  • Data: 2009-09-07 05:36:00
    Temat: Re: zarowki
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 05 Sep 2009 11:26:43 +0200, EM wrote:
    >Ze swoich doświadczeń wiem, że świetlówki używane np. w toalecie szybo
    >kończą żywot, zapalane na krótko i często. Tak więc do dziś mam tam
    >zwykłą żarówkę.
    >
    >Uważam, że wprowadzenie rozporządzenia o stopniowym wycofywaniu żarówek
    >to dobry pomysł.

    No ale co teraz zrobisz - zakupiles zapas zarowek do toalety, czy
    bedziesz dodawal druga oprawe ?

    >Dlatego warto kupować lepsze świetlówki. Jedyne wady jakie posiadają, to
    >efekt rozgrzewania, zwykle nie świecą pełną jasnością gdy są zimne oraz
    >zmniejszona trwałość przy częstym wyłączaniu.

    Sa i takie szybko rozgrzewajace sie, ale nie wiem jak z trwaloscia.

    W kolejce czekaja wyladowcze ksenonowe, tylko zasilacz troche drogi i
    moc ekwiwalentna ~250W [z 35W zasilania ]

    >To co ktoś napisał, że kupił tanie świetlówki po 3zł i co pół roku
    >wymienia za darmo, to jest dla wszystkich strata. Dla użytkownika, że
    >nie ma okazji dostrzec zalet dobrej świetlówki kompaktowej

    Swieca nienajgorzej.

    >a dla sklepu
    >konieczność wymiany za darmo. Nie wiem na kogo zostaje przeniesiony ten
    >koszt, ale pewnie nie na producenta. W ten sposób popyt na badziewne
    >świetlówki jest nadal spory.

    Popyt jest, ale zbytu nie ma. Bo sklep sobie nie pozwoli na takie
    straty :-)

    >Nie wiem dlaczego ludzie się upierają przy stosowaniu żarówek,
    >szczególnie tych mocy 100W i więcej. Taka żarówka to jest dobra w
    >piwnicy na korytarzu, bo jest jasno, a nie płacisz za prąd przez nią
    >zużywany bezpośrednio.

    No i o tym mowimy - co dasz w piwnicy czy na korytarz, gdy
    potrzebujesz tych 100W ?

    >W firmach, szczególnie tych umiejących liczyć, jak już ktoś wspomniał
    >nie często uświadczysz oświetlenia opartego na żarówkach, bo to nie ma
    >sensu.

    Nawet nie w tych liczacych - 200W na pracownika przez 8h dziennie to
    jakies 12zl miesiecznie. Tam po prostu z definicji daje sie swietlowki
    i to rurowe. Nikt nawet nie probuje inaczej.
    Moze z czasem ta moda trafi i do mieszkan .. i jak potem sciemnic
    swiatlo ?

    >Jeszcze jedno. Rzuciłem okiem na alledrogo szukając żarówkek 100W i
    >znalazłem żarówki LED:
    >http://allegro.pl/item727762494_zarowka_diodowa_cal
    leto_60_led_e27_100w.html
    >Ludzie nakupowali i będą mocno rozczarowani, jeśli spodziewają się
    >jasności jak żarówka 100W :)

    Kupic, negatywa wystawic, niech sie oszusci oducza.

    >Nagroda do 10mln $ za odpowiednik żarówki 60W w technologii LED o
    >poborze prądu 10W nadal czeka.
    >http://lightingprize.org/

    Tu nawet nie o to chodzi - niech bierze 20W czy 30W - byleby dawala
    tych 1300 lm .. i nie kosztowala 200 $ :-)

    >Ja tam w każdym razie polecam świetlówki kompaktowe (zanim się pojawią
    >dobre LEDowe)

    Ale co do toalety ? Halogenik ?

    J.