  • Data: 2009-09-02 18:12:55
    Temat: Re: zarowki
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy na oświetlenie idzie mało prądu? Siedzę teraz w pokoju oświetlonym 4 dwu
    > żarówkowymi lampami przykręconymi do sufitu. W oryginale było 8x60W. Prawie pół
    > kilowata. Powyklejałem od środka oprawy pogniecioną folią spożywczą. W każdej
    > jest świetlówka chyba 21W = żarówka 15W. 4x21+4x15=141W. To sporo mniej niż
    > 500W. Są jeszcze inne pomieszczenia. Jedyną samodzielnie pracująca zwykłą
    > żarówkę mam w lodowce.
    Ehhh.... Ty jak zwykle masz dziwną argumentację ;)... kolego, nikt się
    nie pytał ile W mają Twoje żarówki, a jedynie ile energii zużywają ;)...
    a energia to P * t ;)... i chodziło raczej o porównanie ;)... w sumie
    nie wiem, co Ty masz za pokój... ja siedzę teraz w pokoju o kubaturze
    koło 66m3, i jakoś 240W mi wystarcza ;)... no ale nieważne...
    Spoko, zmieniając żarówki 6x80W na 4x(21+15) faktycznie zredukowałeś
    zużycie prądu o 70%... ale pytanie o ile spadły Twoje rachunki?? O ile
    mniej wskazuje licznik miesięcznie po tej zmianie?? Raczej nie 70%, bo
    niestety sprzęt RTV nie zaczął brać mniej, lodówka też nie... podobnie
    pralka, zmywarka, czajnik i inne takie... kobieta w domu też nie suszy
    włosów o 70% krócej ;)... dlatego mowa o tym, że oświetlenie nie zużywa
    tak dużo energii... choć fakt, wiele zależy od konkretnego
    gospodarstwa... są tacy, co świecą i radia słuchają, a inni to wszystko
    mają "na prąd"...
    A w moim przypadku to w ogóle jest beznadzieja, bo mamy też w domu
    ogrzewanie elektryczne, więc w sezonie grzewczym ten prąd, który się
    zaoszczędzi na oświetleniu, wyda się na ogrzewanie - przecież te żarówki
    też trochę grzały ;)...

    Pozdrawiam
    Konop