  • 61. Data: 2009-09-02 21:18:11
    Temat: Re: zarowki
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Czarna bielizna też nie istnieje?
    >
    > --
    > Jarek
    Z listów do redakcji. Panie redaktorze. Mój mąż nie lubi czarnej bielizny. Co
    robić. Odpowiedź. Częściej ja prać.

  • 62. Data: 2009-09-02 21:37:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 02 Sep 2009 21:49:23 +0200, Adam Dybkowski wrote:
    >Nie można takiego "ołowiowego" sprzętu wprowadzać do sprzedaży na
    >terenie UE, kraj produkcji jest tu nieistotny. Tak że raczej nie
    >znajdziesz na półkach sklepów sprzętu powszechnego użytku lutowanego
    >stopem SnPb. A ja się uda - od razu zgłaszaj. Importer dostanie po kieszeni.

    Importer ? Importer przedstawi zaswiadczenie podpisane przez
    producenta. Producent zmieni nazwe i przysle ponownie.

    J.

  • 63. Data: 2009-09-02 22:15:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 02 Sep 2009 19:19:45 +0200, kogutek wrote:

    >Czy na oświetlenie idzie mało prądu? Siedzę teraz w pokoju oświetlonym 4 dwu
    >żarówkowymi lampami przykręconymi do sufitu. W oryginale było 8x60W. Prawie pół
    >kilowata.

    Masz duzy pokoj, wysoki, albo lubisz bardzo jasno - troche duzo tej
    mocy.

    100W na obywatela to tylko 3.5GW w calym kraju.

    J.

  • 64. Data: 2009-09-02 22:38:19
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > znajdziesz na półkach sklepów sprzętu powszechnego użytku lutowanego
    > stopem SnPb. A ja się uda - od razu zgłaszaj. Importer dostanie po kieszeni.

    Wiem, że nie można. Mam przed soba badziewnego chińskiego huba. Lutowany ręcznie
    a stop lutowniczy topi się jak SnPb. Takie realia.
    K.

  • 65. Data: 2009-09-03 05:13:53
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Papa Smerf pisze:

    > wszystko ładnie, tylko nietędy droga, bo akurat energia zużywana na
    > oświetlenie jest zaledwie ułamkiem energii zużywanej przez człowieka,

    W kolejce czeka obniżenie mocy pobieranej przez urządzenia w trybie
    stand-by do 0.5 W od 2014 roku.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 66. Data: 2009-09-03 07:18:40
    Od: gary <g...@c...pl>

    J.F. pisze:
    > Ze sklepow zniknely zarowki.
    >
    > Mowilo sie od dawna .. ale ktos w koncu wie jaka jest podstawa prawna
    > tego [rzekomego ?] zakazu handlu zarowkami 100W ?
    >
    > J.

    A co z żarnikami halogenowymi ?
    one raczej występują w dużych mocach powyżej 100 W ?

  • 67. Data: 2009-09-03 07:49:10
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    gary pisze:

    > A co z żarnikami halogenowymi ?
    > one raczej występują w dużych mocach powyżej 100 W ?

    Te przepisy dotyczą żarówek "izotropowych". Halogeny, żarówki z
    odbłyśnikiem powinny zostać.

  • 68. Data: 2009-09-03 07:55:52
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Weszło to od dzisiaj (1 września) w całej Unii.
    > Zakaz dotyczy żarówek >= 100 W.
    > Za rok >= 75 W
    > Za dwa lata >= 60 W
    > We wrześniu 2012 ma obowiązywać całkowity zakaz.
    > Po w/w terminach żarówki mogą być sprzedawane
    > tylko do wyczerpania zapasów.

    Ale się cieszę!
    Nareszcie przestanie obowiązywać szkodliwy przepis
    wymagający używania świateł w pojazdach drogowych!

    Skoro żarówki bedą zakazane, nie bedzie mozna wymagac ich stosowania!
    Hurra!

    Można by juz teraz o to powalczyć - przeciez zarówka przeciętnie co drugiego
    samochodu to H4
    czyli 60+55W.
    Czyli już zakazana?!

    Bo jeśli 60+55W nie podlega takim ograniczeniom (jeszcze!)
    to produceni moga robic zarówki 100W złozone z 2 włókien po 50 W....
    potem z 4 włókien 25W, itd

    a jak jest ograniczenie do 230V
    to włókna trzeba połaczyc w szereg....
    albo produkować zarówki na np. 200V
    z informacją, że zasilanie nominalne 200V z mozliwościa "przeciążenia" 230V

    chetnie podsunę producentom żarówek wiecej podobnych pomysłów gratis
    w imię wolności wyboru

    tak to jest, gdy chce sie regulowac rynek zakazami
    zamiast "zachętami" i stwarzaniem korzystnych

    a jak się okaże po pewnym czasie, że zaminilismy siekierkę na kijek?
    to co? ktos odwoła zakaz? juz w to wierzę

    bedzie jak z paliwami bio
    w szwecji na szczecie wprowadzono system zachet do jazdy na mieszance
    banzyny z alkoholem
    i sporo ludzi wypróbowało tą możliwośc
    teraz coraz mniej ludzi korzysta z tej opcji, bo zmiana nie była taka super
    jak sie poczatkowo wydawalo
    ale kazdy miał wybór i kazdy ma droge powrotną

    ciekawe kiedy zakażą produkcji białego pieczywa
    żeby wszyscy jedli ciemne, jako zdrowsze i lepiej służące "społeczeństwu"...
    przecież zdrowie jest ważniejsze niż mój prywatny rachunek za prąd?

  • 69. Data: 2009-09-03 08:26:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Wiem, że nie można. Mam przed soba badziewnego chińskiego huba.
    > Lutowany ręcznie
    > a stop lutowniczy topi się jak SnPb. Takie realia.

    A ma gdzies napisane RoHS ?
    Bo byc moze hub nie podlega, jako urzadzenie telekomunikacyjne.

    Tak czy inaczej - bedzie trzeba wystawic zaswiadczenie ze lead
    free - Chinczyk wystawi, co mu tam ..

    J.

  • 70. Data: 2009-09-03 08:42:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Chyba zartujesz - w poprzednim mieszaniu mieszkalem prawie
    > dziewiec lat - wszystkie zarowki energooszcedna - padly dwie w
    > tym samym miejscu, ale specyficzne, toroidalne. Wszystkie
    > pozostale swiecilyby pewnie do dzis.

    Byc moze kupiles drogie i dobre, a moze dawniej robili lepiej.

    A wspolczesne tanie i chinskie to potrafia poleciec po pol roku. W
    sumie sobie chwale, 3 zl zainwestowane raz, a ciagle nowe mam :-)

    Wniosek uboczny - nie oplaca sie kupowac "na zapas".

    J.