  • Data: 2011-12-16 14:28:50
    Temat: Re: zasilacz ATX
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Remek" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "NoTak" napisał:

    >Dziwne zasady głosisz. Być może jestes geniuszem i nie potrzebujesz
    >schematu
    >aby zrozumieć zasadę działania naprawianego urządzenia. A to
    >podstawa. Jeśli
    >tranzystor, czy opornik wyparował to Ty wiesz jakiego typu on był i
    >znajdujesz jego notę aplikacyjną??? Bo ja czytając zachowane na
    >płytce jego
    >oznakowanie znajduję resztę na schemacie. Wnioski:
    >- piszesz takie dyrdymały aby mi dokuczyć, wpisując się w chór kundli
    >- masz marne pojęcie o zasadach serwisu

    Niestety - masz marne pojecie o zasadach serwisu i piszesz dyrdymaly
    :-)

    Ja tu kiedys pisalem - firma bierze (brala ?) za naprawe zasilacza
    20zl + VAT. Ryczal taki, niezaleznie od uszkodzen.

    No to nie ma sily - zatrudnili uczniow, i musza naprawiac te zasilacze
    bez myslenia, bo na myslenie nie ma czasu :-)
    Krotki pomiar miernikiem i wstawiamy nowe diody i tranzystory, a typ
    ... typ "takie do zasilacza ATX 500W".

    I co najciekawsze - to ma sens. Ty nie konstruujesz nowego zasilacza,
    tylko naprawiasz sprawdzony, dobry uklad.
    Wymieniasz uszkodzone elementy i ma dzialac. A konstrukcja jest typowa
    i zapas parametrow taki ze naprawde nie trzeba typow tranzystorow znac
    :-)

    I mam tylko nadzieje ze pewne krytyczne elektrolity wymieniaja zawsze,
    nie interesujac sie czy dobre :-)

    J.