  • 41. Data: 2009-09-02 14:04:09
    Temat: Re: zarowki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:h7lega$ao4$1@inews.gazeta.pl...
    > Podobnie jest z akumulatorkami, tu też sprawa nie wygląda tak
    > pięknie jak to się powszechnie mówi. Okazuje się że utylizacja
    > zużytych aku (mówię o AA, AAA itp) jest znacznie bardziej
    > upierdliwa niż zwykłych bateryjek, a mit o "1000-krotnym
    > ładowaniu" to tylko

    Spojrz jednak na uzytkowanie - do latarki to ja mieszczuch zuzywam
    moze jedne baterie rocznie, ale telefon przychodzi mi ladowac co
    dwa dni.
    mp3, fotoaparaty, zabawki - to wszysko zre prad.

    Naprawde taki klopot z utylizacja ? Wydaje sie ze powinni jako
    cenny surowiec kupowac.

    > mit. Być może w laboratoryjnych warunkach, przy zachowaniu
    > wszystkich procedur, da się ich użyć te 1000 razy, ale w praktyce
    > już niekoniecznie. I

    Niektorzy twierdza ze maja akumulator w Nokii od 5 lat.
    Nawet jak laduja raz na tydzien, to mit sie zbliza do prawdy.
    Aku co prawda litowe.

    > U mnie w domu "markowe energooszczędne" raczej nie służą dłużej
    > niż w porywach do 2 lat, co przy średnim świeceniu ok. max. 3
    > godzin dziennie daje raptem trochę ponad 2000 godzin. Niewiele
    > krócej świeciły zwykłe żarówki...

    Z tym ze z zarowkami cos sie ostatnio stalo i coraz krocej swieca
    ..

    J.

  • 42. Data: 2009-09-02 14:11:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale od marca jest nowe rozporzadzenie i lampom domowym postawiono
    > dodatkowe wymogi :-)
    >
    > Ale na wszystko jest rada - napisze sie "lampa do chlewu, nie
    > nadaje sie do oswietlenia pomieszczen domowych, gdyz posiada za
    > duza moc (100W) nie spelniajaca rozporzadzenia WE nr ..."

    Są inne sprawdzone sposoby, chyba lepsze -- wyraźnie widoczny
    napis: ŻARÓWKA DO CELÓW KOLEKCJONERSKICH. Na pudełku można na
    wszelki wypadek sieknąć portret Edisona. Do tego jakieś krótkie
    ciekawostki z historii oświetlenia elektrycznego. Najlepiej na
    każdym pudełku inna, wtedy nikt się nie przyczepi, że ludzie
    biorą po kilka sztuk na raz.

    --
    Jarek

  • 43. Data: 2009-09-02 14:53:20
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Z tym ze z zarowkami cos sie ostatnio stalo i coraz krocej swieca

    U mnie dawniej też żarówki świeciły dłużej.
    Jak Philips przejął fabrykę w Pile to podobno pierwsze co zrobił to istotnie
    skrócił żywotność żarówek (taką mam informację od kolegi, który wtedy tam
    pracował).
    No a ostatnio przeszliśmy z 220 na 230 i pewnie stopniowo nie jest to tylko
    manipulacja liczbowa w ramach tolerancji, ale faktycznie zmienia się też U.

    P.G.

  • 44. Data: 2009-09-02 14:55:25
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

    > A co się stało z dyrektywą ROHS? W UE produkować nie można, za to zalewa
    > nas masa sprzętu lutowanego tradycyjnym SnPb z Chin, bo tam lutuje się
    > ręcznie.
    > Dobrze, że marchewki u nas dostatek.

    I nie zapominaj o ruskim samogonie, tez nas zalewa.

  • 45. Data: 2009-09-02 14:56:31
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h7k1k6$5bc$2@atlantis.news.neostrada.pl...

    > masz rację jeszcze muszę zjeść marchewki bo lubbię:O)
    > a co do tematu to ja nie snuję domysłów tylko opieram się o fakty, wiecv
    > unia taki zakaz wprowadziła?
    >
    > jak byś lekcję z historii odrobił to byś wiedział że podobne numery były z
    > zakazem produkcji freonu w UK:O)
    > a nawet jak by zakazy wprowadzono to znalazły by się sposoby ich ominięcia
    > (jak to robiono wcześniej:O)

    No a w 1939 Niemcy napadly na Polske, nie zapominajmy.

  • 46. Data: 2009-09-02 16:13:39
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Piję mleko od 60 lat. Nie dość, że nie wyrosły mi rogi ani kopyta,
    > to jeszcze sierść zamiast rosnąć powypadała (przynajmniej na głowie).
    > Wujaśnij może jeszcze - co z tymi hormonami?
    > pzdr,
    > Andrzej

    Nie piję mleka. Nie lubię i już. Białe szaleństwo też nie dla mnie. O rogach nic
    nie deklaruj. Chyba że zawsze singiel byłeś. Kopyta mi nie urosły tak jak Tobie.
    Dużo młodszy od ciebie nie jestem a mam włosów na głowie tyle ile potrzeba. Na
    pewno od picia mleka Ci powychodziły.

  • 47. Data: 2009-09-02 16:55:32
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > To trzymaj opakowania i paragony - ja jak mi się "spali" to lezę gdzie
    > kupiłem i oddaję na gwarancji do naprawy - Patrzą na mnie jak na wariata ale
    > po krótkiej wymianie zdań dostaję nowe. W końcu żarówka kompaktowa to
    > urządzenie elektroniczne - czyli 2 lata zgodnosci z umową, a poza tym jak na
    > pudełku pisze "6 lat gwarancji" lub "6 years warranty" to mi się należy :)
    >
    > Rafał

    Robimy dokładnie tak samo. Paragony i pudełka od świetlówek maja swoje miejsce.
    Czasami w dziale reklamacji ktoś ma dziwne pytania. Ale nigdy nie odmówili
    wymiany. Teraz mamy w domu same markowe i najdroższe świetlówki żarówkowe. Dużo
    mniej boli jak się wymienia i trzeba dopłacić 3 złote żeby mieć coraz lepszą,
    niż od razu wydać sporo kasy. Zauważyłem że światło jest o klasę lepsze jak do
    oprawy na dwie żarówki dołożyć jako tą drugą zwykłą żarówkę o małej mocy. Dwóch
    lat nie wytrzymała do tej pory żadna nowoczesna żarówka energooszczędna. Może
    jak będą dużo popularniejsze to poprawią jakość.

  • 48. Data: 2009-09-02 17:19:45
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > wszystko ładnie, tylko nietędy droga, bo akurat energia zużywana na
    > oświetlenie jest zaledwie ułamkiem energii zużywanej przez człowieka, więc
    > nawej jesli by te oszczędnosci były (a nie będą, bo to są energooszczędne
    > tylko z nazwyO) to elektrownie nawet by nie zauważyły spadku zużycia
    > energii:O)

    Czy na oświetlenie idzie mało prądu? Siedzę teraz w pokoju oświetlonym 4 dwu
    żarówkowymi lampami przykręconymi do sufitu. W oryginale było 8x60W. Prawie pół
    kilowata. Powyklejałem od środka oprawy pogniecioną folią spożywczą. W każdej
    jest świetlówka chyba 21W = żarówka 15W. 4x21+4x15=141W. To sporo mniej niż
    500W. Są jeszcze inne pomieszczenia. Jedyną samodzielnie pracująca zwykłą
    żarówkę mam w lodowce.

  • 49. Data: 2009-09-02 17:37:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Może
    > jak będą dużo popularniejsze to poprawią jakość.

    Chyba zartujesz - w poprzednim mieszaniu mieszkalem prawie dziewiec lat -
    wszystkie zarowki energooszcedna - padly dwie w tym samym miejscu, ale
    specyficzne, toroidalne. Wszystkie pozostale swiecilyby pewnie do dzis.
    Oczywiscie w lazience i ubikacji rez energooszczedne.

  • 50. Data: 2009-09-02 17:49:45
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Szczerze mówiąc to nadal niewiele wynika i tak naprawdę nie wiadomo o co
    > chodzi. Na mój gust o kasę :-). Oficjalna wersja dla mas to oczywiście
    > ochrona środowiska ;-).

    (Ciap)

    Tak ja już ze wspomnianym w wątku freonem, chodzi o kasę!
    Powinien być już na sieci artykuł na ten temat (w gazecie jakiejś ktoś
    popełnił).
    Po prostu trzeba "pomóc" dwóm wielkim koncernom.
    To twierdzenie o tym, że celowo skracano zywotnośc zwykłych
    potwierdza moim zdaniem tezę powyższą.

    Włodek