znam życie to w swoim magazynie mają z 30% tego co wystawione na
    sprzedaż, tego co bardziej chodliwe i tanie.